Europa išsirinko naują karalių

Geriausiu Senojo žemyno automobiliu paskelbtas „Renault Clio III” debiutavo Lietuvos rinkoje

Lapkričio 14-ąją buvo paskelbti 41-ąjį kartą surengto prestižinio konkurso „Europos metų automobilis 2006” rezultatai. Po itin aštrios kovos, 5 balsais aplenkęs antroje vietoje likusį „Volkswagen Passat”, pergalę čia šventė šių metų vasarą pradėtas gaminti trečiosios kartos prancūziškas mažos klasės keturratis „Renault Clio”.

Susipažinti su naujuoju Europos automobilių ekspertų favoritu jau galima ir Lietuvoje – praėjusią savaitę simpatiškas mažylis papuošė „Renault” atstovybių mūsų šalyje salonus.

Standartų reforma

Pavydėtinai sėkminga „Clio” istorija pradėta rašyti 1990-aisiais, kai buvo pristatytas pirmasis taip pavadintas „Renault” mažos klasės automobiliukas. Tuomet naujokėlis taip pat šventė pergalę „Europos metų automobilio” konkurse ir netrukus įsitvirtino perkamiausių šio segmento mašinų trejetuke. Lig šiol, drauge su 1998-aisiais pasirodžiusio antrosios kartos „Clio”, bendras šio modelio „tiražas” pasiekė 9 mln. Tai tikrai daug, nes konkurencija čia itin didelė ir aštrėja sulig kiekvienais metais. Antai 1998-aisiais mažieji automobiliai sudarė 21 proc. bendrų pardavimų, tuo tarpu praėjusiais metais jis šoktelėjo jau iki 28 proc.

Kodėl? Atsakymo greičiausiai reikėtų ieškoti šios klasės automobilių techninėse charakteristikose. Terminą „mažas” jau kuris laikas reikia vartoti su tam tikromis išlygomis, nes mažyliai išsipūtė tiek, kad dabar beveik visų svarbiausių segmento žaidėjų matmenys pavijo ir pralenkė prieš dešimtmetį gamintus kompaktinės klasės modelius. Tarkim, „Volkswagen Polo” yra didesnis už pirmosios kartos „Golf”. Šiandien pristatomas „Clio III” toliau žengia šia linkme ir pagal atstumą tarp ašių (tai bene svarbiausiais parametras, leidžiantis konstruktoriams efektyviai kovoti su vibracija ir užtikrinti komfortišką kelionę) tapo absoliučiu vadinamojo „B” segmento lyderiu. Naujojo „Clio” bazė siekia 2575 mm ir yra 10 centimetrų didesnė nei ankstesnio modelio. Bendras automobilio ilgis siekia 3,99 m, todėl viduje į valias erdvės keturiems suaugusiems keleiviams ir vairuotojui, kurio ūgis gali užtikrinti vietą „Žalgirio” startiniame penketuke.

Be to, skoningai ir funkcionaliai suprojektuotas salono interjeras dar labiau sustiprina šios klasės automobiliams nebūdingą erdvės pojūtį. Ergonomiška padėtis ir patogus valdymas leidžia vairuotojui jaustis visiškai laisvai. Gausu ir kitų komforto bei saugumo elementų, kai kurie, pavyzdžiui, laisvų rankų kortelė, šios klasės automobiliui yra visiškai nauji.

„Clio III” kelyje elgiasi iš esmės taip pat kaip didelis automobilis – važiuoklė puikiai absorbuoja visus kelio nelygumus. Gamintojų atstovų teigimu, šis modelis sukurtas remiantis „Renault-Nissan” aljanso sukurta „B” platforma. Mažylio pakaba pasiskolinta iš „Megane II”, o jo valdymas dėl didelio atstumo tarp ašių, plataus tarpuvėžio ir žemo svorio centro yra nepriekaištingas.

Itin svarbu ir tai, kad čia tylu taip pat, kaip ir, pavyzdžiui, vidutinės klasės modelio „Renault Laguna” salone. Ilgokai tobulinę kėbulo konstrukciją, ieškoję būdų nuslopinti variklio, transmisijos ir pakabos keliamą triukšmą, prancūzai pasiekė pačių geriausių garso izoliacijos rezultatų šioje klasėje.

Prancūziška specifika

Nors pagal technines charakteristikas ir antrosios kartos „Clio” buvo laikomas lygiaverčiu tokių modelių kaip „Peugeot 206” ar „Toyota Yaris” konkurentu, tačiau vizualiai atrodė kur kas kukliau. Kadangi šios klasės mašinos dažnai atlieka antrojo šeimos automobilio funkcijas ir yra laikomi „moteriškais”, dizainas neabejotinai yra vienas daugiausia įtakos pirkėjų pasirinkimui darančių veiksnių. Suvokdami šias tiesas „Renault” konstruktoriai siekė sukurti modernų, išsiskiriantį švelniomis linijomis kėbulą, kuris tuo pat metu būtų pakankamai solidus ir dinamiškas.

Kad ir kaip keistai skambėtų, tačiau netgi bazinės komplektacijos modelis su 1,2 litro darbo tūrio, 16 vožtuvų varikliu, išvystančiu 75 AG pajėgumą ir turinčiu 105 Nm maksimalų sukimo momentą, taip pat yra pakankamai dinamiškas. Dėl nedidelės automobilio masės tokios jėgos per akis nardymui miestų gatvėse. Variklio galios deficitas pradedamas jausti tik užmiesčio keliuose, kai važiuojant 100 – 120 km/val. greičiu įsiveli į „lenktynes” su ta pačia kryptimi judančiais lėtesniais automobiliais.

Kita vertus, reikalauti dinamikos stebuklų iš tokios kubatūros jėgos agregato būtų ne visai sąžininga, nes jis visų pirma orientuotas į ekonomišką kelionę.

Pasak gamintojų atstovų, modernizuojant variklį, daugiausia dėmesio buvo skirta cilindrų blokui, pirmiausia stengiantis sukurti kuo veiksmingesnę degimo kamerų užpildymo mišiniu, esant nedideliems sūkiams, sistemą. Oro filtro tūris nuo 5,5 l padidėjo iki 6 l, tuo tarpu varikliu varoma droselio sklendė buvo kalibruota atsižvelgiant į kumštelinio veleno kalibraciją, garantuojančią, kad vožtuvai būtų mažiau pakelti. Visos šios naujovės leido sumažinti tuščia eiga dirbančio variklio sūkius nuo 750 sūk./min. iki 650 sūk./min., o tai savo ruožtu leido sumažinti degalų sąnaudas dviem trim procentais (miesto sąlygomis). Dabar jos vidutiniškai siekia 5,9 litro/100 km.

Mėgstantieji važinėti agresyvesniu stiliumi turėtų rinktis 1,4 litro darbo tūrio variklį, išvystantį 100 AG pajėgumą ir 127 Nm sukimo momentą. 90 proc. sukimo momento išvystoma, kai variklis dirba 2000-6000 sūk./min. diapazone, todėl su juo galima judėti tiek dinamiškai, tiek taupiai – vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,6 l/100 km.

„Clio III” dar komplektuojamas su moderniu 1,6 litro varikliu, išvystančiu 110 AG pajėgumą ir 151 Nm sukimo momentą. Šis agregatas turi skirtingo įleidimo vožtuvų sinchronizacijos sistemą, kuri garantuoja važiavimo komfortą ir mažas degalų sąnaudas, nepriklausomai nuo greičio.

Palengvina savininkų gyvenimą

Norint tokį automobilį pirkti Lietuvoje, tektų jį specialiai užsakyti, nes remdamiesi ligšioline patirtimi, importuotojai žada tiekti tik modelius su silpnesniais benzininiais varikliais bei trimis dyzeliniais agregatais.

Visi pastarieji turi vienodą 1,5 l darbo tūrį, tačiau išvysto skirtingą 70 AG, 85 AG ir 105 AG pajėgumą (didžiausias sukimo momentas atitinkamai yra 160 Nm, 200 Nm ir 240 Nm). Silpniausias variklis turi turbininį oro aušintuvą, vidurinysis – 1600 bar įpurškimo sistemą, o 105 AG modelis kintamos konfigūracijos daugiamentį turbokompresorių. Visų dyzelinių variklių vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,4 – 4,6 l/100 km.

„Clio III” palengvina savo savininkų gyvenimą. Benzininių automobilių techninė patikra atliekama kas 30 000 km, o dyzelinių automobilių – kas 20 000 km.

Šis modelis gali būti komplektuojamas su trijų rūšių pavarų dėžėmis: mechaninė 5 ir 6 pavarų, pusiau automatinė ir automatinė. Pusiau automatinė pavarų dėžė sukurta mechaninės pavarų dėžės pagrindu. Ji turi elektrinį hidraulinį aktyvatorių, kuriuo keičiamas jos darbo režimas, t. y. galima važiuoti automatiniu režimu (pavaros persijungia automatiškai) arba greituoju režimu. Ši pavarų dėžė ne tik patogi (pavaros persijungia automatiškai) – ji tiek pat kainuoja ir iki 10 proc. sumažina degalų sąnaudas. Pavaros perjungiamos rankena arba už vairo esančiomis svirtelėmis kaip sportiniuose automobiliuose. Kairė svirtis skirta mažesnėms, o dešinė – didesnėms pavaroms įjungti. Svirtys įtaisytos taip, kad neužstotų vairuotojui prietaisų skydo ir kad būtų instinktyviai surandamos smarkiai pasukus vairą. Kartu su kitais valdymo prietaisais, esančiais viršutinėje vairo kolonėlės dalyje (distancinis radijo valdymas, svertai), svirtys bet kokioje situacijoje leidžia vairuotojui laikyti abi rankas ant vairo. Įjungus pavarą, prietaisų skyde įsižiebia atitinkamas skaičius, todėl vairuotojas visada žino, kokia pavara įjungta.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.