Brangaus kuro troškulį padeda numalšinti vagystės

Kuro kainų padidėjimo pagimdyta degalų vagysčių iš automobilių bakų banga neslūgsta. Nors tikslių duomenų nėra, spėjama, jog kiekvieną naktį bent keli uostamiesčio vairuotojai netenka viso savo mašinos kuro bako turinio.

„Pirmus du kartus nieko nesupratau – iš ryto atsisėdęs prie vairo ir pamatęs raudoną lemputę, signalizuojančią apie tai, kad degalų bakas tuščias, pagalvojau nepastebėjęs daviklio parodymų ir važinėjęs pustuščiu baku.

Vėliau viskas tapo aišku – dyzelinas iš mano mašinos yra paprasčiausiai vagiamas”, – „Vakarų ekspresui” guodėsi 27 metų amžiaus klaipėdietis Julius, kurio mersedeso bakas per pastaruosius porą metų buvo „nusausintas” penkis kartus.

Tačiau tikslūs tokių nusikaltimų mastai nežinomi. „Pranešimų apie degalų vagystes iš automobilių sulaukiame labai retai, – sako Klaipėdos VPK Organizacinio skyriaus viršininkas Valdas Balynas. – Dažniau tenka gaudyti iš geležinkelio cisternų kurą vagiančius asmenis.”

Policininkai spėja, jog nukentėjusieji į juos nesikreipia dėl to, kad nuostoliai nebūna labai dideli. Be to, ir tikimybė rasti kuro vagis yra labai nedidelė, o laiko laukiant patrulių ir rašant pareiškimą būtų sugaišta pakankamai daug.

Vagia ir parduoda?

Dėl šių priežasčių į policiją nesikreipė ir Julius, paskutinį kartą degalų netekęs užpraėjusį savaitgalį. Rumpiškės gatvėje gyvenantis vaikinas, šeštadienio rytą vėl pamatęs raudoną lemputę prietaisų skydelyje, suprato dar kartą likęs be kuro.

Anot vaikino, degalai išsiurbiami paprasčiausiai atidarius bako dangtelį. „Gerai dar, kad vagys dangtelio nesulaužo, atidaro švelniai. Kitaip nuostoliai būtų didesni”, – teigia vaikinas, šįkart netekęs maždaug 25 litrų dyzelino.

Klaipėdietis pastebėjo dar vieną dėsningumą – kuras iš mašinos pavagiamas tais atvejais, kai mašina paliekama ne apšviestoje gatvėje, o šalia namo, tamsiame kieme.

„Degalai iš mašinų vagiami norint vėliau juos parduoti”, – įsitikinęs Julius. Anot jo, vagys puikiai atskiria, koks kuras – benzinas ar dyzelinas – naudojamas viename ar kitame automobilyje.

„Vakarų ekspreso” žiniomis, šiuo metu juodojoje rinkoje litras dyzelino kainuoja 1,90-2,20 Lt, benzino – 2,30-2,40 Lt. Tokios „degalinės” sėkmingai veikia garažų kooperatyvuose ar nuošalesnėse uostamiesčio vietose.

Kuro vagys labai daug nerizikuoja – iš vienos mašinos pasisavinamų degalų vertė neviršija vieno minimalaus gyvenimo lygio, todėl baudžiamoji atsakomybė jiems negresia. Be to, manoma, kad taip uždarbiauti gali ne rimti degalų perpardavėjai, o narkomanai. Spėjami jų klientai – taksi ir maršrutinių mikroautobusų vairuotojai.

Pjaustomos žarnelės

Debreceno gatvėje gyvenantis 56 metų amžiaus Alvydas, nuo kuro vagių nukentėjęs taip pat ne vieną kartą, „Vakarų ekspresui” irgi sakė įsitikinęs, kad šie nusikaltimai susiję su didelėmis degalų kainomis.

Tačiau, anot jo, degalus vagia ne jo perpardavėjai, o savo automobiliams arba – vasarą – motoroleriams naudojantys jaunuoliai.

„Mano senutės „Audi” baką jie buvo ištuštinę tris kartus. Dėl bako konstrukcijos vagys negalėjo išsiurbti degalų, todėl juos išleisdavo perpjovę plastmasinę žarną”, – pasakojo vyriškis, pridūręs, kad jų kieme tokios vagystės pasitaiko gana dažnai.

Nupjauti baką su degalų siurbliu jungiančią žarną yra paprasčiausias kuro vagystės būdas. Tokiu atveju po mašina pakišama kokia nors didelė talpykla – dubuo ar nupjautas kanistras. Taip dažniausiai nukenčia senesni, 1985-1995 metais pagaminti, automobiliai – juose degalų siurbliai būna įtaisyti prie pat bako, o ne jo viduje.

Išsiurbti degalus iš bako yra gerokai sunkiau. Visų pirma dėl to, kad vakarietiškų automobilių bakai yra sudėtingos konfigūracijos – vien išraitytos įpylimo žarnos ilgis gali siekti iki metro. Be to, nemažos dalies mašinų bakuose yra specialūs apsauginiai vožtuvai, neleidžiantys benzinui išsilieti avarijos atveju.

Taikinys – patys bakai

Kuro vagystės iš Alvydo automobilio liovėsi po to, kai vyriškio „Audi” viename servise vietoje plastikinės žarnelės buvo sumontuotas varinis vamzdelis – jo vagys nebeįveikė.

Tačiau daug brangiau mašinos remontas gali atsieiti tuo atveju, jei kuras pavagiamas drastiškiausiu būdu – praduriant visą degalų baką. Ši problema aktualesnė naujų mašinų savininkams – nuo maždaug 2000-ųjų pagamintuose automobiliuose montuojami plastikiniai bakai, tačiau ir metalinį prakiurdyti nėra labai sunku.

Tiesa, remontuoti pradurto bako nerekomenduojama – už 100-200 litų nusipirkti padėvėtą sąvartyne kainuos pigiau. Ne mažiau keliasdešimties litų prireiks ir naujo, vagių pamesto bako kamščio paieškai ar dangtelio remontui.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.