Techninė taksi automobilių būklė jų keleiviams ir miesto valdžiai kelia nepasitikėjimą. Tiesa, specialistai sako, kad ši būklė kasmet vis gerėja, nors, patys įmonių vadovai pripažįsta neskubantys pirkti naujų automobilių.
Apie senų taksi automobilių keliamą grėsmę keleivių saugumui „Vakarų ekspresui” yra kalbėjęs Klaipėdos miesto Tarybos sekretorius Artūras Šulcas.
Anot jo, dauguma miesto taksi automobilių yra apgailėtini. Tai esą aršios konkurencijos pasekmės, nes taupant mažai investuojama į transporto priemonių remontą, jų keitimą naujais.
Viename iš paskutiniųjų reidų Klaipėdos techninių apžiūrų įmonės „Transkona” kontrolieriai buvo aptikę firmos „Taksoma” mersedesą, kurio techninės apžiūros galiojimo laikas buvo pasibaigęs. Automobilį patikrinę specialistai konstatavo, kad jo eksploatuoti nebegalima.
Naujų pirkti neverta
IĮ „Uostamiesčio taksi” vadovas Artūras Merkurjevas sakė, kad taksi firmos automobilius tikrina savo servise – taip patikimiau. Anot jo, iš patirties žinoma, kad tvarkyti automobilį kituose servise yra nepatikima – jų meistrai ne kartą seną detalę bandė įkišti kaip naują.
A. Merkurjevas tikina, kad „Uostamiesčio taksi” savo automobilius tikrina kas dvi savaitės. Mašinų padangos neseniai pakeistos naujomis, įrengti austriški skaitikliai, kurie esą tiksliai parodo, kiek kilometrų buvo vežtas keleivis.
Šios firmos automobiliai yra 9-11 metų senumo. Naujų pirkti, anot A. Merkurjevo, neverta. Tai pasiteisintų nebent tuo atveju, jei vieno kilometro vežimo kaina būtų 3 litai, t.y. dvigubai daugiau nei dabar.
Taksi firmos vadovas pripažino, jog su jų automobiliais visko pasitaiko. Tačiau jis teigė ketinąs organizuoti reidus, per kuriuos bus tikrinama, ar automobiliai švarūs bei tvarkingi, ar jie patys vairuotojai yra blaivūs.
Šaukštas deguto – nelegalai
UAB „Vyjuvis” vadovas Vidmantas Narvilas mano, kad nuolat dirbančių taksi firmų automobiliai būna tvarkingi. Šaukštą deguto į medaus statinę esą šliūkšteli pavieniai, nelegaliai dirbantys vairuotojai, kurių ypač pagausėja per šventes.
Pasak V. Narvilo, taksi firmoms keliami nemaži reikalavimai – valstybinę techninę apžiūrą visiškai nauji automobiliai turi praeiti kas vienerius metus, senesni – kas šešis mėnesius.
UAB „Vyjuvis” šiuo metu turi 15 naujų automobilių. Tačiau, V. Narvilo teigimu, tai nereiškia, kad technika negenda. Pasak jo, kartais senesnis automobilis net geriau nei naujas.
Automobilio techninė būklė esą daug kuo priklauso ir nuo vairuotojo. Būna, kad tvarkingesnis žmogus mašiną pats stengiasi dažniau tikrinti, o apsileidusį tenka ir paraginti. „Kitas, žiūrėk, ir atsidariusiomis durelėmis po miestą gali važinėti”, – apie būtinybę kontroliuoti vairuotojus kalbėjo pašnekovas.
Jis pripažino, kad neturinčioms nuosavo serviso taksi firmoms remonto išlaidos yra didesnės nei besinaudojančioms savų meistrų paslaugomis.
Atsakomybė tenka vairuotojui
Įmonės „Transkona” generalinis direktorius Paulius Pleskovas pritarė, kad automobilio būklė labai priklauso nuo vairuotojo. „Vairuotojo problema, jei jis keleivius vežioja sugedusiu taksi automobiliu ir jo neremontuoja”, – sakė jis.
Tiesa, pasak vadovo, naujokui firmos retai duoda naują automobilį. Matyt, manoma, kad jei vairuotojas nesisaugos, važiuos per duobes, tai ir nauja mašina ilgai netarnaus.
Beje, P. Pleskovas prieštaravo nuomonei, kad nelegalių taksi vairuotojų mašinos būna netvarkingos – pasak jo, jos dažnai yra geresnės būklės nei taksi firmose dirbančių vairuotojų, nes pirmieji nuosavus automobilius labiau saugo.
P. Pleskovo teigimu, taksi automobilių techninė būklė pastebimai gerėja jau kelerius metus. Viena iš priežasčių – firmos atnaujino savo automobilių parkus. Techninės transporto priemonių apžiūros duomenys patvirtino, kad nauji automobiliai kelia mažiau problemų, jų techninė būklė yra geresnė.
Tačiau skirstant pagal techninių trūkumų grupes, senesniuose taksi automobiliuose randama dvigubai daugiau vairavimo sistemos trūkumų, penktadaliu daugiau – stabdžių gedimų. Be to, dažniau nei kitiems automobiliams nustatomi važiuoklės, padangų, ratų ir kėbulo trūkumai.
Sandra Lukošiūtė