Madinga apyrankė – pagalba sergantiesiems

Ryškiai geltonos apyrankės su užrašu „Livestrong” („Gyvenk drąsiai”), kurias dėvi milijonai pasaulio žmonių, dovanoja viltį sergantiesiems.

Prasmingiausiu šių metų mados simboliu vadinamos silikoninės apyrankės yra ženklas, kad jas dėvintis žmogus palaiko bei remia labdarystės idėją ir yra neabejingas sergantiems, neturtingiems ir nelaimingiems žmonėms.

Apyrankės, kurių pasaulyje yra parduota keliasdešimt milijonų, yra paramos ir atjautos simbolis. Oficialių paramos fondų platinamos skirtingų spalvų apyrankės kainuoja nedaug – apie vieną dolerį (beveik 3 litus), tačiau visos lėšos, gautos už apyrankę, keliauja į labdaros fondą.

Skirtingų spalvų apyrankės simbolizuoja paramą skirtingiems reiškiniams – sergantiesiems vėžiu, AIDS, epilepsija, diabetu, krūties vėžiu, nukentėjusiesiems nuo uraganų, badaujantiesiems Afrikoje.

Lietuvoje šiomis apyrankėmis dar neprekiaujama, tačiau jas galima parsisiųsdinti užsisakius internetu. Neabejingi kitų nelaimėms žmonės dažnai perka po dešimt ar šimtą apyrankių, paremia nuskriaustuosius ir sergančiuosius, o paskui apyrankes išdalija draugams ir pažįstamiems.

Užkrėtė sportininkas

Ryškiaspalvių apyrankių madą pradėjo garsus dviratininkas Lencas Amstrongas. Per pusantrų metų buvo parduota apie 55 milijonus jo sukurtų apyrankių. Jų dėka labdaros fondas galėjo padėti daugybei žmonių.

1995 metais garsiam dviratininkui buvo diagnozuotas vėžys. Gydytojai jam prognozavo 50 procentų galimybę išgyventi, tačiau L.Amstrongas vėžį įveikė.

Įveikęs ligą, sportininkas sėkmingai tęsė karjerą, o po poros metų įkūrė savo vardo labdaros fondą ir ėmė rinkti lėšas kovai su vėžiu, ligos tyrimams, visuomenės informavimui, pagalbai sergančiųjų šeimoms.

Prieš pusantrų metų dviratininkas sumanė pagaminti paprasto dizaino silikonines apyrankes, ant kurių užrašė žodžius, kuriuos jis pats ištarė, kai pakilo iš ligos patalo. „Gyvenk drąsiai” – skelbia užrašas ant ryškiai geltonos silikono juostelės, kurias dėvi šimtai įžymybių ir milijonai paprastų pasaulio žmonių.

„Iki ligos aš tiesiog gyvenau. Dabar aš esu stipresnis ir gyvenu drąsiai”, – reklamuodamas savo idėją, sakė sportininkas.

Dar prieš pradedant prekiauti atjautą ir paramą simbolizuojančiomis apyrankėmis, jos buvo išdalytos garsiausiems aktoriams, muzikantams ir politikams. Tai davė lauktą efektą. Kai apyrankėmis buvo pradėta prekiauti internetu, jas panoro nusipirkti tūkstančiai žmonių. Per 24 valandas buvo parduota neįtikėtinai daug apyrankių – beveik milijonas.

Dėvėdamas dvi silikonines apyrankes, Lencas Amstrongas 2004 gegužę laimėjo „Tour de France” varžybas ir toliau reklamavo savo idėją. Jis siekė, kad žmonės daugiau sužinotų apie vėžį ir skirtų dar daugiau dėmesio kovai su šia liga. Sportininko idėja davė fantastišką rezultatą – milijonai žmonių remia įvairiausius fondus, o apyrankė tapo madingiausiu aksesuaru. Kita vertus, dėvėdami šią apyrankę žmonės ne tik demonstruoja savo paramą, bet ir tarsi reklamuoja labdarystės idėją.

Prisidėjo kiti fondai

L.Amstrongo idėją pratęsė „BBC Radio One”, pradėjusi nemokamai dalyti mėlynos spalvos silikonines apyrankes, skirtas išreikšti požiūrį į terorizmą. Nemokamai dalijamos apyrankės buvo pažymėtos fraze „Beat Bullying” – „Ignoruok gąsdinimą”. Dėl didžiulio žmonių susidomėjimo apyrankės buvo išdalytos per rekordiškai trumpą laiką.

Idėją prekiauti nebrangiomis apyrankėmis perėmė ir kiti labdaros fondai. Oficialiuose jų interneto puslapiuose dabar galima įsigyti skirtingų spalvų apyrankių ir tokiu būdu paremti jų veiklą.

Spalvos – ligų simbolis

Skirtingos spalvos apyrankė reiškia paramą vis kitam fondui.

Oficialiuose labdaros organizacijų puslapiuose šiuo metu pardavinėjama pusšimtis skirtingų spalvų apyrankių, ant kurių yra užrašyti skirtingi šūkiai, dažnai nurodomas organizacijos internetinio tinklalapio adresas, kuriame galima sužinoti, kam ir kaip naudojamos surinktos lėšos. Kai kurios apyrankės kainuoja po vieną dolerį, tačiau yra ir brangesnių – iki 50 dolerių vertės.

Rožinės spalvos apyrankes dėvi remiantys kovą su krūties vėžiu, raudonos spalvos – kovą su AIDS arba širdies ligomis. Įsigiję mėlyną apyrankę remia sergančiuosius autizmu, oranžinę – diabetu, geltonai mėlyna apyrankė simbolizuoja kovą su depresija, žalia remia vėžiu sergančius vaikus arba „Greenpeace” organizaciją. Raudonai geltonos apyrankės simbolizuoja kovą su hepatitu C, vaivorykštės spalvos juostelės palaiko gėjų teisių gynėjus. Dėvintys baltą apyrankę kovoja prieš badą pasaulyje.

Kadangi apyrankės išpopuliarėjo ne tik Amerikoje, bet ir daugelyje kitų šalių, labdaros fondai skirtingose šalyse kuria savo apyrankes ir jas pardavinėja tikėdamiesi, kad lėšos bus skiriamos būtent jų šalies nuskriaustiesiems.

Lietuvoje šias apyrankes propaguojantis jėzuitų kunigas Antanas Saulaitis ragina Lietuvos labdaros organizacijas prisidėti prie šios idėjos ir skatinti paramos idėją mūsų šalyje. Tačiau kol kas nė vienas labdaros fondas nepasekė L.Amstrongo pavyzdžiu.

Apyrankes padirbinėja

Madingas apyrankes visame pasaulyje ėmė padirbinėti vertelgos.

Lietuvoje originalias „LiveStrong” apyrankes siūloma įsigyti skelbime internete, tačiau už jas prašoma 20 litų.

Pasaulyje šios apyrankės taip pat pardavinėjamos ir kaip aksesuaras, o ne atjautos ir paramos ženklas. Įsigiję aksesuarą turguje ar smulkmenų parduotuvėlėje, žmonės tik papildo verslininkų kišenes. Visi labdaros fondai rekomenduoja apyrankes pirkti internetu arba tiesiogiai iš jų atstovų.

Originalių geltonų „LiveStrong” apyrankių galima įsigyti internetiniame puslapyje www.livestrong.org.

Reda Baltinaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.