SU-27 pilotas kviečiamas atvykti į Lietuvą

Prieš keletą mėnesių Šakių rajone sudužusio naikintuvo SU-27 pilotas Valerijus Trojanovas yra mielai kviečiamas atvykti į mūsų valstybę, tačiau ne naikintuvu, o žeme riedančiu transportu.

Tokiais Lietuvos užsienio reikalų ministro Antano Valionio žodžiais penktadienį Palangoje pasibaigė mūsų valstybės ir Rusijos tarpvyriausybinės komisijos posėdis, kurį surengti buvo numatyta gerokai anksčiau, tačiau planus teko koreguoti būtent dėl SU-27 katastrofos.

Posėdžio metu abiejų valstybių ministrai sutarė visais klausimais, išskyrus Lietuvos pretenzijas dėl mūsų valstybės gyventojų indėlių, laikytų buvusiame SSRS „Vnešekonombanko“ Lietuvos skyriuje, grąžinimo.

Laivyba mariose – nuo sausio

Palangoje ketvirtadienį ir penktadienį vykęs Lietuvos bei Rusijos Federacijos bendradarbiavimo prekybos ir ekonomikos, mokslo ir technikos, humanitarinėje ir kultūros srityse tarpvyriausybinės komisijos posėdis pasibaigė pasirašytu abi šalis įpareigojančiu protokolu.

Susitikime dalyvavo apie pusšimtis abiejų valstybių įvairių ministerijų atstovų, A. Valionis, Rusijos Federacijos transporto ministras Igoris Levitinas bei Lietuvos susisiekimo ministras Petras Čėsna.

Paskutinį kartą komisija buvo susirinkusi prieš pustrečių metų – per šį laikotarpį buvo ratifikuotos ir įsigaliojo valstybės sienos, ekonominių zonų ir kontinentinio šelfo Baltijos jūroje apribojimo bei kitos svarbios sutartys tarp Lietuvos ir Rusijos.

Deja, penktadienį nepavyko pasirašyti naujos sutarties dėl laivybos Kuršių mariose Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities vandens keliais.

„Vakarų ekspreso“ paklaustas, kokios buvo to priežastys, I. Levitinas teigė, kad sutarties pasirašymas tėra laiko klausimas.

„Įsipareigojome iki 2006 metų sausio pirmosios išspręsti visus techninius klausimus“, – sakė jis.

A. Valionis teigė, kad šiame komisijos posėdyje ir nebuvo planuota pasirašyti minėtos sutarties, nes Rusija dar turi įrengti pasienio kontrolės postą Rybačio miestelyje.

Aptarė projektų eigą

Abi šalys pareiškė įsipareigojančios kuo greičiau pasirašyti dvišalius susitarimus, sudarančius galimybę toliau plėtoti prekybinius ir ekonominius santykius, bendradarbiavimą pasienyje, taip pat energetikos, aplinkos apsaugos, kultūros ir socialinėse srityse.

Taip pat buvo apsvarstyta, kaip yra įgyvendinamas šių metų rugsėjį įsigaliojęs tarpvyriausybinis susitarimas vykdant projektą „2K“, kuriuo siekiama didinti Klaipėdos ir Kaliningrado uostų bendradarbiavimą ir jų konkurencingumą.

Diskusijų sukėlė abiejų uostų tarifai – juos abi šalys norėtų matyti mažesnius.

Aptarti šių metų liepą startavusio tarptautinio Lietuvos, Rusijos ir Baltarusijos projekto – konteinerių traukinio „Merkurijus“ – įgyvendinimo niuansai.

Svarstant aplinkosaugos klausimus, Lietuva atkreipė dėmesį, kad yra būtina vykdyti UNESCO Pasaulio paveldo komitetui duotus įsipareigojimus, susijusius su Kuršių nerijos ekologiniu saugumu, atsižvelgiant į Rusijos naftos telkinio D-6 eksploatavimo poveikį aplinkai.

Mūsų valstybė taip pat paprašė pateikti informaciją, kaip vykdomi Kaliningrado srityje esančių Nemano ir Sovetsko celiuliozės bei popieriaus gamyklų modernizavimo, siekiant sumažinti Nemuno upės bei Baltijos jūros taršą, projektai.

Kitą tarpyvriausybinės komisijos posėdį sutartą surengti 2006 metais Kaliningrado mieste.

Denisas Nikitenka

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.