Startuoja „Metų automobilio” maratonas

Devintą kartą vyksiančiame konkurse dėl svarbiausių nominacijų varžysis 20 automobilių

Šiandien sostinės „Karolinos” viešbutyje bus oficialiai pristatyti visi ratuoti pretendentai, sieksiantys konkurso „Metų automobilis 2006” karūnos. Kuris iš 20 šalies rinkoje šiais metais debiutavusių ir bandymams pristatytų automobilių iškovos pagrindinį prizą paaiškės gruodžio 17-osios vakarą.

Prestižinį renginį organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas drauge su didžiausia draudimo bendrove Baltijos šalyse „Lietuvos draudimas”.

Naujienų puokštė

Šiųmetiniame konkurse „Metų automobilis 2006”, gamintojams atstovaujančios bendrovės „delegavo” 20 naujausių, ką tik nuo gamyklų konvejerių nuriedėjusių modelių. Tai – trečiosios serijos BMW, „Hyundai Getz”, „Hyundai Sonata”, „Jeep Grand Cherokee”, „Kia Rio”, „Lexus IS 250”, „Mazda5”, B klasės „Mercedes Benz”, „Mitsubishi Colt CZT”, „Nissan Pathfinder”, „Peugeot 107”, „Renault Clio”, „Seat Leon”, „Ssang Yong Rodius”, „Subaru Impreza”, „Toyota Aygo”, „Toyota Hilux”, „Volkswagen Golf Plus”, „Volkswagen Jetta” ir „Volkswagen Passat”.

Jau ketvirtus metus iš eilės bus surengta konkursui pristatytų automobilių bandymų stovykla. Šįkart „bandymų sesija” vyks nuo lapkričio 21 iki 26 dienos, o jos bazė įsikurs Birštone. Parengti bandymų trasą su skirtinga kelio danga, padėsiančią objektyviau įvertinti automobilių elgseną ir charakterį, vertinimo komisijai padėjo vienas didžiausių šios srities autoritetų, nusipelnęs treneris ir technikos ekspertas Jonas Dereškevičius.

Kaip ir ankstesniais metais, visi automobiliai bus bandomi identiškomis sąlygomis. Visi automobiliai bus „apauti” vienodomis „Continental” padangomis, į jų bakus bus pilami vienodi „Ventus” degalai.

Atskira video- bei fotosesija, o taip pat pristatymas visuomenei bus surengtas ir vaizdingiausiose Kauno regiono vietovėse. Bandymų eiga bei automobilių reprezentacija besidomintieji prekybos atstovai bus pakviesti atvykti į stovyklą.

Gruodžio 7 dieną „Karolinos” viešbutyje vyksiančioje antrojoje konkurso spaudos konferencijoje bus paskelbtas geriausiųjų automobilių penketukas, iš kurio kiekvienas lygiomis teisėmis galės pretenduoti į konkurso „Metų automobilis 2006” laurus.

Ankstesniais metais šių konkursų nugalėtojais yra tapę A klasės „Mercedes Benz”, „Ford Focus”, „Škoda Fabia”, „Ford Mondeo”, „Peugeot 307”, „Mazda6”, „Volkswagen Golf” ir „Škoda Octavia” automobiliai.

Permainos vertinimo komisijoje

Šiemet automobilius bandys ir vertins prieš mėnesį Lietuvos žurnalistų autoklubo bendrame posėdyje išrinkta, gerokai atnaujinta vertinimo komisija. Dėl įvairių karjeros permainų ir kitų objektyvių priežasčių šįkart bandymų stovykloje nedalyvaus klubo senbuviai ir buvę vadovai Valdas Valiukevičius, Donatas Stanionis bei Evaldas Tamariūnas. Juos pakeitė Gitana Bukauskienė (žurnalas „Laima”), Stasys Grigaliūnas („Lietuvos žinios”) ir Artūras Pakėnas (žurnalas „Autoekspresas”).

Komisijoje taip pat dirbs Linas Butkus (žurnalas „Auto Moto”), Renaldas Gabartas („Kauno diena”), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Dainius Leonavičius (LNK laida „Ekipažas”), Vitoldas Milius (savaitraštis „Autorinka”), Jonas Okmanas (žurnalas „Auto Bild Lietuva”) ir Mindaugas Žilionis (žurnalas „Keturi ratai”).

Reveransai geriausiesiems

Lietuvos žurnalistų autoklubo talkininkais rengiant „Metų automobilio” konkursą šįkart vėl sutiko būti keletas solidžių bendrovių, glaudžiai susijusių su automobilių pasauliu. Jau antrus metus paeiliui renginio generalinio rėmėjo statusas atitenka „Lietuvos draudimui”. Statistika liudija, kad šioje bendrovėje draudžiasi kas antras šalyje automobilį vairuojantis žmogus.

„Lietuvos draudimo” valdybos narys, Verslo ir rizikų departamento direktorius Šarūnas Nedzinskas akcentavo, kad bendrovę tapti populiaraus konkurso generaliniu rėmėju paskatino galimybė prisidėti prie šalies automobilių parko atnaujinimo ir skatinti eismo saugumą Lietuvoje.

Svarbu tai, kad geriausius metų automobilius pirkti nusprendę žmonės galės naudotis nuolaidomis, kurias taikys „Lietuvos draudimas” ir kiti pagrindiniai šio konkurso rėmėjai.

„Nauji automobiliai pasižymi gerokai aukštesnio lygio saugumu, todėl taikydami itin palankias draudimo kainas skatinsime saugesnių automobilių populiarėjimą Lietuvoje”, – teigia Š.Nedzinskas.

„Continental AG”, konkurse dalyvaujantiems automobiliams pateikusios vienodą „apavą” – naujos kartos „Continental” padangas, atstovybės Baltijos šalyse vadovas Arūnas Kiaušas pastebėjo, jog kasmet „Metų automobilio” konkursams pateikiami vis modernesnių technologijų, galingesni bei greitesni automobiliai, kuriems reikia ir atitinkamo lygio padangų. Kaip šiuos uždavinius pavyks spręsti „Continental”, komisijos nariai taip pat analizuos bandymų stovykloje.

Visiems pirkėjams, kurie norės įsigyti būsimus konkurso „Metų automobilis 2006” nugalėtojus ar prizininkus, specialų pasiūlymą pateiks ir lizingo rinkos lyderė – bendrovė „SEB VB lizingas”, šiuos rinkimus remianti jau ketvirti metai.

„Galiu pažadėti, kad pateiksime tikrai patrauklų pasiūlymą, kurio sąlygos bus paskelbtos konkurso finaliniame vakare gruodžio 17 dieną. Mes sieksime, kad geriausiais Lietuvoje pripažinti automobiliai taptų ir populiarūs”, – sakė „SEB VB lizingo” generalinė direktorė Jūratė Nedzinskienė.

Informacijos lavina

Įdomu ir tai, kad dar renkant „Metų automobilį 2001”, audito bendrovė „Arthur Andersen”, atlikusi žiniasklaidos monitoringą, konkurso reklaminę kampaniją buvo įvertinusi per 0,5 milijono litų. Vėliau analogiški tyrimai nebuvo atliekami, tačiau akivaizdu, kad kasmet reklaminių paslaugų apimtys ne mažėja, o didėja.

Šiais metais pagrindiniais konkurso informaciniais rėmėjais bus dienraštis „Lietuvos rytas”, renginio TV – Lietuvos televizija, o renginio radijas – Lietuvos radijas. Tradiciškai išsamiai rinkimų eigą atspindi visi automobilizmo temas gvildenantys leidiniai, specializuoti jų priedai ir naujienų agentūros.

Be to, kasmet maždaug 250 tūkstančių egzempliorių tiražu išleidžiamas reklaminis plakatas, kuriame pristatomi visi konkurse dalyvaujantys automobiliai, jų techninės charakteristikos ir renginio rėmėjų logotipai. Jis platinamas kartu su pagrindiniais šalies dienraščiais, automobilizmo tematika rašančiais savaitraščiais ir per rėmėjų organizacijas.

Kasmet konkurso televizija transliuoja po 45-50 specialių konkursui sukurtų vaizdo klipų, kuriuose vaizdu ir garsu pristatomi ir renginio rėmėjai, o konkurso radijas – po 60 analogiškų garso klipų.

Mažosios pergalės

Gruodžio 17-ąją vyksiančio konkurso finalinio vakaro metu bus paskelbtas ne tik „Metų automobilis 2006”, bet ir „Tautos automobilis 2006”, „Metų visureigis 2006”. Be to įvairios žiniasklaidos priemonės išrinks saugiausią, ekonomiškiausią, sportiškiausią, moteriškiausią ir kitokius automobilius. „Kauno diena” tradiciškai apdovanos autoverslo bendrovę, į Lietuvą atgabenusią labiausiai vykusiu dizainu išsiskiriantį keturratį.

Viso konkurso metu šalies gyventojai vėl turės galimybę rinkti „Tautos automobilį 2006”. Daugiau kaip mėnesį, nuo pat lapkričio 7-osios iki gruodžio 15-osios, už patikusius automobilius bus galima balsuoti internete. Pastaraisiais metais įsitikinome, jog šis konkursas gyventojams yra įdomus, o balsavime dalyvauja dešimtys tūkstančių žmonių.

Šiemet konkurso partneriu tebelieka interneto vartai www.takas.lt. Čai bus skelbiama visa informacija apie konkursą. Balsuoti už labiausiai patikusį automobilį bus galima surinkus interneto adresą www.takas.lt/auto2006.

Geriausio orakulo, įspėjusio „Tautos automobilį 2006”, laukia konkurso padangų „Continental” komplektas. Jei įspės daugiau, laimėtoją nustatysime burtų keliu.

„Tautos automobilio” titulus jau yra pelnę šie automobiliai – „Audi TT”, 3-iosios klasės BMW, „Volvo S60”, „Peugeot 307″, Mazda 6”, 5-osios serijos BMW ir „Peugeot 407”.

„Metų vairo” intriga

Konkurso baigiamojo vakaro metu žurnalistų komisija tradiciškai išrinks sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvą tarptautinėse automobilių lenktynėse. Šiam nominantui įteikiamas „Metų vairo” prizas.

Vertinant neseniai pasibaigusį lenktynių sezoną realiausiais pretendentais laikytini šie sportininkai: Vokietijos formulės „BMW ADAC” čempionate debiutavęs Andžejus Dzikevičius, ralio meistrų duetas Darius Vilimas ir Žilvinas Žeromskas, iškovoję 1-ąją vietą Baltijos taurės N3 klasėje ir 3-ąją vietą Taurės bendroje įskaitoje, 2-ąją vietą Baltijos taurės N4 klasėje iškovoję Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, Europos kroso čempionate sėkmingai startavęs Paulius Pleskovas bei vienas „Volkswagen Castrol” taurės lenktynių serijos lyderių Robertas Kupčikas.

„Metų vairo” savininkais jau yra tapę Arvydas Vaišė, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas su Žilvinu Sakalausku, Žilvinas Oškutis, Ramūnas Čapkauskas, Vytautas Venskūnas ir Robertas Kupčikas.

Europos pavyzdys

Verta priminti, kad „Metų automobilio” rinkimų idėją, vertinimo metodiką ir organizavimo principus Lietuvos žurnalistų autoklubas prieš devynerius metus „importavo” po pažinties su užsienio kolegomis, dirbančiais Europos „Metų automobilio” konkurso vertinimo komisijoje. Beje, Europos „Metų automobilio 2006” konkursas jau eina į pabaigą.

Konkurso „Car of the Year” komisija jau atrinko septynis automobilius, kovosiančius dėl Europos „Metų automobilio 2006” karūnos. Kaip įprasta, jau 41-us metus vykstančio „Car of the Year” konkurso nugalėtojais tampa praktiški ir ne patys brangiausi automobiliai.

Šiais metais į finalininkų grupę prasibrovė – „Alfa Romeo 159”, 3-iosios serijos BMW, „trynukai” „Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo”, „Mazda5”, „Renault Clio”, „Toyota Yaris” ir „Volkswagen Passat”, už nugaros paliko S klasės „Mercedes”, „Porsche Cayman” ar „Nissan Murano”.

Iš viso į geriausio Europos automobilio titulą pretendavo 28 automobiliai. Kaip ir kasmet, jiems taikyti keli reikalavimai – modelis turi būti visiškai naujas, debiutavęs ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių, jis turi būti jau pardavinėjamas arba netrukus bus pardavinėjamas bent penkiose Europos šalyse, o prognozuojamas pardavimų kiekis turi būti ne mažiau kaip 5 tūkst. per metus. Jokių kitų apribojimų nėra, todėl, pavyzdžiui, mažasis „Suzuki Swift” konkurse varžėsi su milžinu „Nissan Pathfinder”, o šeimyninis minivenas „Fiat Croma” – su „Range Rover Sport”. Tiesa, šios mašinos į finalą nepateko.

Be jau minėtų modelių, antrus metus iš eilės nepasisekė „korėjiečiams”. Jų „Hyundai Sonata”, „Kia Rio” bei „Ssang Yong Rodius”, kaip ir „B” bei „ML” klasių „Mercedes”, „Chevrolet Spark (Matiz)”, „Daihatsu Sirion”, „Jeep Grand Cherokee”, „Lexus GS”, „Opel/Vauxhall Zafira”, „Peugeot 1007”, „Suzuki Grand Vitara”, „Seat Leon” bei „Volkswagen Fox”, komisijos nuomone, pasirodė esantys neverti finalininkų vardo.

Šiais metais mašinas vertina automobilių temomis rašantys 58 žurnalistai iš 22 šalių. Vertinimo kriterijai paprasti – išvaizda, komfortas, funkcionalumas, saugumas, ekonomiškumas, dinamika, valdomumas, ekologiškumas, pasitenkinimas mašina. Tačiau bene svarbiausia taisyklė – kainos ir kokybės santykis.

Tiesa, šiuo požiūriu pernykštis Europos metų automobilis – hibridinis „Toyota Prius” buvo išimtis, tačiau jis šio titulo nusipelnė dėl naujų technologijų. Beje, šiemet paaiškėjo, jog jos nėra tobulos – „Toyotai” teko atšaukti 2004-2005 metais pagamintų 160 tūkst. „Prius” modelių, nes dėl defekto gali užgesti benzininis variklis.

Anksčiau „Metų automobiliais” yra tapę tokie modeliai, kaip „Audi 80” (1973 m.) bei „Audi 100” (1983 m.), žinoma, „Volkswagen Golf” (1992 m.), taip pat „Ford Escort” (1981 m.), „Opel Kadett” (1985 m.), „Ford Scorpio” (1986 m. ), „Opel Omega” (1987 m.) ar „Citroen XM” (1990 m.).

Šiemetinis laimėtojas paaiškės lapkričio 14-ąją. Jį komisijos nariai išrinks susumavę balus, skirtus kiekvienam finalininkui. Vienas komisijos narys savo 25 balus (kaip ir Lietuvoje) gali paskirstyti penkiems modeliams, maksimalus balas vienam automobiliui – 10.

Šis renginys gimė keliems Europos žurnalams, savarankiškai rinkusiems „Metų automobilius”, suvienijus savo pajėgas. Konkursą organizuoja septyni Europos leidiniai – „Auto Visie” (pagrindinis „Car of the Year” iniciatorius, Nyderlandai), „Auto” (Italija), „Autocar” (Didžioji Britanija), „Autopista” (Ispanija), „L’Automobile Magazine” (Prancūzija), „Stern” (Vokietija) ir „Vi Biligare” (Švedija).

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.