Nors prieš artėjančią žiemą daugelis mėgėjų katerius traukia iš vandens, pareigūnai ir toliau žada tęsti reidus į marias ir jūros priekrantės vandenis.
Vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininko pavaduotojas Jonas Lukša ne tik Klaipėdos uostą, bet ir marias pažįsta ne iš pasiplaukiojimų jachta ar pramogų kateriu. Vidaus vandenų laivybos sistemoje jis ne naujokas.
Po kelių metų pertraukos vėl sugrįžęs į žinomą veiklos sritį, šią vasarą tvarka ir drausme ėmė rūpintis pirmiausia to reikalaudamas iš kolegų. Jeigu plauki į reidą tikrinti kitų, būk malonus, apsivilk pats gelbėjimosi liemenę. Jei reikia, turi būti darbe ne tik privalomas valandas.
Didžiausia pagalba – greitaeigis kateris
Ši vasara vidaus vandenų laivybos inspekcijai nebuvo tokia karšta, kaip ankstesnės. Nei premjeras plaukiojo, kur nėra „faneros”, nei kas pasiklydo mariose Rusijos Federacijos Kaliningrado srities teritoriniuose vandenyse.
– Daugiau buvo ne karštų dienų, o karštų reidų,- juokauja J.Lukša.- su nauju kateriu, kurio greitis siekia iki 100 kilometrų per valandą, gavus signalą, ne problema pasiekti bet kurį Kuršių marių tašką ar Baltijos priekrantės rajoną.
Tokių žaibiškų reidų metu labiausiai inspektoriai kreipė dėmesį į tai, kad mažųjų laivelių vairuotojai būtų blaivūs ir netrūktų gelbėjimosi liemenių, kitų saugos priemonių. Rudeniop net pasklido kalbos, kad šviesiu paros metu išgėrusiems į marias geriau neplaukti. Inspektoriai kaipmat „suuodžia”.
Tikrins ir naktį
Išgirdęs tokias kalbas, Vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininko pavaduotojas pusiau juokais, pusiau rimtai sakė, kad išgėrę laivavedžiai naktį geriau tegu namie kiurkso. Reidai į marias su artėjančia žiema nesibaigs. Seniau, valtis ištraukus į krantą, inspekcija užsiimdavo „popieriniais” darbais, o dabar pagal naujas taisykles sezono pabaigos nebus.
Klaipėdos apskrityje plaukiojama ne tik Kuršių mariose. Veik visą žiemą į jūrą plaukia menkių gaudytojai mažaisiais laiveliais. Inspekcija jau rado nusižengimų, kada reikėjo sudrausminti įsismaginusią kompaniją. Ateityje numatoma reidus į jūrą rengti dažniau. Bus patikrinimų ir prasidėjus stintmečiui – žadėjo pareigūnas.
Siekiama tobulinti įstatymus
Kam geriau žinoti, kokios spragos vidaus vandenų laivybos įstatymuose paliktos, jei ne inspekcijos pareigūnams. J.Lukša teigė, kad labai svarbu Lietuvoje galiojančius įstatymus būtų suvienodinti su kitų ES šalių teisės normomis.
Ateityje vidaus vandenimis pasiekus Lenkiją ar Vokietiją, mūsų laivavedžiai privalės turėti tose šalyse pripažintus ir galiojančius dokumentus. Šiuo metu Susisiekimo ministerijoje sudaryta darbo grupė, kuri ir rengia įstatymų pataisas. Numatoma ir kitokių naujovių. Tačiau jos, matyt, bus taikomos jau pavasarį.
Adelė Žičkuvienė