Daugumos sprendimai opozicijos gretose sėja neviltį

Autobusų parkui – dar 2 milijonų injekcija. Audringos Klaipėdos miesto tarybos narių diskusijos dar dviem milijonais litų padidinti Savivaldybės įmonės UAB Klaipėdos autobusų parko įstatinį kapitalą užsibaigė akivaizdžia būtent tokio žingsnio šalininkų pergale.

Kartu buvo pakoreguotas ir 2005-2007 metų Savivaldybės strateginis veiklos planas. Priėmus šį sprendimą Klaipėdos autobusų parko (KlAP) įstatinis kapitalas perkops 6,5 mln. litų ribą. Visų akcijų, tiek esamų, tiek naujai išleisimų, savininkė – Klaipėdos miesto savivaldybė.

Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir monitoringo skyriaus vedėjos Ingos Steponavičienės teigimu, toks sprendimas leis sklandžiai tęsti 2004 metais pradėto investicinio projekto įgyvendinimą. Jo tikslas – KlAP turimos technikos atnaujinimas: papildomi 2 milijonai, kaip ir pernai skirtieji, bus išleisti naujiems autobusams pirkti.

Šis projektas, pasak I. Steponavičienės, įgyvendinamas etapais. 2004 metais iš Savivaldybės biudžeto skirtais 2 mln. litų padidinus bendrovės įstatinį kapitalą, ši įsigijo 25 autobusus. Antrajame etape ketinama nupirkti dar 21 autobusą. Tam reikalingi pinigai bus skirti 2005 ir 2006 metais – atitinkamai 1,5 mln. ir 0,5 mln. litų.

Įgyvendinus šį projektą, pasakojo I. Steponavičienė, bus atsisakyta 54-ių senų autobusų, jų vidutinis amžius nuo 16 metų priartės prie 13 su puse, 45 proc. sumažės aplinkos tarša, 19 proc. – bendrovės išlaidos kurui ir remontui, visuomeninis transportas bus pritaikytas neįgaliesiems ir mamoms su mažais vaikais, pagerės miesto įvaizdis.

Kaip ir pernai, taip ir šiais metais sprendimui miesto biudžeto lėšomis didinti KlAP įstatinį kapitalą aršiausiai priešino opozicijos lyderis socialdemokratams miesto Taryboje atstovaujantis Valdemaras Anužis. Pasak politiko, pirma, tokie sprendimai privalą būti derinami ne tik su Ekonomikos ir finansų bei Strateginės plėtros, bet ir kitais Tarybos komitetais, antra, dviem su puse metų sumažinti miesto gatvėmis riedančių autobusų amžių – per menkas efektas, trečia, buvę galima paieškoti alternatyvių būdų norimam tikslui pasiekti ir galiausiai – absurdas esą kišti biudžeto pinigus į privatizuoti ketinamą įmonę.

„Nejaugi neturime kur padėti dviejų milijonų litų?” – klausimu į kolegas kreipėsi V. Anužis. Politiko įsitikinimu, nesugebančios savarankiškai tvarkytis, todėl nuolat Savivaldybės lėšomis remiamos bendrovės stebėtojų taryba esanti tiesiog „neįgali”, todėl „ją būtina išformuoti”.

Vis dėlto Tarybos dauguma nebuvo linkusi kreipti dėmesio į V. Anužio išsakytus argumentus ir balsavo už sprendimo projektą be jokių pataisų. Be to, buvo priimtas protokolinis sprendimas – siūlyti Savivaldybės privatizavimo komisijai aptarti galimybę Klaipėdos autobusų parką apskritai išbraukti iš privatizuoti ketinamų objektų sąrašo.

KlAP reikalai audrina ne tik politikus. Iš vienos Vokietijos bendrovės autobusų įsigijimo sandoriu susidomėjo ir Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). Dėl šio pirkinio KlAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės atžvilgiu pernai rudenį buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas, įtarus piktnaudžiavimą tarnyba ir įgaliojimų viršijimą.

„Vakarų ekspreso” žiniomis, tyrimas neužbaigtas iki šiol. STT, tarpininkaujant Generalinei prokuratūrai, kreipėsi teisinės pagalbos į savo kolegas Vokietijoje. Šie atsakymo dar nepateikė.

Vilija Šilinienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.