Maždaug 33 autobusai su kuro elementais didžiausiuose Europos miestuose kartu jau nuvažiavo milijoną kilometrų, pranešė koncernas „DaimlerChrysler”.
„Autobusai įvairiose klimato zonose ir pasaulio vietose įtikinamai pademonstravo kuro elemento patikimumą ir stiprumą”, – teigė Automobilių kėbulo ir vairavimo sistemų „DaimlerChrysler” padalinio vadovas profesorius Herbertas Kioleris (Herbert Kohler).
Bandymai technologijų kūrėjams suteikė vertingos informacijos, kaip padidinti kuro elemento gyvavimo laiką, pranešime spaudai pažymėjo „DaimlerChrysler”. Kuro elemento gyvavimo laikotarpis be jokio energijos nutekėjimo yra 2 tūkst. darbo valandų – tai daugiau nei tikėtasi.
„Tai priartina kuro elemento gyvavimo laiką prie įprastinių benzininių ir dyzelinių variklių ilgaamžiškumo”, – teigė „DaimlerChrysler”.
Bandomieji „Mercedes” autobusai nuo 2001 metų pabaigos pagal Europos Sąjungos remiamą CUTE kuro elemento programą dirbo Amsterdame, Barselonoje, Hamburge, Londone, Liuksemburge, Madride, Oporte, Stokholme ir Štutgarte.
Trys kuro elemento autobusai važinėja Vakarų Australijos sostinės Perto gatvėmis, o nuo šių metų pabaigos trys „Mercedes-Benz Citaros” su kuro elementais vežios Pekino gyventojus.
Ant kuro elemento autobuso stogo sumontuojami aukšto slėgio flakonai, o tokį autobusą „išduoda” kylantis balto garo debesis. Vandenilis naudojamas generuoti elektros energiją, kuri varo 200 kilovatų elektrinį variklį.
Autobusas vienu metu gali vežti 70 keleivių, maksimalus nuotolis yra apie 200 kilometrų. Didžiausias autobuso greitis – 80 kilometrų per valandą.
2005-11-02 09:42