Policijos pareigūnai primena, jog nuo lapkričio 1-osios iki balandžio 1 dienos lengvaisiais automobiliais automagistralėmis leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, o nuo lapkričio 10 dienos savo automobilius reikia „apauti” žieminėmis padangomis.
Transporto priemones su dygliuotomis padangomis Kelių eismo taisyklės draudžia eksploatuoti nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d., o nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1-osios automobiliams, kurių maksimali masė neviršija 3,5 tonų, draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis. Dešimties dienų laikotarpis, pasak Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus viršininko Sauliaus Švėgždos, yra skirtas pasikeisti padangoms.
Vėliau vairuotojai, nepakeitę savo automobilių padangų į žiemines gali būti nubausti 20-40 litų baudomis. Beje, S. Švėgžda pabrėžia, jog bausti galima ir tuos, kurie žiemines padangas montuoja tik ant dviejų transporto priemonės ratų.
„Kelių eismo taisyklėse nėra apibrėžta, kad ant vienos automobilio ašies gali būti žieminės, o ant kitos – vasarinės padangos. Visos jos turi būti vienodos”, – ekstremalių pojūčių mėgėjus ar tiesiog taupančiuosius perspėja pareigūnas.
Rinktis dygliuotas ar paprastas žiemines padangas S. Švėgžda vairuotojams pataria individualiai, atsižvelgiant į automobilio galingumą, greitį ir kitus veiksnius.
„Nepatarčiau griežtai rinktis vienokių ar kitokių. Važiuoti per suspaustą sniegą gal geriau dygliuotomis, o per plikledį bei ledą – žieminėmis padangomis be dyglių”, – sakė S. Švėgžda.
Jis taip pat pastebi, kad universalių padangų, kaip mėgsta sakyti vairuotojai, nėra. Padangos, ant kurių žymimos M ir S raidės, anot jo, yra žieminės – šie ženklai žymi pirmąsias purvo ir sniego raides anglų kalba.
S. Švėgžda perspėja būti ypač budriems pereinamuoju laikotarpiu, nes tuomet įvyksta nemažai avarijų. Kai žmonės dar neįvertina pasikeitusių eismo sąlygų, gali neišgelbėti ir žieminės padangos. O įsigalėjus žiemai, kai vairuotojai prisitaiko prie slidžių ir užpustytų kelių, eismo įvykių skaičius sumažėja.
Giedrė Norvilaitė