Mokesčių informavimo centrui – patirtis iš Didžiosios Britanijos

Valstybininės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (VMI) Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento Mokesčių informacijos skyriaus darbuotojus specialistai iš Didžiosios Britanijos mokė kaip mokyti būsimuosius MIC konsultantus aptarnauti mokesčių mokėtojus telefonu. Tai – Mokesčių informavimo centro (MIC) kūrimo dalis.
„Mokesčių informavimo centro dėstytojų parengimo programos aptarnavimo telefonu kursas naudingas tuo, kad lektoriai Andy Thompson ir Gordon Barnes, dirbantys skambučių centruose Didžiojoje Britanijoje mokytojais, ne tik pateikė medžiagą kaip aptarnauti mokesčių mokėtojus telefonu, bet ir kaip šią informaciją perteikti mokant būsimus MIC konsultantus”, – teigė mokymuose dalyvavusi Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento direktoriaus pavaduotoja Virginija Ginevičienė.
Lektoriai iš Didžiosios Britanijos VMI darbuotojus kursuose supažindino ir su dėstymo metodika, ir bendravimo su mokesčių mokėtojais psichologijos ypatumais (kaip pasiruošti pokalbiui, pasisveikinti/atsisveikinti, valdyti pokalbį ir pan.). Pasak V. Ginevičienės, nemažai dėmesio skirta ir mokantis kaip reikės paruošti būsimus MIC konsultantus aptarnauti mokesčių mokėtojus telefonu , kaip pateikti turimą informaciją, kad konsultantai ją greitai įsisavintų ir ne mažiau efektyviai panaudotų bendraudami su mokesčių mokėtojais. Mokymų metu klausytojai išgirstą teoriją galėjo įgyvendinti praktiniuose užsiėmimuose, būsimieji MIC konsultantų mokytojai pabuvojo ir konsultantų vaidmenyje, vienas iš naudingiausių tokių užsiėmimų – bendravimas su tariamų interesantu.
Būsimų konsultantų paruošimas įtakos MIC efektyvumą – siekiama, kad mokesčių mokėtojams, įkūrus MIC, konsultacijos ar pagalba mokesčių klausimais būtų tiksli ir išsami. „Konsultantų mokymo tikslas – suteikti įgūdžių, leisiančių jiems kokybiškai, pagal VMI gaires, aptarnauti mokesčių mokėtojus telefonu. Todėl ir būsimų konsultantų mokytojų švietimui skiriamas toks dėmesys, stengiamasi kuo efektyviau pasinaudoti kolegų Didžiojoje Britanijoje, patirtimi”, – sakė V. Ginevičienė.
MIC turėtų pradėti veikti ateinančių metų balandžio mėnesį. Visas numatytas centro funkcijas planuojama įgyvendinti 3 etapais: pirmajame (2006 m. II ketv.) – MIC konsultuos gyventojų pajamų mokesčio klausimais, centralizuotai registruos mokesčių mokėtojus į seminarus ir žodines konsultacijas, bus galima telefonu užsisakyti pažymas, deklaracijų formas bei leidinius. Vėliau numatoma pradėti konsultuoti ir pridėtinės vertės bei pelno mokesčių klausimais bei teikti atsakymus į mokesčių mokėtojų elektroninius paklausimus, o ateityje planuojama į MIC perkelti konsultacijas telefonu ir kitais mokesčių klausimais.

Valstybinė mokesčių inspekcija

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.