Jaunoji mokslininkė sukūrė cheminį elementą

Šiais metais Kauno „Aušros” gimnaziją baigs originaliausia Baltijos šalių jaunoji filosofė. Konkursui Indrė Survilaitė, kaip ir kiti dalyviai, pateikė rašinį pagal duotą citatą. Šiame UNESCO Filosofijos dienos Baltijos jūros esė konkurse ji dalyvavo ir pernai.

Pasiūlė mokytoja

Gimnazistei dalyvauti filosofijos konkurse pasiūlė etikos mokytoja Nijolė Damaševičienė. Kai Indrė skaitė Zigmundo Froido „Psichoanalizę”, bandė suprasti save, analizuoti. Mergina sakė, kad skaitydama filosofines knygas bando surasti sau artimų idėjų.

„Tikriausiai mokytoja pastebėjo, kad aš domiuosi filosofija. Šiame konkurse dalyvavau jau antrą kartą. Pirmasis buvo nesėkmingas. Tačiau nenusiminiau ir vėl sutikau išbandyti savo laimę. Dalyvavau kartu su bendramoksle Agne Vedegyte. Ji jokios prizinės vietos neužėmė”, – pasakojo dvyliktokė.

Indrė sakė, kad vieną šeštadienio vakarą ji ant popieriaus lapo išdėstė savo mintis, ir taip gimė originalusis rašinys. „Pati savo darbą vadinu „Filosofija moksliukams”, – juokdamasi kalbėjo pirmūnė.

Sugalvojo filosofį

Rašinį ji kūrė pagal Bertrano Raselio citatą, kurioje kalbama apie filosofijos vaidmenį mąstymui ir suvokimui. Šalia buvo pateikti trys klausimai apie galimus neigiamus filosofijos aspektus, „užtikrintumo” sampratą ir kaip filosofija „parodo įprastus dalykus neįprastu aspektu”.

„Pastarasis klausimas bei polinkis į gamtos mokslus ir paskatino pasirinkti neįprastą raišką – išrasti naują cheminį elementą – filosofį ir stebėti, kaip kinta jo krūvis apžvelgiant teigiamus ir neigiamus filosofijos aspektus”, – sakė Indrė.

Filosofį ji sugalvojo ne iškart. Pirma prisirašė galybę atskirų pastraipų, tik tada atsirado jungiantis elementas. „Tikriausiai toks netradicinis požiūris į filosofiją ir buvo tai, kas išskyrė mano rašinį iš kitų”, – spėjo abiturientė.

Indrė teigė, jog toks „kito kampo” stilius būdingas ne vienam jos rašiniui ar kalbai. „Jį sugalvojau ir naudojau dešimtos klasės lietuvių kalbos įskaitos (žodžiu) metu, o šiais metais ėmiau taikyti plačiau”, – pasakojo moksleivė.

Visą jos rašinį anglų kalba galima rasti adresu http://www.feto.fi/ajankohtaista/Indre.html.

Netipiška moksliukė

„Esu moksliukė, bet netipiška”, – tikino Indrė. Pasak merginos, tipiškas moksliukas nešioja akinius, kiekvieną dieną daug laiko praleidžia prie knygų ir neturi draugų. Indrės regėjimas – geras, ji turi su kuo pabendrauti. Mergina griežtai laikosi nuostatos – mokytis tik pamokų metu, o namuose ilsėtis.

Laisvalaikiu ji mielai skaito įvairias knygas ir leidžia laiką prie kompiuterio. „Grįžusi namo iš mokyklos laisvą laiką leidžiu naršydama internete. Prie kompiuterio kasdien praleidžiu po penkias valandas. Dar mėgstu skaityti knygas. Mano mėgstamiausia – J.Garderio „Filosofijos pasaulis”. Šią knygą gavau per Kalėdas iš tėvų. Tada ir pradėjau rimčiau domėtis filosofija”, – pasakojo kaunietė.

Ketina studijuoti chemiją

I.Survilaitė sakė, kad jau nuo mažens labai mėgo gamtą, o dešimtoje klasėje nedvejodama pasirinko realinio profilio gamtamokslinę pakraipą. Gabiai aštuoniolikmetei puikiai sekasi visi tikslieji mokslai.

„Nuo manęs bendramoksliai dažnai nusirašinėja namų darbus. Fizikos mokytoja netgi grasino man kitus namų darbus užduoti”, – sakė jaunoji filosofė.

Abiturientė, baigusi taikomosios chemijos studijas, norėtų būti mokslininke. Nuo rugsėjo ji planuoja studijuoti Kauno technologijos universitete.

Karolina Marcinkevičiūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , , , .

5 atsiliepimai į "Jaunoji mokslininkė sukūrė cheminį elementą"

  1. Vytautas

    Šiaip jau knyga vadinasi „Sofijos Pasaulis”, o ne Filosofijos..

  2. Basia

    Linkiu sekmes nepaprastai gabiai merginai:)

  3. kaaaa

    kaijp suprast gabiai?moxliuke jinai..macius..as ja..neturi neij wieno draugo…ziaurenybe tokiaĄ

  4. nea

    tai, kad ne…

  5. baubas

    👿 debile ta survilaite!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.