Briedžių tako gyventojams reikia dar vieno tilto

Ties Kleboniškiu baigiamas statyti viadukas neišspręs eismo saugumo greitkelyje problemos

Kelių inžinierius Henrikas Kebeikis šiomis dienomis daug laiko praleidžia skaičiuodamas per greitkelį Kaunas – Vilnius ties Kleboniškio šilu einančius pėsčiuosius. „Ne, tikrai ne savo malonumui tai darau. Vykdau Valstybinės kelių direkcijos užsakymą”, – paaiškino Transporto ir kelių tyrimo instituto darbuotojas H.Kebeikis.

Eina į mišką vandens

Kaunietis fiksuoja, kiek Briedžių take gyvenančių žmonių į Kauno pusę eina per šalia „Tėvynės” restorano esantį pėsčiųjų tiltą ir kiek jų kerta greitkelį automobiliams skirtoje apsisukimo vietoje.

„Pavyzdžiui, registravau visus praeivius vieną dieną nuo 13 iki 18 valandos. Per tiltą tuo metu ėjo 117 žmonių ir važiavo 37 dviratininkai. Per kelią, kur yra apsisukimas, per tą patį laiką ėjo 87 gyventojai ir dar 30 kareivių. Tai reiškia, kad reikia dar vieno tilto”, – mano H.Kebeikis.

Baigiamas viadukas problemos neišspręs

Beje, šiuo metu jau baigiamas statyti vienas pėsčiųjų tiltas, jungiantis Eigulių mikrorajoną ir Kleboniškio šilą. Cinkuoto metalinio pėsčiųjų viaduko statyba vykdoma pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos saugaus eismo programą, nes minėtoje vietoje dažnai įvykdavo eismo nelaimės. Tiltas bus baigtas iki metų pabaigos ir bus vienas gražiausių Kaune.

Apie 1,8 mln. litų kainuosiančio viaduko statybai 85 proc. lėšų skyrė ES. Viadukas bus daugiau nei 76 metrų ilgio. Gyventojai galės saugiai vaikščioti 3 metrų pločio taku.

„Tačiau šis tiltas skirtas Kauno gyventojams, kurie eina į mišką parsinešti šaltinio vandens, pasportuoti ir pan. Tačiau daliai Briedžių tako, esančio Kleboniškyje, gyventojų šis tiltas nė kiek nepadės. Turbūt niekas neatkreipė dėmesio, kad Briedžių tako gyvenvietė yra iš dviejų dalių. Daliai gyventojų iki tilto reikėtų eiti 1,9 kilometro, todėl jie toliau greitkelį kirs automobilių apsisukimo vietoje. Tačiau kas bus, jeigu tas apsisukimas bus uždarytas? Tada maždaug 100 žmonių bus atskirti nuo miesto”, – sakė inžinierius.

H.Kebeikis pateikė statistiką, kad kelio ruože šalia Briedžių tako nuo 1997 metų žuvo 10 žmonų ir 17 buvo sužeista. Dažniausiai nukentėdavo būtent pėstieji.

„Negi eisiu kilometrą iki tilto? Pastatė du tiltus galuose, o per vidurį – ne. Turėčiau eiti kilometrą iki tilto. Man reikia eiti iki troleibuso stotelės dar kilometrą. Iš viso du kilometrai. Grįžtant atgal – dar du kilometrai. Mano amžiuje jau per sunku”, – sako ką tik greitkelį kirtęs Henrikas Gineika.

Bronius Romeika taip pat teigė niekada neinantis tiltu. „Tas naujas viadukas skirtas ne mums, o tik miestiečiams, kurie į mišką eina šaltinio vandens”, – mano jis.

Laukti reikėtų 4-5 metus

Lietuvos automobilių kelių direkcijos eismo saugumo skyriaus vedėjas Gintautas Ruzgus teigė, kad gauti Transporto ir kelių tyrimo instituto tyrimo rezultatai turės įtakos tam, ar bus statomas dar vienas tiltas pėstiesiems.

„Tam ir užsakėme pėsčiųjų srautų tyrimą, kad sužinotume tikrąją padėtį. Jeigu per gatvę eina tiek žmonių, kiek ir per tiltus, tai jau daug. Tilto statybai pinigų prašytume iš ES fondų. Manau, kad naujas tiltas gali būti statomas po 4-5 metų”, – sakė G.Ruzgus.

Dainoras Lukas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.