Iki 2005-ųjų F – 1 sezono pradžios dauguma šios sporto šakos aistruolių neabejodami pergalę prognozavo Michaeliui Šumacheriui bei „Ferrari” komandai. Tačiau šiais metais „formulės” karaliui kelią sosto link užkirto jaunimas.
2001-ųjų karta
Šiemet F-1 senbuviams savo sugebėjimus parodė 2001 – aisiais debiutavę pilotai – Fernandas Alonsas ir Kimis Raikonenas, kurie užėmė pirmąsias vietas. Tais pačiais metais prestižinėse lenktynėse startavęs Chuanas Pablas Montoja taip pat turėjo progą užlipti ant nugalėtojų pakylos, tačiau atsilikęs nuo daugkartinio čempiono M. Šumacherio vos 2 taškais bendrojoje čempionato įskaitoje liko ketvirtas.
Šanchajuje vykusio paskutinio sezono etapo C.P.Montoja nebaigė ir taip ne tik nepakilo į 3 vietą, bet ir leido „Renault” komandai konstruktorių taurėje užimti 1 vietą. „McLaren – Mercedes” komanda, prieš Kinijos didįjį prizą (GP) atsilikusi nuo „Renault” 2 taškais, bendroje įskaitoje liko antra, atsilikusi nuo čempionų 9 taškais.
Nežinia, kiek įtakos šiemetiniams rezultatams turėjo taisyklių pasikeitimas, mat prieš šių metų sezoną lenktynes organizuojanti Tarptautinė automobilių federacija (FIA) padarė svarbių pakeitimų kvalifikacijos tvarkoje, padangų ir variklių naudojime bei bolidų aerodinamikoje.
Po šio čempionato „Renault” komandos vadovai sau kelia dar didesnius tikslus. Flavijus Briatorė po paskutinio, Kinijos GP pareiškė, kad su „Renault” bolidu galima laimėti ne 7, kaip šiais metais, bet kur kas daugiau etapų – 10 ar 11.
F. Alonso žygis
Ispanų tautybės pilotas prestižinėse automobilių lenktynėse debiutavo sulaukęs vos 20 metų, 2001 – aisiais, tačiau pasaulio tuomet nenustebino. Daugiau dėmesio F. Alonsas sulaukė po 2 metų, kai iškovojo pirmąją savo pergalę. Vengrijos GP varžybose aplenkęs tuometinį čempioną visu ratu, jis išgarsėjo kaip jauniausias etapo nugalėtojas F – 1 istorijoje, o 2004 – aisiais ispanas bendrojoje čempionato įskaitoje užėmė 4 vietą. Tuomet ekspertai jam pranašavo dar sėkmingesnę ateitį.
Specialistų pranašystes F. Alonsas patvirtino jau pirmosiose šio sezono lenktynėse. Nors pirmajame, Australijos, GP jis startavo tik iš 13 pozicijos, tačiau finišo liniją kirto trečias. Po sekančio, Malaizijos, GP „Renault” komandos atstovas jau stovėjo ant aukščiausios nugalėtojų pakylos.
Vėliau sekė kitos lenktynininko pergalės, o iki čempionato pabaigos likus 2 etapams F. Alonso triumfavo – Brazilijos GP jis užsitikrino 2005 – ųjų čempiono titulą, nepalikdamas jokios vilties nei M. Šumacheriui, nei artimiausiam persekiotojui Kimiui Raikonenui.
Šia pergale lenktynininkas privertė dar kartą perrašyti F-1 istoriją, nes F. Alonsas tapo jauniausiu visų laikų lenktynių čempionu.
F. Alonso 2005 metų sezono etapų rezultatai (etapas, užimta vieta).
Australijos GP – 3 Malaizijos GP – 1 Bahreino GP – 1 San Marino GP – 1 Ispanijos GP – 2 Monako GP – 4 Europos GP – 1 Kanados GP – nebaigė lenktynių JAV GP – nevažiavo (neleido padangų gamintojai) Prancūzijos GP – 1 Didžiosios Britanijos GP – 2 Vokietijos GP – 1 Vengrijos GP – 11 Turkijos GP – 2 Italijos GP – 2 Belgijos GP – 2 Brazilijos GP – 3 Japonijos GP – 3 Kinijos GP – 1.
Galutinė sezono įskaita (vieta, pilotas, tautybė, komanda, taškai)
1. Fernando Alonso (Ispanija/”Renault”) – 133 2. Kimi Raikkonen (Suomija/”McLaren”) – 112 3. Michael Schumacher (Vokietija/”Ferrari”) – 62 4. Juan Pablo Montoya (Kolumbija/”McLaren”) – 60 5. Giancarlo Fisichella (Italija/”Renault”) – 58 6. Ralf Schumacher (Vokietija/”Toyota”) – 45 7. Jarno Trulli (Italija/”Toyota”) – 43 8. Rubens Barrichello (Brazilija/”Ferrari’) – 38 9. Jenson Button (Didžioji Britanija/”BAR”) – 37 10. Mark Webber (Australija/”Williams”) – 36 11. Nick Heidfeld (Vokietija/”Williams’) – 28 12. David Coulthard (Didžioji Britanija/”Red Bull”) – 24 13. Felipe Massa (Brazilija/”Sauber”) – 11 14. Jacques Villeneuve (Kanada/”Sauber”) – 9 15. Christian Klien (Austrija/”Red Bull”) – 9 16. Tiago Monteiro (Portugalija/”Jordan”) – 7 17. Alexander Wurz (Austrija/”McLaren”) – 6 18. Narain Karthikeyan (Indija/”Jordan”) – 5 19. Christijan Albers (Olandija/”Minardi”) – 48 20. Pedro de la Rosa (Ispanija/”McLaren”) – 4 21. Patrick Friesacher (Austrija/”Minardi”) – 3 22. Antonio Pizzonia (Brazilija/”Williams”) – 2 23. Takuma Sato (Japonija/”BAR”) – 1 24. Vitantonio Liuzzi (Italija/”Red Bull”) – 1 25. Robert Doornbos (Olandija/”Minardi-Cosworth”) – 0.
Konstruktorių įskaita (vieta, komanda, taškai)
1. „Renault” – 191 2. „McLaren-Mercedes” – 182 3. „Ferrari” – 100 4. „Toyota” – 88 5. „BMW-Williams” – 66 6. „BAR-Honda” – 38 7. „Red Bull-Cosworth” – 34 8. „Sauber-Petronas” – 20 9. „Jordan-Toyota” – 12 10. „Minardi-Cosworth” – 7.
Valdas Pryšmantas