Sportinio charakterio „Jaguar”

X klasės „Jaguar” ištikimas klasikiniam dizainui. Dešimtmečius nesikeičia sudvejinti žibintai, kaip BMW „šnervės”. Chromuotos „banginio ūso” tipo grotelės. Priplotas, aerodinamiškai išlenktas ir glotnus siluetas.

Visapusiška klasika. Net jeigu tai – sportiškai „nusiteikęs” „Jaguar X-Type” su 3 litrų aliuminio varikliu ir visų varomųjų ratų sistema AWD. Šio „Jaguar X-Type” variklio galingumas – 231 AG, iki 100 km per val. įsibėgėja per 7 sek. Tokios klasės mašinų maksimalų greitį elektronika riboja iki 250 km per val. Lygiu keliu skriejant iki 200 km per val. greičiu supranti, kodėl šios mašinos simboliu tapo grobuonis. Važiuodamas dideliu greičiu, automobilis tarsi prisispaudė prie kelio paviršiaus, susiliejo su juo, sumažėjo prošvaisa. Toks važiavimas, sumodeliuotas aerodinaminiame vamzdyje, ir lėmė „jaguarišką” kėbulo tipą.

X klasės konkurentai – trečiasis BMW, „Mercedes C” ir „Audi 6”. Su bavariškomis mašinomis sportiškumu gali varžytis tik „Jaguar” versija su 3 l tūrio varikliu ir visais varomaisiais ratais. Posūkiuose tokio jaguaro variklis V6 paklusnus, nelinkęs nuslysti į šoną. Vairas pakankamai informatyvus, kietas (brangiausios „Jaguar” versijos XJ8 vairas minkštesnis, reikalauja vairuotojo dėmesio ir įgūdžių).

Sportiškai nusiteikęs „X-Type” nuo paprasto X klasės „Jaguar” skiriasi kitokiais priekiniais ir šoniniais spoileriais, o svarbiausia – sportine pakaba. Ji gana kieta, didelio komforto neteikia (nors trečiojo BMW pakaba dar kietesnė). Sportinis režimas, kai variklis didina apsukas, įjungiamas mygtuku šalia automatinės pavarų dėžės svirties. Tai nėra labai patogu, norėtųsi, kad jis būtų kur nors arčiau. Sportinio režimo indikatorinė lemputė tokia maža, kad važiavimo tipą galima nuspėti tik iš variklio darbo.

„Jaguar” tiksliau nei trečiajame BMW jungiama posūkio signalų svirtelė. Šio jaguaro, kaip ir konkurento, salono gale aukštaūgiam keleiviui ankštoka, ir ne tik kojoms. Nepatogu ir galvai, nes ji remiasi į galinį stovą.

Tokias smulkmenas pamiršti, kai įsiklausai, kaip veikia variklis, matai puikiai sureguliuotos pakabos galimybes, kai automobilis tvirtai išsuka iš posūkio.

X klasės automobiliams montuojami šešių cilindrų, 2, 2,6 ir 3 l tūrio benzininiai V formos varikliai bei 2 l tūrio keturių cilindrų dyzeliai. Tie patys keturi varikliai komplektuojami ir su universaliais kėbulais.

„X-Type” nėra sportinis automobilis siaurąja prasme, kaip trečiasis BMW. Sportinėje klasėje varžosi kitos mašinos – „Jaguar XKR” ir „BMW M3”. „X-Type” – automobilis žmonėms, kartais mėgstantiems važiuoti greitai ir patogiai, neapsimetant lenktynininku.

Valerijus Rajevskis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.