„Touareg” gavo pneumatinę pakabą

„Volkswagen” visureigyje su vibracija kovojama „prancūziškais” metodais

Vieni paskutiniųjų įšokę į sparčiai populiarėjančių vadinamųjų „parketinių” visureigių traukinį, „Volkswagen” inžinieriai priminė, kad automobilio tobulinimui pabaigos dar nesimato. 2003-iaisiais debiutavęs ir lig šiol spėjęs nugalėti keliuose solidžiuose palyginamuosiuose bandymuose bei tapęs vienu šio segmento lyderių, savo pozicijas tikisi dar labiau sustiprinti panaudojęs naują kozirį – pneumatinę pakabą.

Praėjusią savaitę Lietuvos rinkoje buvo pristatytas „Touareg” modelis su radikaliais pokyčiais važiuoklėje. Tiksliau – pneumatine pakaba kartu su plieninėmis lingėmis ir automatiniu prošvaisos reguliatoriumi bei jos aukščio korektoriumi. Ši sistema turi ir nepertraukiamo veikimo nuo greičio priklausantį elektroninį amortizatorių reguliatorių (CDC).

Tokia pneumatinė pakaba, nepriklausomai nuo apkrovų, automatiškai palaiko automobilio kėbulo aukštį pastoviame lygyje. Šis privalumas itin juntamas važiuojant nelygiu reljefu, kylant raižyta vietove ir pan. Automobilio riedėjimo ir išilginį svyravimą iki minimumo sumažina bepakopis amortizatorių reguliatorius, kuris veikia reaguodamas į greitį ir kelio dangos būklę. Kitas pneumatinės pakabos su CDC pranašumas yra tas, kad, net iš sistemos išsiveržus orui, „Touareg” gali tęsti kelionę.

Pasak gamintojų atstovų, elektronika reguliuojami amortizatoriai iš esmės veikia preciziškiau ir švelniau už kitas panašias pakopinio amortizavimo sistemas. „VW Touareg” savaime reaguoja į mažiausius kelio dangos nelygumus per lankstųjį sujungimą (silfoną) beveik išvengiant trinties. Pneumatinė pakaba ir amortizatorių sistema ženkliai pagerino efektą, kuriuo iki minimumo sumažinamas kėbulo įsisvyravimas.

Pagal individualų pageidavimą ar poreikius galima rinktis 3 amortizavimo sistemos veikimo režimus, nuo kurių priklauso važiavimo malonumas: automatinį, sportinį arba komfortišką.

Be to, galima nustatyti keletą pakabos aukščio pakopų. Žemiausia, vadinamoji „pakrovimo” pakopa siekia 160 mm, „magistralinė” – 215 mm, „visureigio” – 240 mm ir didžiausia „X” pakopa – 300 mm.

Papildomai galimos dar dvi skirtingų lygių pakopos, kurios reguliuojamos automatiškai, kai „Touareg” prošvaisa nustatyta pagal magistralinės arba visureigio pakopos aukštį. Pagal pirmąją papildomą pakopą, pasiekus 125 km/val. greitį, kėbulas nusileidžia iki 190 mm. Antroji pakopa – kai pasiekiamas 180 km/val. greitis, kėbulas nusileidžia iki 180 mm.

Svarbu ir tai, kad jei bent viename iš ratų staigiai ir stipriai pradeda mažėti oro slėgis, padangų slėgio kontrolės sistema informuoja vairuotoją optiniais ir garso signalais. Į šią sistemą įeina net kėbulo išorėje vežiojamo atsarginio rato oro slėgio kontrolė.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.