Šiandien, spalio 10 dieną, 18 valandą, Klaipėdos koncertų salėje vyks priešpaskutinis festivalio „Permainų muzika” koncertas paslaptingu pavadinimu „Mėnulio Pjero”.
Būtent taip vadinasi pagrindinis šio vakaro kūrinys – austrų kompozitoriaus ekspresionisto Arnoldo Šionbergo melodramų ciklas balsui ir instrumentiniam ansambliui. Jame veikia vienintelis personažas – poetas, įsivaizduojantis save Pjero vaidmenyje, ir jį sekančios kaukės bei šmėklos.
Pjero vaidmenį kuria dainininkė Skaidra Jančaitė, o jai pritaria instrumentinis ansamblis, diriguojamas Roberto Šerveniko.
Poetinis tekstas, kurio autorius – belgas Alberas Žiro (Albert Giraud) melodramoje perteikiamas neįprastu „kalbėjimo – dainavimo” būdu. Melodrama, kurios premjera įvyko 1912 metais, kartais pakrypsta į „commedia dell’arte”, kartais – į anuo metu pamėgtą orientalizmą.
Beje, dainingas deklamavimas, „kalbos melodijos” principas buvo žinomas jau Tolimųjų Rytų teatre. S. Jančaitė atlieka Pjero vaidmenį, vilkėdama dizainerio Juozo Statkevičiaus sukurtą kostiumą, kūrinio tekstą lietuviškai skaito aktorė Birutė Marcinkevičiūtė. Na, o pirmosios koncerto dalies kulminacija turėtų tapti šmaikštus ir teatrališkas Dmitrijaus Šostakovičiaus vokalinis ciklas „Satyros”.
Apskritai, teatrališkumas ir ekspresyvumas yra skiriamieji koncerto bruožai, kuriantys jo patrauklumą tarp skirtingos meninės patirties klausytojų. Plataus kūrybinio akiračio dainininkė Skaidra Jančaitė, baigusi prof. Vytauto Noreikos solinio dainavimo klasę Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, sėkmingai atlieka įvairių epochų ir stilių muziką – nuo lietuvių liaudies dainų ir klasikos palikimo iki XX amžiaus šedevrų ir avangardinių projektų.
Ji daug koncertuoja Lietuvoje ir ne kartą gastroliavo svetur – Austrijoje, Danijoje, Jungtinėse Valstijose, Kanadoje, Latvijoje, Prancūzijoje, Rusijoje, Vengrijoje, Vokietijoje, surengė koncertą Jungtinių Tautų rūmuose Ženevoje.
S. Jančaitės meninei prigimčiai ypač giminingas šiuolaikinės muzikos ekspresyvumas, traukia galimybė joje atrasti naujus interpretacijos horizontus. Todėl dainininkės žvilgsnis dažniausiai krypsta į XX-XXI amžiaus užsienio bei lietuvių kompozitorių kūrybą. Besidominti tapyba, fotografija, šokiu, literatūra, teatru, šių menų patirtį S. Jančaitė organiškai sieja su muzika, nuosekliai eidama savitu modernaus sinkretizmo keliu. Klaipėdoje S. Jančaitė šįkart ne tik dainuos.
Valandą prieš koncertą (17 val.) salės II aukšto fojė vyks projektui skirtos jos fotografijų ekspozicijos „Diptikai” atidarymas bei prieškoncertinis susitikimas.
Giedrė Norvilaitė