Statomas brangiausias terminalas

Šių metų pabaigoje uoste ties trečiąja krantine pradės veikti naujas naftos ir chemijos produktų terminalas. Investicijos į jį sudarys apie 110 mln. litų. Iki šiol tiek pinigų į atskirą terminalą nėra investavusi nė viena uosto kompanija.

Naują naftos ir chemijos produktų terminalą stato Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) bei dar kelių privačių asmenų valdoma Krovinių terminalao bendrovė. Statybos darbai pradėti pernai vasarą išvalius teritoriją nuo nereikalingų statinių ir papildomai užpylus gruntu.

Statyba, kurioje dalyvauja 17 organizacijų, vykdoma dviem etapais. I etape įrengtos 6 talpyklos po 20 tūkst. tonų talpos, antrajame etape – 4 talpyklos po 5 tūkst. tonų ir 3 talpyklos po 14 tūkst. tonų. Visose įrengti priešgaisriniai davikliai, dvigubos sienos, pantoniniai dangčiai.

Į terminalą, kur įrengta iškrovimo estakada, nutiesta dvipusė geležinkelio atšaka.

Šiuo metu terminale jau vykdomi baigiamieji darbai. Abiejų etapų užbaigimas, kaip teigė Krovinių terminalo bendrovės vadovas Audrius Pauža, numatytas šių metų IV ketvirtį.

Krovinių terminalas statomas prie 250 m ilgio krantinės, kur gylis siekia 14 metrų. Čia galės švartuotis ir didžiuliai „Panamax” tipo tanklaiviai. Bendrovė vienu metu galės krauti arba vieną didelį, arba du mažesnius laivus. Numatyta galimybė tiek pakrauti laivus, tiek juos iškrauti.

Prieš keletą dienų terminalas jau išbandytas vandeniu. Tuomet 21 atmosferos spaudimą įranga atlaikė. Bandomieji šviesiųjų naftos produktų krovimai į laivus planuojami gruodį.

Į terminalą – be mobiliųjų

Techniškai sudėtingiausia, kaip teigė Krovinių terminalo bendrovės vadovas Audrius Pauža, buvo įrengti terminalo gaisrų gesinimo sistemą. Prieš statant šį terminalą buvo iškelti itin aukšti jo saugos reikalavimai, atliktas ne vienas poveikio aplinkai tyrimas. Todėl net ketvirtadalis visos terminalo statybas kainavusios sumos išleista apsaugai.

Bene didžiausia dalis šių pinigų teko priešgaisrinei apsaugai – įmonėje veiks atskiras gaisro gesinimo ir gelbėjimo padalinys. Pastatyta daug automatiniu, rankiniu bei distanciniu būdu valdomos įrangos, bendrovė turės gaisrinį automobilį, teritorijoje nuolat budės atsakingi asmenys, teigė saugos padalinio vadovas Aleksandras Lebedevas.

Į tanklaivius naftos produktai bus kraunami lanksčiomis žarnomis. Terminale sumontuoti greitojo atsijungimo vožtuvai bei garų rekuperacijos įrenginys, leidžiantis surinkti krovos metu iš laivo išstumiamus garus.

Statybų metu vienu metru buvo paaukštinta krantinė. Todėl laivai prie krantinės stovės stabiliau.

Terminalo padaliniuose nuolat dirbs dagiau kaip šimtas darbuotojų. Jo saugumas priklausys ir nuo čia dirbančių žmonių. Todėl kiekvienas jų išklausys instrukcijas ir privalės griežtai jų laikytis. Darbuotojai, prieš įžengdami į teritoriją, privalės specialioje patalpoje palikti cigaretes, mobiliuosius telefonus ir kitus daiktus, keliančius grėsmę terminalo saugumui. Juos visą laiką stebės dešimtys vaizdo kamerų.

Klientai domisi naujuoju terminalu

Planuojama, kad šiaurinėje uosto dalyje įsikūręs terminalas per metus bus pajėgus krauti iki 2 mln. tonų produktų. Terminalas, priklausomai nuo krovos apimčių, atsipirks per 5-7 metus.

Krovinių terminalo bendrovės direktorius A.Pauža kol kas nenoriai kalba apie būsimuosius terminalo klientus. Šiuo terminalu, kuris iki šiol nebuvo niekur reklamuotas, jau susidomėjo tiek klientai, tiek konkurentai. Terminalas įsiterps į besiformuojančią rinką ir dar labiau sustiprins konkurenciją.

Pasak A.Paužos, naujasis naftos ir chemijos produktų terminalas orientuosis į aukštos kokybės produktų krovą. Pirmiausia tai įvairūs iš mažesnio sieringumo naftos pagaminti produktai. Galėsime krauti viską: skystas trąšas, mazutą, dyzelinį kurą, apie naujojo terminalo pranašumus sakė jo vadovas. Vamzdynai taip pat pritaikyti krauti atskiroms kuro rūšims, jie greitai išvalomi, yra daug atskirų iki krantinių vedančių krovos linijų.

Daug dėmesio numatoma skirti degalams, gaminamiems iš sunkiųjų dujų, nes tai – ateities kuras. Terminalo talpyklos pritaikytos ir alkoholių grupės produktams.

Planuojama, kad naujajame terminale dalį krovos sudarys ir Jonavos „Achemos” gamyklos produkcija. Ši bendrovė pateikė perspektyvinius chemijos pramonės vystymo planus. Naujuoju Klaipėdos uosto terminalu taip pat jau susidomėjo klientai iš Baltarusijos ir Kazachstano.

Vidmantas Matutis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.