Novatoriškas tyrimas suteikia galimybę tiksliau planuoti reklamines kampanijas

Pirmą kartą Baltijos šalyse komunikacijos planavimo agentūros „Initiative/VIA” užsakymu buvo atliktas unikalus vartotojų tyrimas „Radar2”. Šis tyrimas suteikia galimybę įvertinti, kaip efektyviai pasiekiamas vartotojas, naudojant ne vieną konkrečią, o keletą žiniasklaidos rūšių.

„Keičiantis žiniasklaidos vartojimo įpročiams ir augant reklamos kainoms, reklamos užsakovams būtina nustatyti bendrą reklamos kampanijoje naudojamų kanalų – televizijos, radijo, spaudos, – efektą, parinkti optimaliausią, pagrįstą ir tikslų jų derinį, pritaikytą konkrečiai vartotojų grupei. To iki šiol visose Baltijos šalyse niekas negalėjo padaryti „, – sako „Initiative/VIA Lietuva” direktorius Giedrius Butvilas.

„Radar2” duomenys yra sudėtinė unikalios programos „Matrix” dalis. Šis reklamos kampanijų modeliavimo ir planavimo įrankis padeda kurti ilgalaikes komunikacijos strategijas bei leidžia apskaičiuoti visų kampanijoje naudojamų komunikacijos kanalų bendrą pasiekiamumą, kontakto su vartotoju dažnį, modeliuoti reklamos kampanijų įtaką prekinio ženklo žinomumui.

Pavyzdžiui, naujo produkto, skirto 15-24 metų amžiaus žmonėms, pristatymui parenkama savaitės trukmės reklaminė kampanija, kurioje naudojamas vienas nacionalinis televizijos kanalas ir trys nacionaliniai dienraščiai.

Naudodama unikalią „Matrix” programą, kompanija „Initiative/VIA” gali nustatyti bendrą šios kampanijos pasiekiamumą. Paskaičiavus paaiškėjo, kad reklama pasieks 59,6 proc. 15 – 24 metų amžiaus žmonių. Iš jų reklamą tik spaudoje pamatys 15,7 proc., tik televizijoje – 34,6 proc., o abiejuose komunikacijos kanaluose – tik 9,3 proc.

„Toks kampanijos modelis netiktų, jei naudojama spaudos ir televizijos reklama yra neatsiejamos viena kitos dalys, tačiau tiktų, jei šie kanalai naudojami kaip individualios komunikacijos priemonės”, – pažymi G. Butvilas.

Atlikus „Radar2” tyrimą pasitvirtino seni ir buvo atskleisti nauji faktai apie Lietuvos gyventojų žiniasklaidos vartojimo įpročius.

Tyrimas atskleidė, kad moterys dažniau ir ilgiau nei vyrai skaito spaudą. Pavyzdžiui, mėnesinius žurnalus skaito 43.2 proc. vyrų ir 58.4 proc. moterų. Dienos metu 74 proc. moterų tam skiria ne mažiau kaip pusvalandį. Ilgiau nei pusvalandį žurnalus skaito tik 60 proc. vyrų.

„Radar2” parodė, kad kasdien dienraščius skaitantys gyventojai yra aktyvesni interneto vartotojai: net 32.2 proc. jų internete naršo kasdien, kai tuo tarpu Lietuvoje kasdien internetu naudojasi tik 18.9 proc. gyventojų.

„Radar2” tyrimas iki šiol jau buvo atliktas 27 pasaulio šalyse, Lietuvoje apklausa vyko gegužės 16-23 d., jos metu apklausta 2018 respondentų.

„Initiative/VIA”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.