Nutolintai stoties rekonstrukcijai dar prireiks pusantrų metų

Baigiasi jau šeštas mėnuo, kai Klaipėdos autobusų parkas laimėjo visus teisminius procesus dėl autobusų stoties, tačiau žadėtųjų permainų čia kol kas nematyti.

Kodėl delsiama? – klausėme Klaipėdos autobusų parko (KlAP) generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės – juk laimėjus bylą jokių kliūčių dar sovietmečio laikus menančiam stoties pastatui atnaujinti nebeliko.

Pasak J. Daugininkienės, darbo buvo imtasi iškart po to, kai aukščiausioji šalies teismų instancija pripažino dalies autobusų stoties patalpų pardavimą buvus visiškai teisėtą. Tačiau tai esą tokie darbai, kurių rezultatai tampa matomi tik po tam tikro laiko.

Jau kuris laikas, pasakojo „Vakarų ekspresui” KlAP vadovė, intensyviai vyksta projektavimo darbai. Pagal 2004 metų vasario 9 d. pasirašytą bendrovei nereikalingų ir todėl nenaudojamų antro aukšto autobusų stoties patalpų pirkimo-pardavimo sutartį, šį darbą įsipareigojo atlikti statinio bendrasavininkis vilnietis verslininkas Romualdas Bakutis, ir, beje, savo lėšomis.

Tuo tikslu, sakė J. Daugininkienė, buvo nusamdyta projektavimo firma. Būtent jos specialistai parengs tiek detalųjį visos teritorijos planą, tiek pastato techninį projektą, taip pat bus atsakinga už tai, kad sklandžiai ir, svarbiausia, sparčiai vyktų šių planų derinimas visose institucijose.

„Liepą buvome surengę bendrą pasitarimą, per kurį abi pusės išdėstė savo pageidavimus bei vizijas, kaip ateityje turėtų atrodyti bendrai valdomas statinys ir jo aplinka, – sakė J. Daugininkienė. – Mūsų tikslas – pasiekti, kad autobusų stotis taptų jauki ir patogi keliaujantiesiems – būtent to šiandien jai ypač trūksta, – o pats pastatas deramai reprezentuotų mūsų miestą.”

Pasak J. Daugininkienės, iš esmės turėtų pasikeisti stoties aplinka. „Mūsų įsivaizdavimu, būtina nutiesti naujus privažiavimo kelius, suplanuoti vietas automobiliams statyti – šiandien jų greta stoties kaip ir nesama, – pasakojo KlAP direktorė. – Taip pat reikia išspręsti ir keleivių išlaipinimo aikštelės problemą, nes dabartinė, rekonstravus greta esančią Priestočio gatvę, tapo ir nebepatogi, ir nesaugi.”

Taip pat, savo planus dėstė J. Daugininkienė, ketinama iš esmės pertvarkyti ir keleivių įlaipinimo aikšteles, – kad jos nebūtų kiaurai perpučiamos vėjo, kaip dabar.

Bus permainų ir stoties viduje. Pasak KlAP vadovės, pirmiausia reikia pertvarkyti laukiamąją salę bei patogiau įkurdinti šiuo metu buvusioje bagažo saugojimo patalpoje veikiančią siuntų priėmimo ir išdavimo tarnybą.

Pasak J. Daugininkienės, šiuo metu KlAP valdo apie 800 kv. m pastato, o po rekonstrukcijos šis plotas gali dar padidėti. Kadangi stoties reikmėms tiek patalpų nereikia, KlAP vadovė teigė neatmetanti galimybės ateityje dalį jų išnuomoti. Tokiu būdu stotyje galėtų įsikurti ir kavinė, ir kirpykla, ir vaistinė bei kitos keleiviams reikalingas paslaugas teikiančios įstaigos.

Taip pat, sakė J. Daugininkienė, planuojama sukurti visiškai naują, šių dienų tokios paskirties statiniams keliamus reikalavimus atitinkančią keleivių informavimo sistemą.

J. Daugininkienės įsitikinimu, jei ne Vyriausybės atstovo Klaipėdos apskrityje institucijos iniciatyva įsukta teismų karuselė, tikėtina, kad visi čia suminėtieji planai būtų buvę įgyvendinti dar šių metų vasarą.

Sugaištas laikas, sakė J. Daugininkienė, – toli gražu ne vienintelė problema. „Žinia, už parduotas patalpas mes gavome 900 tūkst. litų. Jei darbo būtų imtasi iš karto, šių pinigų tikrai būtų viskam užtekę ir dar likę, o kaip bus dabar – tikrai nežinau, – samprotavo KlAP vadovė. – Visi matom, kas per tuos metus atsitiko. Smarkiai išaugo tiek statybinių medžiagų, tiek statybos bendrovių teikiamų paslaugų kainos. Šia prasme mums padaryta milžiniška materialinė žala, ką jau bekalbėti apie moralinę – puikiai žinot, kiek per tą laiką teko prisikaityti, prisiklausyti įvairiausių samprotavimų ir interpretacijų Autobusų parko atžvilgiu.” Nuo to, pasak J. Daugininkienės, smarkiai nukentėjo jos vadovaujamos bendrovės prestižas.

J. Daugininkienė neneigė pavasarį rimtai mąsčiusi ir kalbėjusi apie galimybę bylinėtis toliau – šįsyk dėl bendrovės patirtos žalos atlyginimo. „Per vasarą viskas lyg ir aprimo, bet manau, kad prie šio klausimo vertėtų grįžti. Tačiau čia ne man vienai spręsti. Būtina pasitarti su bendrovės stebėtojų taryba, valdyba bei pagrindiniu akcininku – miesto Taryba.”

Paklausta, kada klaipėdiečiai galės pasidžiaugti atnaujinta autobusų stotimi, J. Daugininkienė sakė, jog tai nelengvai prognozuojamas dalykas: „Jei projektavimas bei planų derinimas, kaip tikimės, bus užbaigti ateinantį pavasarį ir mes iškart galėsime imtis darbo, pastatą rekonstruoti ir aplinką sutvarkyti turėtume iki metų galo”.

Vilija Šilinienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.