Kai kurių detaliųjų planų, kuriuos Klaipėdos miesto savivaldybės užsakymu ruošia projektavimo firmos, autoriai vėluoja pristatyti savo darbus. Vieni projektuotojai vilkina užsakymus kelias savaites, kiti – kelis mėnesius.
Su savivaldybe vėluojantys atsiskaityti projektuotojai buvo pakviesti į Teritorijų planavimo komiteto posėdį, kurio metu politikus ir Urbanistinės plėtros departamento specialistus informavo, dėl kokių priežasčių stringa darbas ir kada detalieji planai bus baigti.
Spalio viduryje jau bus baigta aukštuminių pastatų išdėstymo Klaipėdos mieste schema. Vienas jos autorių VGTU Urbanistikos katedros vedėjas docentas Algis Vyšniūnas sakė, jog belikę tik „techniniai dalykai”. Šiek tiek vėluojama todėl, kad pirmą kartą daroma tokia schema ne atskiram kvartalui ar rajonui, o visam miestui, bei todėl, kad jiems teko kurti visiškai naują GIS – savivaldybės netikęs. Docentas pastebėjo, kad Klaipėda gaus ne paprastą schemą, o viso miesto aukštingumo reglamentą
Spalį turėtų būti baigtas ir aplinkkelio nuo Medelyno gatvės pro Labrenciškes iki Pamario gatvės detalusis planas ir poveikio aplinkai ataskaita. Galimą naujo kelio nuo Plytinės pro Girulius iki pajūrio trasą buvo norėta įtraukti į Girulių detalųjį planą, tačiau kilus diskusijoms dėl jo vietos buvo nutarta šį klausimą spręsti atskirai. Dabar siūlomas tiesti kelias nebekirstų Girulių, o į Pamario gatvę nusileistų tarp II Melnragės ir vadinamojo invalidų pliažo. Plano rengėjams buvo priekaištauta, kad berinkdami vietą keliui jie pamiršo giruliškius – kol kas nebuvo nurodyta, kokiu būdu naujasis kelias jungtųsi su Giruliais.
Teritorijos tarp Debreceno g., Šilutės pl., Baltijos pr. ir Taikos pr. detaliojo plano rengėjai išgirdo priekaištų ne tik dėl vėluojančio darbo, bet ir dėl to, kad ne iki galo išspręstos naujų automobilių stovėjimo vietų šiame rajone problemos. Nors projektuotojai išnagrinėjo galimybes pertvarkyti čia esančių mokyklų stadionus bei prie daugiabučių rado vietos dar 892 automobiliams, jie negalėjo atsakyti į klausimą, kiek tų vietų dar reikėtų.
Komiteto nariai sakė, jog jeigu gyventojai ir toliau statys transporto priemones ant žaliųjų vejų, bėdos išliks. Buvo siūlyta priimti politinį sprendimą, pateikti papildomą schemą, kur dar galėtų rastis aikštelės automobiliams, ir tartis su gyventojais: kokius žolynėlius jie sutiktų aukoti savo pačių automobilių stovėjimo vietoms įrengti.
Daugiausiai priekaištų išgirdo Klaipėdos miesto bendrojo plano, kurio baigimo terminai jau kartą buvo atidėti, rengėjai. Planą rengiančio „Klaipėdos miestprojekto” direktorius Jonas Piparas bei išorinės struktūros, socialinės ir aplinkosauginės (gamtinis karkasas) dalių rengėjai iš Klaipėdos universiteto buvo spaudžiami pasakyti, kada bus baigtas svarbus miestui dokumentas.
Priekaištų sulaukė ir atsakingi už uostui skirtą plano dalį KVJU atstovai, eilinę kritikos bangą teko atlaikyti už transporto dalį.
Plano rengėjams priminta, jog po galutinių sprendinių pateikimo du mėnesius turės vykti viešas svarstymas, dar kiek laiko užtruks plano koregavimas, po to mėnesį laiko jį studijuos Klaipėdos apskrities viršininko administracijoje ir nežinia, ar iškart pritars. Būgštauta, kad bendrojo plano netektų laukti iki vasaros, bei priminta, kad savivaldybė turi teisę vėluojančius pristatyti darbą bausti, ir skaudžiai.
Klaipėdos miesto bendrojo plano rengėjai įpareigoti iki lapkričio surengti išsamų sprendinių aptarimą, o iki gruodžio pirmosios pateikti visus sprendinius ir skelbti viešą jų svarstymą.
Livija Grajauskienė