Autobusų parkas atnaujintas kreditan

Vietoje žadėtosios 1,5 mln. litų sumos įstatiniam UAB Klaipėdos autobusų parkas kapitalui didinti, miesto Taryba iki šiol atseikėjo tik trečdalį.

Nepaisant to, uostamiesčio gatvėmis jau nuo rugpjūčio rieda aštuoniolika žemagrindžių 11-13 metų senumo MAN ir „Mercedes” markės autobusų. Jie išstūmė labdara iš Švedijos gautus „Volvo” bei „Scania”.

Vėl pirko iš vokiečių

Žinia, šių metų gegužę miesto Taryba nusprendė Klaipėdos autobusų parko (KlAP) įstatinį kapitalą padidinti dar 2 mln. litų (tokia pat suma įmonės kapitalas buvo padidintas ir pernai, už šiuo pinigus bendrovė įsigijo 25 miesto tipo autobusus).

Pinigus buvo numatyta skirti etapais – 1,5 mln. šiemet, o likusią sumą – 2006 metais. Po šių injekcijų KlAP įstatinis kapitalas perkops 6,5 mln. litų ribą. Visų akcijų, tiek esamų, tiek naujai išleisiamų, savininke bus Klaipėdos miesto savivaldybė.

Iki šiol KlAP miesto savivaldybė pervedė tik 0,5 mln. litų. Nepaisant to, bendrovė jau sugebėjo įsigyti aštuoniolika 1992-1994 metais pagamintų autobusų.

Pasak KlAP generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, gegužę, tik miesto Tarybai priėmus sprendimą, buvo paskelbtas konkursas autobusams įsigyti.

„Jį laimėjo ta pati Vokietijos firma, iš kurios pernai įsigijome 25 autobusus”, – sakė J. Daugininkienė.

Anot jos, dar rugpjūtį vokiečiai į Klaipėdą pristatė 18 žemagrindžių autobusų – 6 MAN markės ir 12 mersedesų, iš kurių šeši yra prailginti. Dar du MAN autobusai uostamiestį turėtų pasiekti iki spalio pabaigos.

„Mes iki šiol atsiskaitėme tik už 6 autobusus – vokiečiams pervedėme 0,5 mln. litų. Pardavėjas buvo perspėtas, kad už visus autobusus iškart atsiskaityti negalėsime, tačiau jis nusprendė laikytis pozicijos, kad geriau lai autobusai dirba, negu stovi Vokietijoje. Planuojame su vokiečiais atsiskaityti iki 2006-ųjų pradžios”, – pasakojo KlAP vadovė.

Laikinai einanti Klaipėdos savivaldybės administracijos Finansų skyriaus vedėjos pareigas Rūta Kambaraitė teigia, kad klausimas dėl tolimesnio lėšų skyrimo KlAP bus svarstomas spalio 13 d. miesto Tarybos posėdyje.

„Lėšos KlAP įstatinio kapitalui didinti bus skirtos iš Savivaldybės Privatizavimo fondo. Kiek konkrečiai bus skirta KlAP, dar nėra aišku. Jei Privatizavimo fonde bus pakankamai lėšų, galbūt bus skirtas ir milijonas litų, kaip yra įsipareigota”, – sakė R. Kambaraitė.

Ekologinė ir ekonominė nauda

Pasak J. Daugininkienės, šiemet įsigyti mersedesai ir manai pakeis labdara iš Švedijos gautus „Volvo” ir „Scania” autobusus. Jau dabar uostamiesčio gatvėmis bevažinėja tik 3-4 tokie autobusai.

„Iš viso turime 31 „Volvo” autobusą, iš kurių keturi važiuodavo tarpmiestiniais maršrutais. Dabar geriausios būklės mieste kursavusius „Volvo” taip pat nukreipsime į tarpmiestinius maršrutus, o kitus parduosime, arba išardysime atsarginėms dalims”, – sakė J. Daugininkė.

Anot jos, pradėjus atnaujinti transporto priemonių parką buvo gautas ir ekonominis, ir ekologinis efektas.

„Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai rugpjūtį patikrinus KlAP autobusų dūmingumo rodiklius paaiškėjo, kad jie yra 30 proc. mažesni nei pernai. Autobusų atnaujinimas turėjo įtakos ne tik oro taršai, bet ir apie 5 proc. sumažino išlaidas autobusų remontui”, – sakė generalinė direktorė.

Pretenzijų nesulaukė

J. Daugininkienės teigimu, šiemet KlAP organizuotas konkursas autobusams pirkti nesulaukė teisėsaugininkų susidomėjimo.

Žinia, pernai Specialiųjų tyrimų tarnybos Klaipėdos skyrius dėl autobusų įsigijimo sandorio buvo pradėjęs ikiteisminį tyrimą.

„Vakarų ekspreso” duomenimis, šis ikiteisminis tyrimas iki šiol dar nėra nutrauktas – pareigūnai laukia kol bus išversti dokumentai, gauti iš Vokietijos. Tada ir turėtų būti priimtas galutinis sprendimas.

Martynas Vainorius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.