Rugsėjo 29 – spalio 2 dienomis Japonijoje bus surengtas tryliktasis šių metų Pasaulio ralio čempionato etapas. Tik praėjusiais metais į pasaulinių lenktynių kalendorių įtrauktas ralis akimirksniu tapo vienu populiariausių.
Po praėjusių metų sportininkai negailėjo pagyrų sudėtingoms, bet kartu ir įdomioms trasoms bei dėkojo itin azartiškiems aistruoliams, kurių į kiekvieną greičio ruožą susirinkdavo po kelias dešimtis tūkstančių.
Specifinis Japonijos ralio bruožas – miškais vingiuojantys siauri žvyro keliai, kuriuose neretai ilgas tiesias atkarpas keičia staigūs 90 laipsnių posūkiai. Svarbiausia tai, kad net menkiausia klaida stabdymo metu sportiniu automobilius bloškia ne į saugias greičio gesinimo zonas, o į tankų medžių mišką.
Dar vienas sunkiai prognozuojamas faktorius – oro sąlygos, kurios dažnai būna nenuspėjamos ir labai greitai besikeičiančios.
Šiųmetinės lenktynės išsiskirs ir ilgiausiu greičio ruožu visame čempionato kalendoriuje. Kunneywa-Niueo pavadinto greičio ruožo ilgis siekia net 50,06 kilometro. Šį ruožą sportininkams teks įveikti net du kartus.
Iš viso iki sekmadienio truksiančiose lenktynėse jų dalyviams teks išmėginti jėgas net 26 greičio ruožuose, kurių bendras ilgis viršija 350 kilometrų.
Japonijos ralis itin svarbus „Mitsubishi” ekipai, kuriai tai bus namų lenktynės. Komandos vadovai ir patys pilotai net neslepia, kad šis ralis taps pačiu svarbiausiu viso sezono išbandymu.
Tarsi patvirtindami šių lenktynių svarbą, „Mitsubishi” vadovai šįkart į startą išleis ne du, o net tris „Mitsubishi Lancer WRC 05” sportinius automobilius. Juos pilotuos patyręs suomis Harri Rovanpera, prancūzas Gilles Panizzi ir kylančia Italijos ralio žvaigžde vadinamas „Gigi” Galli.
Dabartinis komandos lyderis H.Rovanpera Japonijoje lenktyniavo praėjusiais metais. Tuomet iškovota šešta pozicija neatspindi tikrojo suomio potencialo. Mat jo pilotuotas „Peugeot 307 WRC” gedo ir neleido kautis dėl aukštesnių pozicijų.
„Nors šių lenktynių atmosfera puiki, tačiau pats ralis nėra lengvas. Žinoma, visuomet siekiame aukščiausių rezultatų, bet manau, kad planas užimti ketvirtą vietą yra labai realistiškas. Na, o jeigu viskas seksis taip gerai, kaip Velso ralio pradžioje, tuomet galim tikėtis ir vietos ant podiumo”, – tikino patyręs lenktynininkas.
G.Panizzi ir G.Galli Japonijoje lenktyniaus pirmą kartą, todėl abu sutartinai tikina, kad svarbiausia bus perprasti šių lenktynių greičio ruožus ir besimokant siekti kuo geresnio rezultato.
„Mitsubishi” ekipa šioms lenktynėms ruošėsi ne vieną mėnesį. Visi trys ekipos pilotai šiemet po kelis kartus lankėsi Tekančios Saulės šalyje. Paskutiniojo vizito metu H.Rovanpera kartu su G. Galli ne tik susitiko su „Mitsubishi” darbuotojais bei vadovais, tačiau ir daugiatūkstantinei miniai demonstravo naująjį „Mitsubishi Lancer Evolution IX”. Pranešama, kad japonai buvo pakerėti ne tik techninėmis automobilio galimybėmis, bet ir ralio žvaigždžių pademonstruotais vairavimo įgūdžiais.
Po šio pasirodymo „Mitsubishi Motors Corporation” prezidentas Osamu Masuko sakė: „Dalyvaudami automobilių sporto varžybose galime kurti greitas ir galingas kelionines mašinas, kuriose įdiegtos visos naujausios ir pažangiausios technologijos. Naujasis „Mitsubishi Lancer Evolution IX” taip pat yra automobilių sporto kūdikis. „Mitsubishi” sąsajos su automobilių sportu nėra vien reklaminis triukas. Ši veikla mums leidžia kurti saugius, greitus, gerai valdomus ir itin pažangius automobilius, kuriais kiekvieną dieną gali mėgautis paprasti vairuotojai.”