„Adam Opel”, o tiksliau – jo šeimininkas, koncernas „General Motors”, moka stebinti. Frankfurto parodoje buvo pristatyti, o vėliau (rugsėjo 17 d.) prekybai Vakarų Europoje pateikti naujų kartų „Opel” markės automobiliai: naujos „Vectra”, „Zafira”, atnaujinti „Signum”. Lankytojai išvydo visiškai naujus automobilius. Didžiausią siurprizą pateikė „Opel Vectra”.
Primena verslo klasę
Naująją „Vectra” gamintojas pristato kaip vidutinio dydžio automobilį. Tačiau „Vectra” ir vizualiai, ir matmenimis primena aukštesnės klasės modelį. Tai ypač būdinga „Opel Vectra” su universaliu kėbulu, kurio ratų bazė 130 mm didesnė nei sedano. „Omegos” klasės įspūdį sustiprina galingi varikliai: 5 benzininiai ECOTEC (1,6-2,8 l tūrio, 100-230 AG) ir 4 dyzeliai CDTI (1,9-3 l tūrio, 100-184 AG).
Maloniai nustebino naujausi „Opel” varikliai – 2,8 l tūrio (200 AG) 6 cilindrų su turboįpūtimu V formos benzininio bei 3 l tūrio (184 AG) 6 cilindrų dyzelio modeliai. Teko akivaizdžiai įsitikinti, kad šie du varikliai įvairiomis eksploatavimo sąlygomis yra galingi ir veržlūs.
Testas autostradoje
Koncernas „General Motors” savo naujuosius automobilius žurnalistams leido išbandyti ne lygioje vietovėje, o ten, kur lygumas keičia kalnai, – šiaurinėje Vengrijoje, prie sienos su Slovakija. Žurnalistams buvo duotos legendos (žemėlapiai, kuriuose nurodytas ruožų kilometražas ir rekomenduojamas važiavimo jais greitis). Pirmuosius ruožus – 169 km nepažįstama vietove reikėjo įveikti Budapešto megapolio apylinkėmis, autostrada, kaimo keliais ir kalnų perėjomis.
Budapešto apylinkėse – puikios autostrados. Žinant, kad čia policija pasirodo labai retai, buvo galima išbandyti naujųjų „Opel” variklių greičio savybes. 3 l dyzelis važiuojant nedideliu greičiu (90 km per val.) ir nejunginėjant pavarų sunaudojo labai nedaug benzino – maždaug 7 litrus 100 kilometrų. (1,9 l tūrio 100 AG dyzelis, važiuojant tausojančiu režimu, 100 km sunaudoja tik 5,8 l degalų. Tai lemia degalų laipsniškas įpurškimas į cilindrą.)
Geriausias savybes 3 l variklis atskleidžia važiuojant 160-180 km per val. Mašina važiuoja stabiliai, nereikia koreguoti vairo. Vengrai autostradoje mandagūs, galima užsimerkus sukti ir išvažiuoti iš autostrados – niekas nelįs už akių.
Važiuojant tiesiai, mašina tiksliai reaguoja į vairo valdymą. Eiga švelni, tolygi. V formos „šešetukai” mitrūs: benzininis iki 100 km per val. įsibėgėja per 7,3 sek., dyzelis – šiek tiek lėčiau.
Testas Karpatų kalnuose
Testuojama mašina turėjo mechaninę 6 pavarų dėžę. Važiuodamas kaimo keliais, kaimais (tiksliau, tai nedideli miesteliai su aikštėmis, siauromis gatvelėmis), įvertini puikų mechaninės dėžės darbą. Gausybė žiedinių sankryžų, kurios visai nepanašios į klaipėdietiškas (pirmumą miesteliuose turi įvažiuojantys į jas) ir kiekvienai tos pačios krypties eismo juostai atskiras šviesoforas Vengrijoje maloniai važinėti leidžia tik turintiems mašinas su galingais varikliais. Teko dažnai persirikiuoti, stengiantis neužlįsti prieš ramaus vengro mašiną.
Galingas variklis gelbsti ir kalnuose. Jie neaukšti, iki tūkstančio metrų, tačiau apaugę miškais, keliai labai vingiuoti. Šakos svyra virš mašinų, sudarydamos tunelį, todėl matomumas blogas. Norint įvažiuoti į kalnų perėją, tenka padaryti apie šimtą posūkių. Suprantama, „Vectra” su ilgu universaliu kėbulu – tai ne „Mini”, todėl reikia stropiai darbuotis vairu ir stabdžiais. Patobulinta aktyvi važiuoklė leidžia patogiai atlikti posūkius, gerai suderinta priekinė ir galinė pavara, vairo mechanizmas didina kurso stabilumą.
Panašiai kalnuose „elgiasi” ir benzininis V6 variklis. Nuo perėjos automobilis nuvažiuoja taip greitai, kad neįpratusiam užgula ausis. Maksimalus sukimo momentas – nuo 1800 iki 4500 apsukų per minutę. Maksimalus greitis, kurį riboja elektronika, – 250 km per val. Tai naujas „Vectra” rekordas. Mašinos „neužneša”. Vairas toks tikslus, jog kartą, darant posūkį kalnuose, leido išsilenkti priešprieša važiavusio motociklininko.
Didžiuojasi išvaizda
Veržlus ir „Vectra” siluetas. Tuo didžiuojasi jo kūrėjai. Naująją „Vectra” pristatydamas Lietuvos žurnalistams, „General Motors” konstruktorių biuro viceprezidentas Hansas Demantas sakė, kad nauja priekinė kėbulo dalis pabrėžia puikią dinamiką. Vyriausiasis naujųjų „Opel” modelių dizaineris Bernhardas Haneris pabrėžė, kad skiriamasis šio modelio bruožas – briauna variklio gaubto viduryje, aštresnė priekinio buferio linija. Priekinė kėbulo dalis, kaip sakė B. Haneris, siluetą daro sportišką, o labiausiai dėmesį traukia naujieji žibintai su lempomis „stiklinėse” ir skaidriu sklaidytuvu, pakylančiu iki gaubto.
„Adam Opel” specialistai atkakliai vengė klausimo apie koncerno senojo flagmano „Opel Omega”, kuris dar gaminamas, likimą. Gali būti, kad „paaugęs” „Opel Vectra”, kuris persikelia į naują rinkos segmentą, ilgainiui taps flagmanu.
Valerijus Rajevskis