Maršrutiniuose taksi – ir kiaulės, ir asilai

Kauno mikroautobusų vairuotojai nestokoja išradingumo, todėl kartu su keleiviais neretai veža asilus ir kiaules. Tai patvirtina užrašai kai kurių mašinų salonuose. Antra vertus, kultūra negali pasigirti ypač jaunesnės kartos keleiviai. Priešprieša tarp vairuotojų ir keleivių paprastai tampa trankomos durys ir reikalavimas pažeisti Kelių eismo taisykles.

Gyvulių atvaizdai

Prieš keletą metų beveik visuose mikroautobusuose buvo klijuojami lipdukai su užrašu: „Netrankyti durų!” Ilgainiui šį reikalavimą pakeitė prašymas netrankyti durų. Tačiau pastaruoju metu atsirado ir įmantresnių perspėjimų. Viename mikroautobusų skelbiama, jog tik kiaulės tranko duris. Žodį „kiaulė” mašinoje pakeitė nupieštas šio gyvulio snukis. Panašiu prašymu išsiskyrė ir 30-ojo maršruto mikroautobusas. Ne tik viduje, bet ir ant išorinių durelių puikavosi užrašas: „Prašome netrankyti durų. Jei trankote duris, jūs esate…” Ir toliau nupieštas besišypsantis asilas. Paklaustas, ar dažnai į saloną įlipa asilų, vairuotojas neneigė, jog tai yra tiesa. „Pasitaiko”, – nenoriai atsakė jis. Vairuotojas atsisakė prisistatyti ir teigė dėl interviu su niekuo nesitaręs.

Mikroautobuse nesimatė kortelės su vairuotojo nuotrauka ir asmens duomenimis, nors to reikalauja Keleivių ir bagažo vežimo vietinio susisiekimo autobusais, troleibusais ir maršrutiniais taksi taisyklės.

Skelbimą nedelsiant pašalino

UAB „Girobusas” vadovą Gintarą Girkontą nustebino mikroautobuse atsiradę dviprasmiški perspėjimai keleiviams. „Tai vairuotojo savivalė ir panašių užrašų niekada netoleruosime”, – sakė G.Girkontas. Jo nurodymu Saulius Simanavičius nuėmė užrašus apie asilus. „Vairuotojas pripažino suklydęs ir pažadėjo ateityje vengti panašių dalykų”, – paaiškino G.Girkontas. Jis S.Simanavičių apibūdino kaip pareigingą ir mandagų vairuotoją.

„Girobuso” vadovo teigimu, viduje gali būti tik mandagus prašymas netrankyti durų, o ne apeliavimas į keleivius, kurie staiga gali pavirsti asilais.

G.Girkontas pripažino, jog kartais vairuotojai ir kitaip pažeidžia nustatytas keleivių vežimo taisykles. Tarp pažeidimų jis paminėjo ir kai kurių vairuotojų norą maršruto pabaigoje užsirūkyti cigaretę. „Apie rūkymą su vairuotojais taip pat pasikalbame, bet neturime galimybių taikyti griežtesnes nuobaudas”, – sakė G.Girkontas.

Ne vienas vežėjas pripažino jaučiąs darbuotojų stygių, todėl vengia su vairuotojais pyktis. „Bet nenorime pyktis ir su keleiviais, – aiškino G.Girkontas. – Kad vairuotojai atrodytų tvarkingiau, jiems pasiuvome net specialią aprangą”.

Dažniausiai kenčia sėdynės

Tačiau kultūringumu nepasižymi ir keleiviai. Kasdien į Kauno gatves išvyksta apie aštuoniasdešimt „Girobuso” maršrutinių mikroautobusų. Pasak G.Girkonto, suniokotų sėdynių, salono įrangos ir kitoks remontas įmonei per mėnesį kainuoja 1000-2000 Lt. „Tad vienas mikroautobusas mieste iš esmės važinėja už dyką”, – sakė G.Girkontas.

Ant sėdynių nugarėlių paaugliai paprastai prirašinėja įvairių nešvankybių, o ten, kur yra minkštos sėdynės, jaunimėlis neretai išlupinėja poroloną, supjausto odą. Kad keleiviams taip pat trūksta kultūros, patvirtino ir „Nerijaus Vaitkūno firmos” savininkas Nerijus Vaitkūnas.

„Po sėdynėmis priklijuojama kramtomoji guma, dažnai prišiukšlinama. Per mėnesį įvairioms valymo priemonėms išleidžiame apie 300 Lt”, – sakė N.Vaitkūnas. Vežėjai pridūrė, kad paprastai kenčia senesnės mašinos, todėl spėja, jog žmonėms nekyla rankos gadinti naują daiktą.

Savivaldybei niekas nesiskundžia

Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Karolis Dekeris sakė, jog dviprasmiškų skelbimų mikroautobusuose būti negali. „Visi užrašai turi būti suderinti su dizaineriais”, – sakė K.Dekeris. Jis teigė, kad nei dėl asilų, nei dėl kiaulių keleiviai Savivaldybei nesiskundė. „Tačiau ir keleiviais nė karto nesiskundė vežėjai, – pridūrė K.Dekeris. – Tikriausiai žinote, kad vairuotojai nevengia vežti ir stovinčių keleivių, pasitaiko ir kitų pažeidimų. Gal todėl vežėjai nėra aktyvūs”.

Vežėjai neneigė, jog vairuotojai dažnai pažeidžia Kelių eismo taisykles, bet neretai tai padaro reikalaujant keleiviams. „Kartais kyla konfliktinės situacijos, nes žmonės vairuotojo reikalauja sustoti ten, kur negalima”, – tikino UAB „Geltonasis žaibas” direktorė Skirmantė Jurevičienė.

Supykę, kad sustojo ne ten, kur prašyta, pasak S.Jurevičienės, keleiviai su dideliais trenksmais išlipa iš mikroautobuso. Durų guolių pakeitimas naujais autoservise kainuoja 20-30 Lt. Kartą vienas kaunietis taip stipriai trenkė durimis, kad net išdužo stiklas.

Kaune maršrutiniais taksi keleivius aptarnauja 62 vežėjai. Į miesto gatves kasdien išvažiuoja apie 500 mikroautobusų.

Gediminas Stanišauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.