Uosto problemų analizė – ministro rankose

Neseniai darbo naujose pareigose šimtadienį minėjęs susisiekimo ministras Petras Čėsna užsimojo detaliai peržiūrėti ir pateikti savo vertinimą, ar tinkamai buvo panaudoti pinigai gerinant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto infrastruktūrą.

Tai paaiškėjo vakar, kai ministras lankėsi Klaipėdoje.

P. Čėsna taip pat pranešė, kad yra priimtas sprendimas Valstybinio jūrų uosto direkcijos žinioje buvusios dalies geležinkelių eksploatavimą perduoti AB „Lietuvos geležinkeliai” – esą taip bus siekiama užtikrinti veiklos vientisumą.

Analizuos investicijas

Vakar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje lankęsis P. Čėsna žurnalistams teigė, kad jis paprašė informacijos, kiek ir kokios organizacijos turi išsinuomojusios krantinių, kokį plotą bendrovės užima, kiek per dešimt metų surinko mokesčių, kokios buvo padarytos investicijos bei kaip jos atsipirko.

„Jaučiu, kad kai kurios kompanijos, kurių teritorijose buvo padarytos rekonstrukcijos, išleido dešimtis milijonų, o grįžtamojo proceso nėra. Iš pateiktos informacijos matysiu, kur buvo panaudoti pinigai, kokia buvo krova, kiek mokesčių surinkta ir žinosiu, kokios pajamos grįžo į Uosto direkciją”, – sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad investicijos į krantinių rekonstrukcijas bei į uosto akvatorijos gilinimo darbus turėtų būti įvertintos atskirai.

Ministras teigė esantis informuotas apie nesutarimus tarp Lietuvos ir Vokietijos bendrovių, kurios dalyvavo krantinių Nr. 82-89 statybų darbų konkurse. Jo nelaimėjusi įmonė padavė į teismą laimėjusiąją, dėl to sustojo darbai, o per metus pabrango statybinės medžiagos, darbo jėga bei kuras.

„Žinau, kad pernai vyko teismai, dėl to sustojo darbai, 35 milijonų litų vertės programa neįvykdyta. Kadangi sutartyse nebuvo numatyta, ar bus mokama už darbus brangiau, jei brangs sąnaudos, kilo problemų. Juridiškai kito kelio nėra, kaip problemą spręsti civiline tvarka, kreiptis į teismą”, – siūlė ministrų kabineto narys.

Taip pat informuota, kad atitinkamose struktūrose yra padarytas sprendimas Uosto direkcijai priklausiusią geležinkelio dalį perduoti AB „Lietuvos geležinkeliai”.

„Esame ministerijoje sutarę, kad geležinkeliai priklausys AB „Lietuvos geležinkeliai”, nes tai valstybinė struktūra, akcijos šimtu procentų priklauso Lietuvai. Uostas irgi valstybinė struktūra, tačiau yra suinteresuotumas, kad sistema būtų vieninga. Žinoma, „Lietuvos geležinkeliai” privalės atsižvelgti į uosto poreikius”, – sakė P. Čėsna.

Sumažino rinkliavas

Ministras taip pat teigė, kad dėl praėjusią savaitę Šakių rajone sudužusio Rusijos naikintuvo SU-27 bei dėl to kilusio diplomatinio karo į Vilnių aptarti projekto „2K” neatvyko Rusijos transporto ministras Igoris Levitinas.

„Mūsų sostinėje buvo tik Rusijos pareigūnų delegacija. Ministras man skambino asmeniškai ir mes sutarėme, kad susitiksime artimiausiu metu. Nemanau, kad incidentas dėl lėktuvo katastrofos pakenks mūsų santykiams”, – sakė Vyriausybės narys.

„Vakarų ekspreso” paklaustas, ką mano apie kai kurių Seimo narių kritiką dėl vadinamo rinkliavų uoste nepatrauklumo bei esą prastos, painios tvarkos, P. Čėsna priminė, kad atitinkami sprendimai jau padaryti.

„Kadangi apie trečdalį visų krovinių uoste sudaro nafta ir jos produktai, nuo rugsėjo pirmosios buvo sumažintos rinkliavos būtent šiems kroviniams. Dabar kainos yra tokios pačios, kaip ir Venspilio, Rygos ir Talino uostuose”, – teigė ministras.

Denisas Nikitenka

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.