Televizorius ar knygos?

Nors tėvai skeptiškai žiūri į informacijos perteikimą vaizdinėmis priemonėmis mokykloje, atliktas tyrimas, kuris buvo išspausdintas Amerikos Psichologijos Asociacijos žurnale teigia ką kita: tokia mokymo medžiaga gali padėti vaikams (skirtingai nei suaugusiems) atsiminti daugiau tai, ko jie yra mokomi.

Olandijos Leideno Universiteto vaikų centro psichologai Juliette H. Walma van der Molen ir Tom H. A. van der Vort norėjo įsitikinti, ar anksčiau atlikti tyrimai, kurie nagrinėjo, kaip išsilavinę suaugusieji įsisavina geriau – per televiziją ar spausdintą medžiagą – pateiktą informaciją, stebint vaikus tyrimo rezultatai būtų tokie pat. Visų anksčiau atliktų tyrimų rezultatai teigia, kad suaugusieji daug geriau atsimena tai, ką jie skaito, nei tai, ką jie žiūri per televizorių. Teigiama, jog galbūt to priežastis yra ta, kad spausdintą informaciją galima perskaityti kelis kartus, o televizorius tokių galimybių neturi.

Tyrėjai suplanavo tyrimą, kuriame dalyvavo 152 vaikai 10 – 12 metų amžiaus. Vaikams buvo pateiktos penkios skirtingos temos, su kuriomis vieni iš jų buvo supažindinami per televizorių, kiti turėjo skaityti spausdintą tekstą. Vienai daliai mažųjų buvo pranešta, kad jie dalyvauja tyrime (siekiant sukurti mokyklinę aplinką), o kita to nežinojo (buvo skatinami žiūrėti ir skaityti namuose). Televizinė penkių pasakojimų versija tęsėsi 11 minučių ir buvo rodoma vieną kartą; vaikai, kurie skaitė, turėjo laiko tiek, kiek jo jiems reikėjo.

Taigi, vaikai kurie žiūrėjo televizorių, žinias atpasakojo daug sklandžiau, nei tie, kurie skaitė spausdintą versiją, kurioje nebuvo jokių nuotraukų ir iliustracijų. Tačiau tarp pastarųjų buvo ir skirtumų: tie kurie skaito geriau galėjo prisiminti šiek tiek daugiau. Be to, vaikai, kuriems buvo pasakyta, kad jie bus testuojami, išeikvojo daugiau pastangų nei tie, kurie to nežinojo. Taigi, vaikai geriausiai įsisavina informaciją, tuomet, kai ji yra perteikiama jiems dviem būdais – yra kalbama bei ta pati informacija daugiau ar mažiau yra pateikiama iliustracijomis. Todėl tyrinėtojai padarė išvadą, kad vaizdinis informacijos perdavimas gali būti labai efektyvus vaikų mokymo būdas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Vaikai su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.