Rugsėjo mėnesį prekybos tabako gaminiais vietos visoje Lietuvoje bus pradėtos žymėti nauju lipduku su užrašu: „TU neprašyk, AŠ neparduosiu”. Pristatydama naująjį logotipą, UAB „Philip Morris Lietuva” tęsia prevencijos programą, kurios pagrindinis tikslas – užkirsti kelius cigarečių pardavimui nepilnamečiams.
Jau iki šių metu pabaigos nauja vizualinė medžiaga pasieks daugiau nei 4000 prekybos taškų Lietuvoje, o šalia mokyklų esančių parduotuvių darbuotojai rugsėjo – spalio mėnesiais vilkės ir marškinėlius, paženklintus nauja programos atributika. Tuo siekiama atkreipti didesnį pirkėjų dėmesį, kad rūkalai – ne vaikams.
„TU neprašyk, AŠ neparduosiu” – logotipas, kurį drauge pasirinko prekybininkai ir pirkėjai. Dar šį pavasarį atliktas tyrimas akivaizdžiai patvirtino vizualios informacijos svarbą prekybos taškuose ir todėl buvo imtasi būtent šių priemonių siekiant sustabdyti bet kokius nepilnamečių mėginimus įsigyti rūkalus.
„Cigaretės skirtos tik suaugusiems rūkantiesiems. Vaikai neturi rūkyti. Žinome, kad nepilnamečių rūkymas yra didelė problema ne tik Lietuvoje, ir esame pasiryžę kartu su savo prekybos partneriais dėti nuolatines pastangas, kad sustabdytume žalingo įpročio plitimą nepilnamečių gretose”- sako Jūratė Rupšienė, UAB „Philip Morris Lietuva” Ryšių su visuomene koordinatorė.
Apibendrinus tyrimo rezultatus konstatuota, kad dauguma pardavėjų ne visuomet žino kokios baudos taikomos už cigarečių pardavimą nepilnamečiams. „Esame įsitikinę, kad šią informacijos spragą užpildys specialiai tabako gaminiais prekiaujančioms parduotuvėms paruošta papildoma medžiaga, kurioje aiškiai nurodomos fiziniams asmenims ir įmonėms taikomos baudos už įstatymo nuostatų pažeidimus,” – papildė J. Rupšienė.
„Philip Morris International” vykdo daugiau kaip 100 vaikų rūkymo prevencijos programų 80-yje pasaulio šalių. Lietuvoje rūkalų prieinamumo nepilnamečiams prevencijos programa vykdoma nuo 1998-ųjų.
UAB „Philip Morris Lietuva”