Aštuntąjį dešimtmetį Klaipėdoje sklandė idėja įkurti senovinių variklių muziejų. Klaipėdietis liaudies meistras Vytautas Galdikas turėjo surinkęs 40 senovinių variklių.
Dienraštis „Tarybinė Klaipėda” 1982 m. liepos 10 dieną išspausdino I.Starodubcevo žinutę, pavadintą „Ar bus senovinių variklių muziejus?” Joje rašoma, kad V.Galdikas brangina senovinius įvairaus tipo variklius. Tai karbiuratoriniai, dyzeliniai, žibaliniai ir net gariniai varikliai.
Straipsnyje minima, kad V.Galdikas variklius pradėjo kolekcionuoti prieš trejus metus. Didžiausia meistro svajonė – paleisti visus variklius. Kelias mašinas meistras suremontavo, negavęs reikiamų detalių, jas pats išsitekino. Didžiausia bėda buvo ta, kad neturėjo pakankamai vietos, todėl dalį variklių laikė lauke.
Straipsnio autorius manė, kad turint V.Galdiko sukauptus variklius būtų galima pradėti kurti senovinių variklių muziejų. Tačiau čia pat suabejojo – „be visuomenės pagalbos sunku ką nors padaryti”.
Įdomu, kur dabar ta unikali variklių kolekcija, koks jos likimas? Apie senovinių variklių muziejų dabar jokių kalbų Klaipėdoje negirdėti. Turbūt visuomenė nepalaikė senovinių variklių muziejaus kūrimo idėjos.
Prašome ką nors žinančius apie V.Galdiką ir jo variklių kolekciją atsiliepti ir pasidalinti prisiminimais su „Autodromo” sudarytoju.
Vincas Grigas