A. Brazauskas: Lietuvos valdžia negali apriboti „Mažeikių naftos” parduodamos produkcijos kainų

Lietuvos valdžia yra bejėgė stabdyti degalų kainų kilimą bei apriboti „Mažeikių naftos” parduodamos produkcijos kainas, toliau tvirtina Premjeras Algirdas Brazauskas.

Ministro Pirmininko teigimu, valdžia negalinti nei mažinti akcizo mokesčio degalams, nei leisti importuoti pigesnį benziną iš NVS šalių, nei priversti „Mažeikių naftą” mažinti savo produkcijos kainas.

„Tos augančios kainos nėra išskirtinė situacija Lietuvoje ar Baltijos valstybėse, nes bendras fonas pasaulyje yra tragiškas. Tai yra stichinė nelaimė. Ir (nėra teisinga. – ELTA) manyti, kad tokios mažos valstybės Premjeras, Prezidentas ar Seimas gali sumažinti kainas (nes jie tam neturi priemonių. – ELTA)”, – kalbėjo A. Brazauskas „Žinių radijo” laidoje.

Iki šio mėnesio pabaigos jis tikisi gauti Europos Sąjungos konkurencijos tarnybų išvadas dėl beveik visą benziną ir dyzeliną Lietuvos rinkai tiekiančios „Mažeikių naftos” kainodaros, o iki tol jokių priemonių bendrovei paveikti nematąs.

„Pelno iš gerai dirbančios bendrovės neatimsi, tai keistai atrodytų visoje Europoje. Jos pelnai yra labai dideli, bet naftos biznis visada yra pelningas, jei tvarkingai ir su galva dirbi”, – svarstė Ministras Pirmininkas.

„Mažeikių nafta” savo produktų kainas nustato remdamasi benzino ir dyzelino kainomis Roterdame, Eltai aiškino bendrovės atstovas spaudai Giedrius Karsokas.

Premjeras tvirtino, jog akcizo mokestis degalams Lietuvoje esąs mažiausias, kokį tik leidžia Europos Sąjungos taisyklės, ir prilygsta analogiškiems mokesčiams Latvijoje ir Estijoje. Jo duomenimis, Lietuvoje akcizas benzinui yra 382 eurai (1318 litai) už toną degalų, Latvijoje ir Estijoje – 383 eurai už toną.

Akcizo mokestį Lietuva palaipsniui didina iki kitose Europos Sąjungos šalyse galiojančio 1649 litų už toną benzinui lygio, jį numatyta pasiekti 2011 metais. Dyzelino akcizas europinį lygį pasieks 2013 metais.

Iš Baltarusijos ar Rusijos pigių degalų Lietuva irgi negalinti masiškai importuoti, nes to neleidžia Europos Sąjungos direktyvos, sakė A. Brazauskas.

„Galime įsivežti tik tokios kokybės, kuri yra pripažinta, kad leidžiama naudoti bendroje Europos ekonominėje erdvėje”, – tikino jis.

Tuo tarpu ūkio ministras Kęstutis Daukšys praėjusį antradienį interviu „Žinių radijui” sakė, kad Ūkio ministerija rengiasi ieškoti būdų, kaip nors šiek tiek sumažinti augančias degalų kainas bei svarstyti galimybę taikyti specialias nuolaidas vežėjams.

Kai kurių ekonomistų nuomone, šalyje infliacija susidarė vien dėl brangstančių degalų.

Nuo praėjusio trečiadienio didmeninė benzino kaina kilo maždaug po 10 centų už litrą kasdien, staigus augimas sustojo tik pirmadienį.

Didžiausiame „Lukoil” ir antrame pagal dydį „Statoil” tinkle Vilniuje populiariausios 95 markės benzinas trečiadienio popietę kainavo 3,32 lito už litrą. Automatinių „Neste” ir „UnoX” degalinių tinkluose benzino kaina buvo iki 3,30 lito už litrą. Dyzelino kaina „Lukoil” tinkle buvo 3,14 lito, „Statoil” – 3,18 lito, automatinėse degalinėse – 3,12 lito už litrą.

2005-09-08 11:21

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.