Europos prekę pakeis

Įsigijusiems užsienyje netinkamos kokybės prekę ar paslaugą išsireikalauti kompensaciją padeda Europos vartotojų centras. Svarbiausia, kad žmogus būtų išsaugojęs pirkimo dokumentus – čekį, garantijos taloną.

Paprastai raštu reikėtų kreiptis į pardavėją, tačiau paprastam žmogui, ypač iš kitos valstybės, sunku sulaukti atsako. Todėl praverčia specialistų pagalba. Nuo šių metų Lietuvoje veikia Europos vartotojų centras, kuris padeda perkantiems prekes ar paslaugas Europos Sąjungos šalyse bei Norvegijoje ir Islandijoje.

Pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymą galima reikalauti prekę pakeisti, grąžinti už ją pinigus, daiktą pataisyti ar grąžinti savininkui už nekokybiškos prekės remontą išleistus pinigus.

Europos vartotojų centro teisininkė patarėja Asta Galinaitytė informavo, kad užsienyje kompensuojama dvejopai: neatlygintinai pašalina daikto defektus arba jį pakeičia gera preke. Pinigai grąžinami kiek rečiau.

Tačiau, norėdamas pakeisti užsienyje pirktą nekokybišką daiktą ar duoti jį suremontuoti, žmogus turėtų pats grįžti į tos šalies parduotuvę. Jis gali prekę savo lėšomis siųsti paštu. Parduotuvė, grąžindama už nekokybišką prekę pinigus, naudojasi banko paslaugomis, todėl vartotojui už šią paslaugą nereikia mokėti. Bet, įsigijus nekokybišką brangų daiktą, pavyzdžiui, kompiuterį, parduotuvė gali reikalauti sugrąžinti jį. Todėl pirkėjas neišvengs pašto ar kelionės į šalį, kur įsigijo prekę, išlaidų.

Europos vartotojų centras tokių išlaidų nesumoka, tačiau vartotojui jis praverčia dėl kalbos vertimo ar padeda susisiekti su parduotuvės atstovais, kurie dažnai ignoruoja paprasto vartotojo skundą.

Centro tinklas apima daugelį Europos valstybių, todėl prireikus susisiekiama su tos šalies, kurioje žmogus įsigijo blogą prekę, Europos vartotojų centru.

Prašymui atlyginti žalą numatytas dvejų metų terminas.

Visa procedūra gali užtrukti kelis mėnesius.

„Vienas lietuvis Belgijoje įsigijo batus, kurie po kelių dienų suplyšo. Visą mėnesį truko susirašinėjimas su tos valstybės Europos vartotojų centru, kuris vėliau kreipėsi į tą parduotuvę. Kol žmogus susigrąžins pinigus, gali užtrukti ir du mėnesiai”, – aiškino A. Galinaitytė.

Teisininkė minėjo, jog sulaukia labai daug besikreipiančių lietuvių. Vieni ieško informacijos, kiti rašo skundus. Šiuo metu Lietuvoje esančiame Europos vartotojų centre įregistruoti 29 skundai. Nuo centro veiklos pradžios vartotojų naudai išnagrinėta 18 skundų.

Anot A. Galinaitytės, daugiausiai skundžiamasi dėl užsienyje įsigytos nekokybiškos kompiuterinės technikos bei kelionių agentūrų paslaugų. Daugėja nepatenkintų elektronine prekyba – dažnai internete užsakytos prekės yra neatsiunčiamos. Daugiausiai pretenzijų sulaukiama iš žmonių, kurie pirko Vokietijoje ar Airijoje.

Europos vartotojų centras Lietuvoje taip pat yra gavęs skundų. Prancūzas iš Lietuvos internetu buvo užsisakęs prekę ir jos negavo. Kitas skundas atkeliavo iš Lenkijos – žmogus buvo nepatenkintas banko paslaugomis.

Nusivylę užsienyje pirkta preke ar paslauga lietuviai gali kreiptis į Europos vartotojų centrą telefonu (85) 2650368 arba ieškoti išsamesnės informacijos interneto adresu www.ecc.lt.

Gina Kubiliūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.