Finansų ministerijos pareigūnai tvirtina, kad jie neturi reikiamų priemonių Lietuvoje rekordiškai augančioms degalų kainoms sumažinti.
Finansų ministerijos makroekonomikos skyriaus vedėjas Ričardas Kasperavičius Eltai taip pat teigė, jog akcizo degalams sumažinimas neturėtų ilgalaikio poveikio infliacijai.
„Jeigu kalbėsime apie infliacijos kriterijaus dėl euro įvedimo vykdymą, akcizų sumažinimas nebūtų į jį įskaičiuotas, nes jis lemtų tik vienkartinį infliacijos sumažėjimą”, – teigė R. Kasperavičius.
Lietuva mokesčių politikoje yra perėmusi Europos Sąjungos direktyvas, todėl realiai negalėtų sumažinti mokesčių benzinui. Mokesčiai sudaro apie 45,5 proc. benzino kainos.
Pasak R. Kasperavičiaus, Lietuva, siekianti 2007-aisiais įsivesti eurą, turi ne tik reikiamu metu vykdyti Mastrichto infliacijos kriterijų, bet ir atitikti papildomus reikalavimus. Vienas svarbiausių – infliacijos tvarumo, nurodantis, kad infliacija turėtų būti „natūrali”, nesumažinta dirbtinėmis priemonėmis.
R. Kasperavičius pripažino, kad Lietuvos kainų indeksą kuro kainos veikia labiau nei kitų ES šalių, tačiau teigė, kad kol kas kuro kainų kilimą sušvelnindavo kitos kainos. Be to, įmonių pardavimai didėja nepaisant benzino brangimo.
Didmeninėje Lietuvos rinkoje benzinas per penkias dienas nuo trečiadienio iki pirmadienio brango vidutiniškai po 10 centų kasdien, kainų kreivė nustos taip staigiai kilti tik antradienį.
„Lukoil” degalinėse pirmadienį 95 markės benzino kaina išaugo iki 3,44 lito, dyzelino – iki 3,39 lito už litrą.
Degalus pardavinėjanti didmenininkė – „Mažeikių naftos” prekybos namai antradieniui nustatė 3,28 lito už litrą benzino ir 2,90 lito už litrą dyzelino kainas.
2005-09-05 17:26