Užvakar Kauno visuomeniniame transporte susižalojo du keleiviai, o vairuotojas nukentėjo nuo chuliganų
Nelaimės tyko visur: gatvėje, namuose, transporte. Pastaruoju metu ypač tapo nesaugu važinėti Kauno autobusais. Šiemet čia susižeidė ir žuvo beveik 10 keleivių, tai gerokai daugiau nei praėjusiais metais.
Juodąjį nelaimių autobusuose sąrašą dar papildė du rugsėjo pirmosios įvykiai. Pusę dvyliktos dienos Vaidoto gatvėje autobusas „Solaris Urbino 12”, vairuojamas 52 metų A.S., ties 51-uoju namu staigiai stabdė ir dėl to salone nugriuvo bei susižalojo 68 metų keleivė K.K. Po valandos kita nelaimė UAB „Kauno autobusai” priklausančiame transporte įvyko K.Baršausko gatvėje. Situacija labai panaši: ties 51-uoju namu penkiasdešimtmetis vairuotojas A.S. staigiai stabdė autobusą, tuo metu nugriuvo ir susižalojo II grupės invalidė D.P., kuri dėl stuburo sumušimo buvo pristatyta į Raudonojo Kryžiaus klinikinę ligoninę. Suteikus pirmąją pagalbą, keleivė išleista į namus.
UAB „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, komentuodamas nelaimes autobusuose, pažymi, kad mieste vis labiau intensyvėja transporto judėjimas, o dalis eismo dalyvių, švelniai tariant, važinėja neatsakingai, nepraleidžia pirmumo teisę turinčių autobusų, todėl šių vairuotojai priversti staigiai stabdyti, nes stengiasi išvengti didesnės nelaimės.
Panašiai atsitiko ir rugsėjo pirmąją Vaidoto gatvėje, kai autobuso vairuotojai prieš pat nosį kelią užstojo „VW Golf” markės automobilis, todėl, M.Grigelio teigimu, vairuotoja buvo priversta staigiai stabdyti. „Argi visada galima bausti mūsų vairuotojus? Nors, formaliai žiūrint, mes esame paslaugos teikėjai, todėl už viską atsakome. Ši vairuotoja buvo ištikta šoko, ašarodama pasakojo apie netikėtą kliūtį gatvėje. Vairuotoja susisiekė su susižeidusia keleive, jos atsiprašė”, – nepalankią situaciją aiškino generalinis direktorius.
„Pastarosios nelaimės įvyko naujuose „Solaris Urbino 12″ markės autobusuose, kurie yra labai komfortiški: tyliai važiuoja, maloniai supa, todėl keleiviams susidaro apgaulingas, pernelyg didelio saugumo įspūdis. Tokiuose greitis atrodo mažesnis nei barškančiuose ir traškančiuose senuosiuose autobusuose. Keleiviai labiau atsipalaiduoja, stovėdami salone nesilaiko už turėklų. Tačiau automobilių stabdžiai veikia puikiai, todėl stabdymas būna gana efektyvus”, – komentavo naujojo transporto privalumus ir tykančius pavojus M.Grigelis.
Negalima nuneigti fakto, kad daugelis nelaimių įvyksta dėl žmonių negeranoriškumo, net agresyvumo. Štai rugsėjo pirmąją nukentėjo bendrovės autobuso vairuotojas, kuris norėjo nuo chuliganų apginti keleivius. Būrys 15-16 metų jaunuolių salone pradėjo kabinėtis prie merginų, tačiau juos sudraudė senyvi keleiviai. Tada agresyvus jaunimas pyktį išliejo ant jų. Neiškentęs vairuotojas nedrausmingus girtus jaunuolius išvarė iš autobuso. Netikėtai vienas iš jų koja spyrė vairuotojui į galvą. Kol žmogus atikvošėjo, chuliganai nurūko mikroautobusu.
Anot M.Grigelio, bendrovėje vairuotojai nuolat akinami važinėti labai atsargiai, vengti staigaus stabdymo, bet ne visada to pavyksta išvengti, nes darbe žmonėms reikia žaibiškai įvertinti situaciją. Bendrovės klientai dažniausiai būna senyvo amžiaus, silpnesnės sveikatos, todėl turėtų kur kas labiau saugotis staigiai besikeičiančių sąlygų.
Julius Lenčiauskas