Infliacija + konkurencija = auganti rinka

Lietuva – paskutinė Europoje pagal tūkstančiui gyventojų tenkančių naujų automobilių skaičių

Įkvepiantys statistiniai duomenys, kiek šių metų sausį Lietuvoje užregistruota naujų automobilių (asmeninių mašinų prieaugis siekė net 66 proc.), įžiebė diskusiją: ar automobilių parkas keisis tokiu pat tempu ir ateityje, ar įvykiai rutuliosis pagal Latvijos scenarijų, kur prekybos apimtis pradėjo grėsmingai mažėti. Kalbinti šio verslo lyderiai perspektyvas vertina skirtingai, tačiau teigia esantys optimistai.

„Auto Jutos” direktorius Audrius Gelžinis:

„Spėlioti ir prognozuoti sunku, vis dėlto viliamės, kad naujų automobilių rinka augs tiek pat arba beveik tiek pat, kaip ir parėjusiais metais. Lietuvoje žmonės paskolas iš bankų ėmė nuosaikiau ir apdairiau nei latviai, todėl pernelyg būgštauti nėra ko. Kita vertus, anksčiau sulaukdavome nemažai nekilnojamojo turto srityje dirbančių verslininkų, kurie atėję į saloną iš krepšio traukdavo pluoštus grynųjų ir pageidaudavo namo grįžti nauju automobiliu. Dabar to nebeliko. Tačiau yra daugybė įmonių, kurios sėkmingai plėtoja savo veiklą ir drąsiai atnaujina transporto parką.”

„Mototojos” vadovas Edmundas Povilauskas:

„Lietuvoje tūkstančiui gyventojų tenka 7,5 naujo automobilio, Latvijoje – apie 14, Estijoje – 27, o ES šalyse – beveik 38. Žvelgiant į šiuos duomenis peršasi išvada, kad mažėti naujų mašinų paklausa neturėtų. Mes ir šiaip pagal paklausą esame paskutiniai.

Svarbu ir tai, kad net tokia auganti naujų automobilių rinka, kokia buvo fiksuojama pastaraisiais mėnesiais, kai kuriems šios rinkos dalyviams tapo rimtu išbandymu. Kolegos verslininkai fiziškai nespėja aptarnauti visų klientų arba teikti tokios kokybės paslaugų, kokių tikisi automobilininkai. Šiuo atveju mums, kaip naujam rinkos žaidėjui, yra puiki galimybė atsiskleisti.”

Japoniškų markių automobilių centro direktorius Vykintas Kezys:

„Mūsų manymu, didelę įtaką automobilių verslui turės išperkamosios nuomos bendrovių ir bankų politika. Jei jie imsis griežtinti kreditavimo sąlygas, mes, be abejonės, sulauksime mažiau klientų – apie 90 proc. jų naujas mašinas perka išsimokėtinai. Dėl šių priežasčių ir mes investicijas planuojame gana atsargiai. Drąsiau prognozuoti šių metų rezultatus bus galima nebent apibendrinus pirmo ketvirčio skaičius. Kol kas viskas klostosi puikiai: praėjusį mėnesį „Subaru” automobilių pardavėme 48 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Galima pasidžiaugti, kad, kitaip nei pernai, niekas nespekuliuoja PVM grąžinimo už įsigyjamus naujus automobilius tema. Bet kokie politikų išvedžiojimai šia tema ar bandymai reguliuoti rinką pardavimą stabdo mažiausiai mėnesiui. Taip yra visur. Antai Suomijoje pernai buvo nutarta mažinti mokesčius aplinką tausojantiems mažųjų klasės automobiliams ir juos padidinti galingoms mašinoms. Laukiant, kol įsigalios įstatymas, – šių metų sausio 1-osios – prekyba naujais automobiliais visiškai apmirė, tačiau ir po to mašinų pardavėjai nepatyrė nieko panašaus į apgultį.”

Vilniaus „Audi” centro pardavimo ir rinkodaros vadovas Linas Paulauskas:

„Esame nuosaikūs optimistai ir spėjame, kad šiais metais naujų automobilių rinka augs 25–30 proc. Pirmas pusmetis pardavėjams veikiausiai bus palankesnis, o antrasis – nesikeičiant nekilnojamojo turto rinkos padėčiai, griežtėjant kreditavimo sąlygoms ir laukiant Seimo rinkimų atomazgos – prastesnis.

Kita vertus, galima spėti: jei infliacija sparčiai augs, žmonėms nebus didelių pagundų taupyti. Banko sąskaitoje laikomų santaupų perkamoji galia mažėja sparčiau, nei tai kompensuoja palūkanos už indėlius. Tam tikru požiūriu didelę infliaciją galima laikyti mūsų sąjungininke, tačiau viskas priklausys nuo to, kaip su šiuo reiškiniu bus kovojama, kaip keisis palūkanų norma ir t. t.”

SEB lizingo lengvųjų automobilių skyriaus vadovė Ieva Čejauskienė:

„Bent jau kol kas niekas neketina griežtinti išperkamosios nuomos sąlygų ir riboti klientų pasirinkimo laisvės. Tai bendra rinkos tendencija. Žmonės tuo naudojasi ir vis dažniau sudaro išperkamosios nuomos sutartis pirkdami visiškai naujus ar eksploatuotus vos vienus dvejus metus automobilius. Taip išvengiama daugybės techninių rūpesčių ir išlaidų, susijusių su senų automobilių priežiūra. Šiek tiek keblesnė sunkvežimių rinkos padėtis, ji pernai augo itin sparčiai. Tačiau ir čia kokių nors saugiklių naudoti neketiname.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.