Į lėktuvą – su elektroniniu bilietu

Šį rudenį Lietuvoje įvyko esminis lūžis pereinant prie virtualios aviabilieto formos, vadinamos elektroniniu arba e-bilietu. Jau birželį į lėktuvą galėsime pakliūti tik tokiu būdu – popierinių bilietų neliks.

Nuo spalio vidurio e-bilietų sistemą įdiegusi kompanija „flyLAL- Lithuanian Airlines” tikina, jog jų pardavimas padidėjo ketvirtadaliu.

„Spalio mėnesio dviejų savaičių duomenimis, 25 proc. visų parduotų bilietų jau buvo elektroniniai. Įdiegta naujoji elektroninių bilietų pardavimo sistema veikia sklandžiai”, – sakė aviakompanijos vadovas Tadas Pukšta.

Apsiprasti – pusmetis

Lietuva, iki šiol parduodavusi tik 26 procentus e-bilietų, dabar sparčiai šalina atsilikimą. Lengviausiai jai bus pavyti Latviją, kur e-bilietų parduodama apie 57 procentus. Sunkiau bus pasiekti Europos lygį, kur e-bilietų parduodama apie 89 procentus. Jungtinėse Amerikos valstijose ir Kinijoje turėdami e-bilietus skrenda net 97 proc. keleivių.

Kartu su kitomis šalimis Lietuva iki 2008 metų birželio 1-osios turės pasiekti šimtaprocentinį e-bilietų pardavimo lygį. Tokį terminą nustatė pasaulio oro vežėjus vienijanti Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA). Šveicarijoje įkurta IATA atstovauja 240 pasaulio oro bendrovių, kurioms tenka 94 proc. reguliarių tarptautinių skrydžių.

Kaip rodo IATA skaičiavimai, popierinių bilietų atsisakymas sumažina oro vežėjų išlaidas vienam keleiviui 9 JAV doleriais. Atsisakiusi popierinių bilietų, visa pasaulio oro transporto industrija sutaupys 3 mlrd. JAV dolerių kasmet. Be to, e-bilietas taupo keleivio laiką, nes nereikia vykti į agentūras atsiimti popierinio bilieto, keleiviams patogiau keisti skrydžio laiką, bilietą galima nusipirkti bet kuriame pasaulio kampelyje, kur veikia internetas.

Nuo kompiuterio – į oro uostą

Elektroninis bilietas turi nemažai panašumų su banko pervedimais bei mokesčių mokėjimu naudojantis internetu. Bilietas fiziškai nėra išrašomas, informacija apie internetu įsigytą elektroninį bilietą saugoma aviakompanijų centrinėse rezervavimo sistemose. Registruojantis oro uoste užtenka pateikti galiojančius asmens dokumentus (pasą, asmens tapatybės kortelę).

Kol keleiviai dar tik bando priprasti prie e-bilieto, „flyLAL” atstovai rekomenduoja ant popieriaus lapo atsispausdinti pranešimą apie bilieto įsigijimą tam atvejui, jei keleivis užsimirštų lėktuvo reisą ar skrydžio laiką.

Tiems keleiviams, kurie jaučiasi neramiai negavę popierinio bilieto, kol kas išrašomas ir tradicinis bilietas, tačiau netrukus visiems keleiviams teks priprasti prie elektroninio bilieto. IATA pateikė jau paskutinį užsakymą popieriniams bilietams gaminti.

Elektroniniai bilietai sparčiai paplito kartu su kompiuterinių sistemų ir interneto plėtra. „Southwest Airlines” ir „ValueJet” yra pirmosios aviakompanijos, 1993-1994 metais keleiviams pasiūliusios e-bilietus.

„flyLAL” e-bilietus iki šiol parduodavo skrendantiesiems į Amsterdamą, Dubliną, Miuncheną, Taliną, Hamburgą, Hanoverį, Paryžių, Lioną. Nuo lapkričio 12-osios e-bilietą galima įsigyti ir į jungiamuosius „flyLAL-Lithuanian Airlines” skrydžius, nes pasirašytos partnerystės sutartys su Olandijos oro bendrove KLM ir Ispanijos oro bendrove „Iberia”.

Iki šių metų pabaigos e-bilietai įsigalios ir „Northwest Airlines”, „Brussels Airlines”, „Finnair”, „Alitalia” skrydžiams. Visiškai pereiti prie e-bilietų „flyLAL” planuoja per keletą pirmųjų 2008 metų savaičių.

Pagrindinė „flyLAL” konkurentė Lietuvoje kompanija „airBaltic” jau prieš porą mėnesių pasiūlė e-bilietą visiems skrydžiams. Dabar „airBaltic” parduoda 45 proc. e-bilietų. Ši kompanija pateikia platų įvairių elektroninių paslaugų spektrą, tarp jų – galimybę užsiregistruoti skrydžiui internetu. Tai itin patogu eilėse nemėgstantiems gaišti laiko keleiviams.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.