Didžiausias Lietuvos transporto investicinis projektas – Europos Sąjungos (ES) Sanglaudos fondo remiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis jau įpusėtas.
Aplinkkelį tiesia Vilniaus miesto savivaldybės skelbtą konkursą laimėjusi ūkio subjektų grupė, kurią sudaro bendrovės „Fegda” ir „Kauno tiltai”. Techninę priežiūrą atlieka „Scott Wilson”. Pernai rugsėjį pradėtą aplinkkelio projektą planuojama įgyvendinti per 30 mėnesių – iki 2009 metų kovo, tačiau tikimasi, kad darbus pavyks baigti anksčiau.
„Vilniaus pietinis aplinkkelis, svarbus tarptautiniu mastu kaip Europos transporto koridoriaus dalis, bus reikšmingas miestui sprendžiant aktualią transporto spūsčių problemą. Šis kelias nuo miesto centro nukreips tranzitinio transporto srautą, jis taip pat bus patogus važiuojantiems link Vilniaus oro uosto bei į Naujininkų rajoną”, – teigia miesto meras Juozas Imbrasas.
Kitais metais bus pradėta tiesti su pietiniu aplinkkeliu susisiekianti pirmoji Vilniaus vakarinio aplinkkelio dalis nuo Lazdynų tilto iki L. Asanavičiūtės gatvės.
Vilniaus pietinis aplinkkelis – tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp Žirnių gatvės ir Lazdynų tilto. Tiesiant aplinkkelį vien per spalio mėnesį atlikta darbų daugiau kaip už 20 mln. litų, iš viso jau atlikta 53 proc. darbų.
Savanorių prospekto žiede statomas vienas iš pagrindinių aplinkkelį sudarančių objektų – keturių eismo juostų 380 metrų ilgio estakada, kuri bus ilgiausia Lietuvoje.
Vilniaus pietinis aplinkkelio statybas finansuoja ES Sanglaudos fondas, Lietuvos valstybė ir Vilniaus miesto savivaldybė. ES Sanglaudos fondo parama sudaro 142,94 mln. litų, valstybės skiriamos lėšos – 45,5 mln. litų, Vilniaus miesto savivaldybės lėšos – 79,3 mln. litų.