Pagalbos skambučiai 112

Bendrosios Europos pagalbos telefonu 112 paskambinę klaipėdiečiai vis dar išgirsta tą patį žodį „policija”, nors šalies valdžia jau penkerius metus pabrėžia, kad nelaimėlių šauksmus teritoriniai policijos komisariatai priima laikinai.

Europietiškos tvarkos įvedimas vis buksuoja: anksčiau żadėta, kad laikiną jungą pareigūnai nusimes nuo savo pečių dar iki šių metų pabaigos. Nelemta išsipildyti ir vidaus reikalų ministro Raimundo Šukio žodžiams, esą pagalbos skambučius regioniniai centrai Vilniuje ir Šiauliuose priims nuo 2009-ųjų.

Dabar planai vėl koreguojami: artimiausiomis dienomis Vyriausybei bus pateiktas naujos programos projektas, kurioje 112 sistemos įgyvendinimo terminas nukeliamas dar trejiems metams. Sykiu grįžtama prie ankstesnių planų kurti Lietuvoje ne du, o keturis regioninius pagalbos centrus. Vienas jų veiks ir Klaipėdoje.

Po kitu sparneliu

Šios korekcijos atsirado po to, kai pernai vasarą biudžetinė įstaiga Bendrasis pagalbos centras (BPC) tapo tiesiogiai pavaldi Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos.

Pasak BPC viršininko pavaduotojo Tado Maroščiko, apjungus pajėgas, atsirado galimybė teikti dviejų grandžių paslaugas: „Centro specialistai priima skambučius pagalbos numeriu 112, o ugniagesių-gelbėtojų dispečeriai gali rūpintis reikalingų pajėgų valdymu, pagalbos organizavimu.”

Schemai pasiteisinus, nuspręsta neapsiriboti tik dviem centrais Vilniuje ir Šiauliuose, mat, anot T. Maroščiko, aptarnauti dideles teritorijas būtų sunku. Nepaisant to, kad 2006-ųjų rugpjūtį VRM atsisakė pusantrų metų puoselėtų planų Klaipėdoje įkurti Vakarų regiono pagalbos centrą, dabar prie šio sumanymo grįžtama.

Be to, siūloma įkurti ir regioninį centrą Alytuje.

Finansai dainuoja romansus

BPC sostinėje žadama perkelti į naujas patalpas, Šiauliuose centras įsikurs skirtame ir rekonstrukcijos laukiančiame istoriniame pastate Gaisrininkų gatvėje, o uostamiestyje pagalbos skambučiai telefonu 112 bus priimami Klaipėdos miesto Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pastate Trilapio gatvėje.

Tiesa, prieš tai teks paruošti patalpų atnaujinimo ar išplėtimo projektą, įgyvendinti viešųjų pirkimų procedūrą ir, be abejo, gauti finansavimą.

Kol BPC plėtros programos projektas Vyriausybės dar nepalaimintas, T. Maroščikas nenorėjo kalbėti apie konkrečias sumas. Tačiau galima nuspėti, kad regioniniams centrams įkurti prireiks kelių šimtų milijonų litų.

Pavyzdžiui, vien tik Šiaulių centrui skirto pastato rekonstrukcijai reikia 20 milijonų, dar 30 mln. Lt – naujai techninei bei programinei įrangai įsigyti. Šios lėšos biudžete nėra numatytos.

Prognozuojama, kad vieninga 112 sistema visoje Lietuvoje galėtų pradėti veikti 2012 metais. Tuo metu ruošiamasi pagaliau įgyvendinti ir prieš trejus metus priimtą Vyriausybės nutarimą, pagal kurį pagalbos centrai turėtų aptarnauti ne tik skambučius telefonu 112, bet ir perimti skirtinguose telekomunikacijos tinkluose galiojančius trumpuosius pagalbos numerius, po to juos visiškai panaikinant.

Šimtai skambučių

Šiuo metu pranešimus apie nelaimes ar pagalbos šauksmus telefonu 112 priima, atitinkamos tarnyboms informaciją perduoda bei jų veiksmus koordinuoja tik sostinėje veikiantis BPC. Kitose šalies teritorijose šią misiją atlieka policijos komisariatų Operatyvaus valdymo skyrių (OVS) pareigūnai.

Klaipėdos VPK budėtojai 112-ąja pagalbos linija per parą vidutiniškai atsiliepia kelis šimtus kartų, savaitgaliais ir švenčių dienomis skambinančiųjų srautas – dar didesnis.

Be tarpininko funkcijos tarp nelaimėlio ir specialiųjų tarnybų – medikų, ugniagesių gelbėtojų ir policininkų, pareigūnams tenka susidurti ir su piktybiškai jų darbą trikdančiais asmenimis. Vieni skambina pagalbos numeriu ir melagingai kviečiasi policiją tik todėl, kad nori per langą pažiūrėti, kaip atvykęs policijos ekipažas elgsis, kiti praneša regintys kiaurai sienas einančius ateivius.

Beje, telefonų ragelius be perstojo kilnojantys OVS pareigūnai iki šiol neturi galimybės naudotis skaitmeniniais žemėlapiais, nustatančiais skambinančiojo buvimo vietą.

„Džiaugiamės galėdami bent jau operatyviau priimti skambučius, nes reaguojant į gyventojų skundus, kad policijai pagalbos telefonu 112 sudėtinga prisiskambinti, pernai buvo patobulintos ryšio sąlygos ir padidintas linijų skaičius iki keturių”, – mūsų dienraščiui sakė OVS viršininką pavaduojantis Valdas Balynas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.