Atėjusieji į I.Simonaitytės viešosios bibliotekos Muzikos skyriuje vykusias tarptautinio 31-ojo vasaros plenero parodos atidarymo iškilmes galėjo pasidžiaugti ne tik puikia akvarelės paroda, bet ir nuostabiu koncertu.
Su muzika ir poezija
Parodos atidarymo metu pertraukas tarp menotyrininkių Sigitos Samuolienės ir šių eilučių autorės kalbų bei plenero kuratorės Renatės Lūšis projekto pristatymo užpildė nuostabus Rūtos Agafonovienės sopranas, lydimas Tamaros Prokopovič akompanimento fortepijonu.
Muzikos skyriaus vedėja ir parodos kuratorė Vida Narijauskienė taip pat pakvietė dailininkus – plenero dalyvius ir miestiečius į kitą muzikinę popietę, kurioje skambėjo ansamblio „Ventus Maris”, vadovaujamo Vidmanto Sadausko, ir Klaipėdos muzikinio teatro solisto Artūro Kozlovskio atliekama klasicizmo stiliaus muzika. Epochos dvasią papildė aktorės Reginos Šaltenytės skaitomos poezijos klasikų eilės.
Paprasta ir neįprasta
Vasaros plenero, kuris tradiciškai buvo surengtas Klaipėdos vaikų dailės mokykloje, dalyvių parodoje eksponuojami dar „šilti” darbai.
Aušra Andziulytė iš Kauno parodoje dalyvauja su fragmentais iš ciklo „Apie smėlį ir vandenį”. Aliejinės tapybos meistrė toliau tęsia savo abstrakčios tapybos ieškojimus, tik šį kartą akvarele. Jos akvarelėse daug ekspresijos, persmelktos paprastumu.
Plenero senbuvė, taip pat kaunietė Laima Drazdauskaitė pristato visiškai kitokio pobūdžio akvarelę. Tai ramybe dvelkianti „Pirmoji diena”, pasižyminti siužeto objektų neįprastumu.
Jau tradicinė viešnia iš Suomijos Paula Holopainen pateikė akvareles iš ciklo „Suomijos impresijos”: „Prie ežero” I – II, „Rudens nuotaikos” ir „Pavasario naktis”. Tai Suomijos peizažai, švytintys savo nepakartojamomis spalvomis ir skleidžiantys tą ypatingą nuotaiką, kurią galime pajusti tik Suomijoje.
Tapo ašimi
Parodos ašimi tapo klaipėdiečio Tomo Karkalo kompiuterinės akvareles primenančios kompozicijos iš ciklo „Savęs suvokimas”. Tai galbūt iš tiesų pirmasis menininkas, bent jau Lietuvoje sukūręs akvarelę kompiuteriu.
Menininkė ir matematikė Ramūnė Lebedytė nenusileidžia savo abstrakcijos suvokimu. Nepakartojami spalviniai deriniai išskiria jos kompozicijas iš kitų plenero dalyvių kūrinių.
Plenero kuratorė Renatė Lūšis eksponuoja savo naujausias akvareles. Žymi portretistė nepriekaištinga klasikine akademistine maniera sukūrė violončelininko V.Sadausko ir pianistės T.Prokopovič portretus. Pastarojo stilistika pasižymi naujai interpretuota klasika.
Dvelkia tradicija
Iš Švedijos atvykusi Irina Novokreščionova tėvų sode sukūrė japonų tapybos tradicijomis dvelkiančią kompoziciją „Prisirpusios vyšnios”.
Irena Paulavičienė iš Panevėžio pristatė dinamiškas kompozicijas iš triptiko „Išsiveržimas”. Abstraktūs jo siužetai asocijuojasi su žodinės lietuvių liaudies tautosakos paveldu.
Eugenijos Pilypaitienės iš Vilniaus akvarelė „Aguonos” savo kaligrafišku dekoratyvumu pranoksta net H.Matiso kompozicinius ieškojimus.
Dar viena užsienietė viešnia – tapytoja Linda Plump iš Vokietijos išeksponavo realistiniu stiliumi lietas akvareles iš ciklo „Pamariai”. Preciziško vokiškojo ekspresionizmo įtaka?..
Jurga Sidabrienė iš Vilniaus pristato kompozicijas „Mėlyni skliautai”. Tai nepaprastai brandžios Lietuvos peizažo kompozicijos.
Kasmet – staigmena
Na, o klaipėdiečiui Vladui Sušilovui ne sykį buvo užduotas klausimas, kada gi jis spėjęs apsilankyti net Japonijoje. Jo „Japoniško kiemo” vaizdeliai kviečia žiūrovus apsilankyti Žemaitiškojoje Japonijoje.
Taip pat klaipėdietė Virga Urbonavičienė naujausius kūrybinius ieškojimus abstrakčios tapybos link išreiškia spalvingais peizažais „Vasara” ir „Pieva”. Šių metų jos kompozicijos pasižymi daug gilesniu akvarelinės technikos galimybių suvokimu.
Kiekvienas dailininkės R.Lūšis kuruojamas pastarųjų metų pleneras pasižymi kokia nors malonia staigmena. Šių metų netikėtas „atradimas” – menininkės Aušros Zdanavičiūtės skulptūrinės kompozicijos.
31-ojo tarptautinio vasaros akvarelės plenero paroda I.Simonaitytės viešosios bibliotekos Muzikos skyriuje (Danės g. 23) veiks iki rugsėjo pabaigos. Dar spėsite apžiūrėti.
Milda Remeikytė
as myliu lietuva 💡 💡 💡 💡 😮 😮 😮 😛 😛 😀 😀 🙂 🙂
KAIP MALONU, KAI ŠIĄ VASARĄ JAU RENGSIME 39-ąjį PLENERĄ, PERSKAITYTI 31-ojo APŽVALGĄ, PARAŠYTĄ MILDOS REMEIKYTĖS, KURI JAU SENOKAI MŪSŲ PLENERŲ PARODOSE BESILANKĖ. O IR PRISIMINTI MŪSŲ FANTASTIŠKOSIOS AKVARELININKĖS RAMŪNĖS LEBEDYTĖS, TAIP STAIGIAI PALIKUSIOS MUS 2012 m. LYGIAI SAVAITĘ PRIEŠ PRASIDEDANT PLENERUI, KŪRYBĄ. PASIILGSTAME …
KAIP MALONU, KAI ŠIĄ VASARĄ JAU RENGSIME 39-ąjį PLENERĄ, PERSKAITYTI 31-ojo APŽVALGĄ, PARAŠYTĄ MILDOS REMEIKYTĖS, KURI JAU SENOKAI MŪSŲ PLENERŲ PARODOSE BESILANKĖ. O IR PRISIMINTI MŪSŲ FANTASTIŠKOSIOS AKVARELININKĖS RAMŪNĖS LEBEDYTĖS, TAIP STAIGIAI PALIKUSIOS MUS 2012 m. LYGIAI SAVAITĘ PRIEŠ PRASIDEDANT PLENERUI, KŪRYBĄ. PASIILGSTAME …