JAV antimonopolinė tarnyba nubaudė dvi stambias oro transporto kompanijas – britų „British Airways” ir Pietų Korėjos „Korean Air” – 300 mln. JAV dolerių kiekvieną už kartelinį susitarimą, susijusį su tarptautinių skrydžių kainomis. Abi bendrovės pripažino savo kaltę ir prisidėjo prie valdžios atliekamų tyrimų, kuriuose figūruoja ir kitos aviacijos kompanijos, pranešė „Associated Press”.
Pasak apygardos teisėjo Džono D. Beitso (John D. Bates), „byloje figūruoja pasaulinės oro transporto kompanijos”.
Nustatyta, kad „British Airways” ir „Korean Air” slapta susitarė su kitomis stambiomis konkuruojančiomis kompanijomis dėl bagažo pervežimo kainų ir dirbtinio priedų už brangstantį kurą didinimo, dėl ko išaugo bilietų kainos galutiniams vartotojams.
Rugpjūčio pradžioje „British Airways” buvo nubausta 121,5 mln. svarų sterlingų bauda už nepagrįstą bilietų kainų padidinimą.
Apie tai, kad „British Airways” nuo 2002 m. vasario neteisėtai padidino savo bilietų kainas, pranešė jos svarbiausios konkurentės – amerikiečių kompanijos „Virgin Atlantic” – savininkai.
Per bendrą JAV ir Didžiosios Britanijos inicijuotą tyrimą paaiškėjo, kad 2004 metų viduryje „British Airways” ir „Virgin” susitarė kartu didinti kuro priemokas transatlantiniams reisams. Šios priemokos, įtraukiamos į bilietų kainą, buvo įvestos dėl sparčiai augančių naftos kainų. Per dvejus su puse metų priemoka išaugo nuo 10 iki 60 JAV dolerių.
Pasak Sąžiningos prekybos biuro (OFT), „Virgin Atlantic” turėtų išvengti baudos, nes jai buvo suteiktas imunitetas už pranešimą apie „British Airways” veiklą.
Ekspertų vertinimu, „British Airways” problemos susijusios su žemu vadovybės profesionalumu. Specialistai pabrėžia, kad kartelinis susitarimas – tai visų pirma silpnos kompanijos vadovybės problema.