Kasmet į kelius išrieda vis daugiau automobilių, atsiranda vis daugiau norinčiųjų gauti vairuotojo pažymėjimą.
Nusprendusiųjų tapti vairuotoju su pažymėjimu laukia ilgas kelias, kol ateina galutinė praktikos egzamino diena.
Vairavimo praktikos ir teorijos egzaminus gyventojai, nesvarbu, kur gyvenantys, gali laikyti bet kuriame šalies VĮ „Regitra” egzaminų centre.
Egzaminavimo paslaugas įmonė teikia ne tik asmenims, norintiems pirmą kartą gauti vairuotojo pažymėjimą, bet ir tiems, kurie siekia jį susigrąžinti netekę teisės vairuoti kelių transporto priemones vieneriems metams arba ilgesniam laikotarpiui.
„Regitros” Klaipėdos filialo vyresniojo specialisto Gintauto Nagelės teigimu, vasarą, ypač rugpjūčio mėnesį, padaugėja asmenų, norinčių gauti vairuotojo pažymėjimą.
Didžioji dalis laikančiųjų yra 18-22 metų jaunuoliai, kurie laisvu nuo mokslų ar studijų metu skuba baigti vairavimo kursus ir egzaminus.
Sunku būtų pasakyti, kas dominuoja – vaikinai ar merginos, kadangi šiais metais panorusių išsilaikyti teorijos egzaminą skaičius panašus.
Klaipėdoje tiek teorinės, tiek praktinės vairavimo egzaminų dalių rezultatai yra beveik tokie patys, kaip ir šalies vidurkis. Iš pirmo karto teorijos egzaminą pavyksta išlaikyti daugiau nei pusei laikančiųjų.
Išlaikytas teorijos egzaminas galioja neribotą laiką. Teorijos egzamino biliete yra 30 klausimų. Atsakyti reikėtų į visus klausimus, tačiau egzaminas laikomas išlaikytu, jei atsakoma ne mažiau kaip į 24 klausimus.
Jei kartais nepavyko išlaikyti egzamino iš pirmo karto, galima registruotis kitam kartui, tačiau egzamino laikyti tą pačią dieną negalima. Patogu yra tai, kad kiekvienas, norintis laikyti teorijos ar praktikos egzaminą, gali registruotis jam priimtiniausiu būdu: atvykęs į vairavimo egzaminavimo centrą, telefonu ar internetu www.regitra.lt.
Ruošiantis egzaminams sunku išvengti įtampos, kuri neretai pakiša koją laikantiesiems. Daugelis laikančiųjų baiminasi neišlaikyti egzamino, apvilti tai finansuojančius tėvus.
Viena iš pagrindinių jaudulio priežasčių yra ta, kad neišlaikius egzamino teks jį kartoti ir vėl mokėti atitinkamą sumą. Teorijos egzaminas šiuo metu kainuoja 28 litus, o praktikos – 83. Perlaikyti pastarąjį, jei egzaminuojamasis neišlaikė, miesto gatvėse kainuos tiek pat, o jeigu aikštelėje – 65 litus.
„Baisu, kad sumokėjusi šitiek pinigų kursams galiu neišlaikyti egzamino ir man gali tekti vėl mokėti pinigus už egzamino perlaikymą. Prieš akis dar ir praktikos egzaminas, kuris kainuoja beveik trigubai daugiau. Negaliu sau leisti suklysti, be to, tikrai daug ruošiausi”, – nuogąstavo laikyti teorijos egzamino atėjusi Giedrė.
Vairavimo mokyklos „Vilor” instruktorius Aloyzas Skrabys laikant teorijos egzaminą mokiniams pataria pasitikėti savo jėgomis bei žiniomis.
Viena iš pagrindinių ir dažniausiai pasitaikančių klaidų yra tai, jog mokinys, atsakęs į visus egzamino klausimus, juos dar kartą tikrina.
Dažniausiai tai ir pakiša koją laikantiesiems, kadangi jaudulys priverčia suabejoti savo pasirinktu atsakymu. „Taisant savo pasirinktus variantus neretai priveliama dar daugiau klaidų”, – dalijosi savo mokinių patirtimi instruktorius.
Nepaisant didelio vairavimo mokyklų pasirinkimo, Klaipėdoje sunku rasti laisvų vietų, kadangi šiuo metu yra labai didelis norinčiųjų vairuoti antplūdis. Daugelis studentų bando suspėti baigti vairavimo kursus iki mokslo metų pradžios, taipogi vasaros metu yra lengviau laikyti praktikos egzaminą, nes geros oro sąlygos.
Ne vieną jaunuolį gąsdina vis kylančios vairavimo kursų kainos, todėl norintieji stengiasi išlaikyti egzaminus, kol šie dar labiau nepabrango. Vairavimo kursų kaina kasmet kyla, tačiau to neišvengsi. Kyla ir kuro kaina, taipogi už gautus pinigus mokyklos gerina savo mokymo bazę. Nauji automobiliai, moderni kompiuterių klasė, kvalifikuoti specialistai – vieni iš svarbiausių kriterijų, renkantis vairavimo mokyklą. Žinoma, geriausia reklama vairavimo mokyklai yra išlaikiusiųjų egzaminus mokinių geri atsiliepimai.