Mineapolio centre trečiadienį, vakarinio piko metu, sugriuvus tiltui, automobiliai krito į Misisipės upę ir žuvo mažiausiai devyni žmonės, pranešė pareigūnai.
Ant tilto, statyto prieš 40 metų, buvo susidariusios automobilių eilės. Jam su didžiuliu trenksmu sugriuvus, kai kuriuos automobilius užvertė betono luitai, o dešimtys kitų nukrito į upę.
150 m ilgio perdanga, ant kurios buvo aštuonių juostų kelias ir kuri buvo remontuojama, maždaug 18 val. 5 min. vietos (2 val. 5 min. ketvirtadienį Lietuvos) laiku įlinko ir įgriuvo. Tiltas buvo maždaug 20 m iškilęs virš upės.
„Tiltas pradėjo griūti, visur skrido automobiliai, mačiau artėjantį vandenį”, -pasakojo Catherine Yankelevich (Katrin Jankelevič), kuri tuo metu, kai tiltas griuvo, važiavo per jį.
Jos automobilis atsidūrė vandenyje, bet ji sugebėjo atidaryti langą ir plaukte pasiekti krantą.
Pareigūnai patvirtino, kad devyni žmonės žuvo, o dar 20 – dingo, todėl žuvusiųjų skaičius gali didėti, ketvirtadienį pranešė Mineapolio laikraštis ” Star-Tribune”.
Po keturias valandas iki sutemstant vykusių karštligiškų gelbėjimo darbų, ugniagesių departamento atstovas sakė, kad ketvirtadienį bus vykdoma jau ne gelbėjimo, paieškos operacija.
Daugiau kaip 60 žmonių buvo nuvežti į ligonines.
„Vakare nutraukėme darbus upėje. Jau per tamsu. Upėje per daug nuolaužų, kad būtų galima tęsti, – trečiadienį vakare sakė ugniagesių atstovas. – Nuo gelbėjimo režimo perėjome prie … (palaikų) iškėlimo režimo”.
JAV teritorinio saugumo departamentas pranešė, jog nėra jokių požymių, kad tai buvo teroro aktas.
„Akivaizdu, kad tai – istorinio masto katastrofa”, – sakė Minesotos gubernatorius Timas Pawlenty (Timas Pavlentis).
Pasak jo, tiltą, kuris buvo pastatytas 1967 metais, 2005-aisiais ir 2006-aisiais tikrino Minnesotos transporto departamentas, kuris jokių struktūros defektų nenustatė. Darbai buvo vykdomi ant betono paviršiaus, be to, buvo remontuojami ženklai ir turėklai.
Amerikos civilinių inžinierių draugija buvo perspėjusi dėl rūdijančių tiltų, o kita JAV institucija 2003 metais savo ataskaitoje nurodė, kad 27 proc. JAV tiltų konstrukcijos yra netobulos arba atgyvenusios.
Tilto griuvimo scena atrodė šiurpiai – sužeisti žmonės tarp betono nuolaužų ir dulkių, į rudą upės vandenį sukritusios plieninės sijos.
Geltona virve susirišę gelbėtojai brido per vandenį ar valtimis plaukė paimti upės viduryje įstrigusių žmonių.
Tragedijos per stebuklą išvengė geltonas mokyklinis autobusas, kuriame buvo maždaug 60 vaikų iš vienos Bažnyčios grupės. Autobusas į vandenį nenukrito. Visi jame buvę vaikai išgelbėti, bet 10 jų nuvežti į ligoninę gydyti, pranešė Raudonasis Kryžius.
Sarah Fahnhorst (Sara Fanhorst), kuri gyvena už vieno kvartalo, išgirdo didelį triukšmą, o tada „sudrebėjo visas pastatas”.
Tarp dingusiųjų yra tiltą remontavęs darbininkas, pranešė JAV žiniasklaidos priemonės.
Griūvantis tiltas pertraukė po apačia važiavusį prekinį traukinį, pranešė televizija WCCO.
Dėl sugriuvusio tilto Misisipės 8 km atkarpoje buvo uždrausta laivyba, sakė pakrantės apsaugos tarnybos atstovas. Ši ilgiausia JAV upė yra svarbus transporto kelias.
„Iš pradžių išgirdau tą didžiulį dundėjimą, – vietos laikraščiui „Star Tribune” pasakojo netoliese gyvenantis Leone’as Carstensas (Lionas Karstensas). – Buvau prie savo kompiuterio. Iš pradžių pagalvojau: „Oho, gal čia lėktuvas?”.
Kita liudininkė pasakojo, jog matė pusiau apsemtus automobilius ir į krantą plaukiančius žmones. Sužeistieji buvo vedami ar nešami ant krantinės.
Valstijos transporto administracija nurodė, kad šiuo plieno ir betono tiltu per dieną pervažiuodavo 200 tūkst. automobilių.
Per panašią tragediją, kuri 1983 metų birželį įvyko Konektikute, kelyje I-95, sugriuvus tiltui per upę žuvo trys žmonės.