Katastrofiškai kylant degalų kainoms aušta nauja taupių ir ekologiškų automobilių era.
Rinkos analitikų teigimu, Lietuvos vairuotojai toli gražu dar nepajuto tikrosios naftos produktų brangimo naštos. Taip pat nepanašu, jog ši problema keltų bent kokį nerimą šalies valdžiai bei didesnių miestų vadovams. Jie apsiriboja tik vietinio masto siūlymais, tokiais kaip ketinimu apriboti automobilių eismą senamiestyje, limituoti automobilių laikymo kiemuose vietų skaičių, tačiau vieningos strategijos nesama. O Niujorko (JAV) meras Michaelis Bloombergas paskelbė, kad šio didmiesčio taksi automobiliai nuo kitų metų privalės atitikti naujus degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų reikalavimus. Per pastaruosius penkerius metus įprastų automobilių parką užsibrėžta pakeisti transporto priemonėmis su hibridiniais varikliais. Paskelbęs tokį sprendimą meras M.Bloombergas pridūrė Niujorko taksi reikmėms dotuosiantis dešimt hibridinių „Ford Escape” automobilių.
Dvigubai taupesni
Pagal naujas taisykles nuo 2008 metų spalio joks naujas automobilis negalės įsilieti į miesto taksi parką, jeigu, jo sąnaudas matuojant amerikietišku principu, su galonu (galonas – 3,79 litro) benzino nenuvažiuos 25 mylių (mylia – 1609 metrai). Vertinant degalų sąnaudas Europoje įprastu būdu tai sudarytų apie 9,4 litro šimtui kilometrų. Iki 2009 metų taupumo rodikliai dar labiau griežtės – su galonu benzino Niujorko taksi automobilis privalės nuriedėti 30 mylių, arba sunaudoti ne daugiau kaip 7,8 litro degalų šimtui kilometrų. Įsiliejant į miesto taksi transportą pirmenybė bus teikiama hibridiniams automobiliams, kuriais nuo 2012 metų bus pakeistas visas Niujorko taksi parkas. Šiuo metu labiausiai paplitusio Niujorko taksi „Lincoln Town Car” modelio sąnaudos yra vidutiniškai galonas 14 mylių, arba 16,8 litro šimtui kilometrų. O M.Bloombergo taksi reikmėms dotuojamų hibridinių „Ford Escape” visureigių sąnaudos 7,8 litro šimtui kilometrų atitinka reikalavimus, įsigaliosiančius 2009 metais.
Mažins taršą
Be minėtų „Ford Escape”, Niujorko taksi automobilių parką ketinama papildyti kitų markių, bet taip pat hibridiniais „Toyota Prius” hečbekais ir „Highlander” bei „Lexus RX400h” visureigiais. Tačiau vien tuo M.Bloombergo pastangos beapsiriboja. Niujorko meras iki 2030 metų paskelbė 30 proc. sumažinsiąs mieste taršą. Pagal naujus automobilių emisijos keliamus reikalavimus tarša per metus siekiama sumažinti daugiau kaip 200 tūkst. tonų.
Neįvykdė įsipareigojimo
Įstojusi į Europos Sąjungą (ES) Lietuva buvo įsipareigojusi paspartinti šalyje biodegalų gamybą ir naudojimą. Vykdydama ES direktyvas dėl alternatyvios energetikos ir ekologiškai švaraus biokuro Lietuva įsipareigojo, kad iki 2005 metų biokuras sudarytų 2 proc., o 2010 metais – 5,75 proc. bendro sunaudojamų degalų kiekio. Deja, pirmasis užsibrėžtas punktas taip ir liko tik geri ketinimai. Lieka tikėtis, kad iki 2010 metų pavyks pasiekti 5,75 proc. ribą. Lietuvoje, kasmet sunaudojančiai per milijoną tonų degalų per metus tai sudarytų iki 50 tūkstančių tonų.