Nors dabar vidurvasaris, visgi nederėtų pamiršti priežodžio „ruošk roges vasarą”, tad įdomu būtų sužinoti, kaip veikia apledėjusio priekinio stiklo itin greito nuvalymo „Hot Shot” sistema?
Ledo sluoksnis ant priekinio stiklo – deja, dažnas šaltuoju metų laiku vairuotojo tykantis pavojus. Kol jį nugrandai, praeina ne viena minutė, o juk būna, kad stiklas ima ledėti net važiuojant. Tai ne tik nemalonus, bet ir pavojingas reiškinys. Galima tik stebėtis, kad šiai problemai spręsti iki šiol buvo skiriama palyginti nedaug dėmesio. Tačiau štai JAV firma „Microheat”, pasinaudojusi iš Izraelio kilusio inžinieriaus Solomono Franco išradimu, sukūrė ir jau gamina originalią sistemą „Hot Shot” („Karštas šūvis”). Šiuo prekės ženklu pavadinta automobilio priekinio stiklo apiplovimo karštu skysčiu sistema gali būti montuojama daugelyje šiuolaikinių automobilių kaip papildoma įranga.
Akimirksniu įkaitina
„Hot Shot” – tai priekinio stiklo apiplovimo sistemoje esantį skystį akimirksniu įkaitinanti elektrinė įranga, kurią vairuotojas, esant reikalui, įjungia spustelėdamas mygtuką prietaisų skydelyje. Jau po keliolikos sekundžių karštas skystis pilasi ant stiklo, ant valytuvų šepetėlių, efektyviai tirpdydamas ant jų susidariusį ledo ir nešvarumų sluoksnelį. Be šio tiesioginio poveikio, „Hot Shot” neleidžia netyčia sudraskyti prišalusių prie stiklo šepetėlių, nes karštas skystis pirmiausia purškiamas prie jų. Sistema taip pat efektyvi, kai drėgną dieną ilgai stovėjęs šaltame garaže automobilis išvažiuoja laukan ir per kelias sekundes jo langai iš išorės aprasoja nepermatomu drėgmės sluoksniu, iš oro susikondensavusiu ant šaltų stiklų. Ir nieko negali padaryti – valytuvai nubraukia vandens lašelius, o kol jie grįžta į pradinę poziciją, stiklas vėl neskaidrus… Reikia sustoti, jungti šildymą, kad stiklas pašiltų iš vidaus, o tam reikia kelių minučių. Naudojantis „Hot Shot” sistema šaltas stiklas bus pašildytas per kelias sekundes iki tokios temperatūros, kad garai ant jo nebesikondensuos, ir bus galima saugiai važiuoti.
Paplis ir Europoje
Kiek žinoma, „Hot Shot” sistema jau standartiškai įrengiama amerikietiškiems „Buick Le Sabre” ir „Cadillac DTS” automobiliams. Europos rinkai šią naujovę turėtų gaminti Vokietijos „Webasto” firma, garsėjanti automobilių šildymo ir vėdinimo įranga.