Intensyviausiai veikiančiame Brazilijos oro uoste antradienį sudužo ir užsiliepsnojo brazilų bendrovės TAM lėktuvas ir žuvo iki 200 žmonių, sakė vienas pareigūnas.
„Ten yra 200 žuvusiųjų”, – sakė San Paulo ugniagesių pulkininkas Manuelis Antonio da Silva Araujo (Manuelis Antoniju da Silva Arauchu), kuris cituojamas dienraščio „Folha de Sao Paulo” interneto svetainėje. Jis sakė, kad niekas iš 176 lėktuvu „Airbus A320” skridusių žmonių negalėjo likti gyvas.
Šalyje tai antroji rimta lėktuvo katastrofa per mažiau nei metus.
TAM pranešė, kad 3054-uoju reisu iš šalies pietuose esančios Porto Alegrės skridęs lėktuvas, tūpdamas San Paulo Kongonjo oro uoste tapo nevaldomas, nuslydo nuo šlapio tūpimo tako ir įsirėžė į priešais oro uostą esančius kompanijos pastatus.
Vėlai vakare buvo patvirtinta, kad žuvo 16 žmonių, buvusių tame pastate, į kurį įsirėžė lėktuvas. Dar 12 žmonių buvo sužeisti.
Prezidentas Luizas Inacio Lula da Silva (Luisas Inasiju Lula da Silva) dėl šios katastrofos šalyje paskelbė trijų dienų gedulą.
„Lėktuvas atskrido sukdamasis ir praskrido virš mūsų galvų gatvės žibintų aukštyje. Girdėjome, kaip variklių triukšmas stiprėjo, o lėktuvas prieš mus didėjo. Kai trenkėsi į žemę, jis sprogo, visur išlakstė nuolaužos”, – pasakojo Luisas Santosas (Luisas Santusas), kuris tuo metu buvo savo automobilyje toje degalinėje.
Į katastrofos vietą suvažiavo dešimtys greitosios pagalbos automobilių, o televizijos reportažuose buvo matyti lėktuvo uodega, kyšanti iš degančio krovinių terminalo, ir liepsnas slopinantys ugniagesiai. Gaisras buvo išplitęs ir į gretimą pastatą.
Vyriausybės pareigūnai sakė, kad iš katastrofos vietos paimti vieno žuvusiojo palaikai, o televizija „Globo” pranešė, kad rasti dar dviejų žmonių palaikai.
Lėktuvu, kurį eksploatavo Brazilijos didžiausia oro bendrovė „TAM Linhas Aereas”, skrido 170 keleivių ir šeši įgulos nariai. Mažiausiai vienas keleivis buvo įtakingas parlamentaras, sakė jo padėjėjas.
Kongonjo oro uostas garsėja trumpu ir dažnai slidžiu tūpimo taku bei tuo, kad yra netoli miesto centro dangoraižių.
„Lėktuvas pasiekęs tūpimo tako pabaigą ėmė didinti greitį ir bandė vėl pakilti, kad išvengtų gatvės, bet įsirėžė į pastatą ir sprogo”, – sakė avariją matęs pardavėjas Junioras Matosas (Žunioras Matusas).
Baisu! Ar oro uostai neturi vieningu reikalavimu tupimo taku ilgiui ir dangos pavirsiu medziagoms?! Noreciau kad kas nors atsakytu i si klausyma 💡
Dabar suprantu, kad avia kompanijos visiskai nekontroliuojami. Tikra betvarke!
Pries savaite pati skrydau su Ryanair aero liniju kompanijos liektuvu is Ispanijos i Anglija. Galvojau, kad tai mano paskutine kelione …
Baisiasnio skrydziaus dar neturejau. Liektuvas labai staigiai pakilo ir visa laika kabo 45 laipsniu kampu 🙁 Atsitupant trenkesi i zeme… Galvojau galas. Dar sis straipsnis nuvile mane visiskai. Tiesiog nemanau, kad vel prisiruosiu skristi, tai labai nesaugu. Turint omenyje kad niera vieningu raikalavimu oro uostams.