Pardavėjai pastebi, kad kasmet dviračių parduodama vis daugiau ir vis brangesnių. Daugėja pirkėjų, kurie už du geros kokybės ratus pakloja ne vieną tūkstantį litų.
Dviračių kainos kyla. Norint įsigyti tokią prekę ir su vėju lėkti didmiesčio gatvėmis bei turistiniais takais, tenka kasmet plačiau atverti piniginę.
Parduotuvės „Dviratis plius” vedėja Jūratė LŽ sakė pastebinti, kad dažnas pirkėjas, anksčiau įsigijęs prastesnį ir pigesnį dviratį, dabar ryžtasi šiai transporto priemonei skirti daugiau lėšų.
Ji skaičiuoja, kad palyginti su praėjusių metų kainomis, šiemet dviračiai pabrango 15-20 procentų. Dabar norint įsigyti kokybišką dviratį reikėtų atidėti apie 1000 litų.
„Kai kurie dviračiai kainuoja 2-3 tūkst. litų. Žmonės bando šias kainas lyginti su automobilių kainomis. Tačiau reikia priminti, kad naujos mašinos už tokią sumą tikrai neįsigysi”, – sako Jūratė.
Tiesa, tūkstantį ir daugiau kainuojančius dviračius, anot pašnekovės, dažniausiai perka aukštas pareigas užimantys ir gerai uždirbantys žmonės.
Labiau savo išlaidas skaičiuojantieji, Jūratės teigimu, padorų dviratį gali įsigyti ir už 600 litų. Jos vadovaujamoje parduotuvėje pigiausio ir brangiausio dviračio su vienodo dydžio ratais kaina skiriasi kone devynis kartus.
Už pigiausią dviratę transporto priemonę paklosite 349 litus, už brangiausią – 3 tūkst. litų.
Pasak pašnekovės, dviračių kainas labiausiai lemia komplektacija: kuo detalės kokybiškesnės, tuo jos brangesnės.
„Pigesnius dviračius žmonės perka vaikams. Netrūksta vagių ir kitokių nedorėlių, kurie išdrįsta vaiką nulaipinti nuo dviračio, tad nesinori rizikuoti ir daug investuoti į itin kokybišką”, – samprotauja ji.
Pirkėjų, ieškančių dviračių, labiausiai pagausėja pavasarį, tačiau, anot Jūratės, ir žiemą šios transporto priemonės pakankamai perkamos. Pavyzdžiui, ieškodami gimtadienių ar Kalėdų dovanos žmonės pasinaudoja proga dviratį įsigyti su taikoma 20 proc. nuolaida.
Brangiausi – išsimokėtinai
Remigijus Gaigalas, dviračiais prekiaujančios įmonės „RVKR” direktorius, sako, jog ir jų pardavinėjami dviračiai, palyginti su praėjusiais metais, pabrango. Dėl pakilusių metalo, darbo jėgos ir energijos įkainių 15 proc. šoktelėjo ir dviračių kainos.
Pašnekovas skaičiuoja, kad pirkėjų, nusprendusių už dviratį sumokėti 1000 litų, nuo praėjusių metų padaugėjo dvigubai.
„Mūsų parduodamų pigiausio ir brangiausio dviračių kainos skirtumas – 2 tūkst. litų. Tačiau 1-1,5 tūkst. litų už dviratį ryžtasi mokėti dauguma pirkėjų. O štai 2,5 tūkst. litų už šią transporto priemonę moka vienetai. Dažniausiai tai – užkietėję sportininkai. Kai kurie iš jų dviratį ima išsimokėtinai”, – pasakoja R.Gaigalas.
Neišgalintiems už dviratį mokėti tūkstantinių sumų piliečiams, tačiau ieškantiems tokio dviračio, kuriam po metų nereikėtų keisti detalių, pašnekovas pataria atsidėti 400-500 litų.
„Apie dviratį galima pasakyti kaip ir apie automobilį: kas nori važiuoti patogiai, renkasi limuziną. Tačiau yra tokių, kurie nukakti iš vieno taško į kitą gali bet kokiomis sąlygomis. Būtent už komfortą mokama didžiausia dviračio kainos dalis, nes siekdami sukurti kuo daugiau patogumo gamintojai į dviratį montuoja visai kitokias detales”, – kalba „RVKR” direktorius.
R.Gaigalas sako, kad daugiausia dviračių pirkėjų užplūsta pavasarį. Pašnekovas svarsto, kad tokį dviratininkų antplūdį sukelia teikiama pusės metų garantija.
Brango ir nuoma
Saulius Ružinskas, dviračius nuomojančios viešosios įstaigos „Du ratai” direktorius, LŽ pasakojo, kad šiemet keitėsi ne tik dviračių, bet ir jų nuomos kainos. Norint parai išsinuomoti dviratį teks sukrapštyti 35 litus. Tai 5 litais daugiau nei pernai. Pabrango ir dviračiai, ir darbo jėga. Anot S.Ružinsko, tai ir yra priežastys, dėl kurių šiemet išsinuomoti dviratį kainuoja brangiau.
Pašnekovo tvirtinimu, Vilniuje, kur dviračių nuomos pasiūla menka, kone visuose punktuose dviračio nuoma parai atsieis panašiai – 35 litus.
Tuo metu pajūryje, kur išsinuomoti dviratę transporto priemonę siūlo kur kas daugiau verslininkų, paslaugos kainą veikia konkurencija. Todėl dviračių kaina skirtinguose nuomos punktuose gali skirtis apie 5 litus.
„Viešbučiai taip pat nuomoja dviračius, tačiau jų teikiama paslauga brangesnė – 40-50 litų parai. Taip yra todėl, kad viešbučiuose apsistoja turtingesni klientai, be to, paslauga suteikiama vietoje – nereikia niekur eiti ieškoti nuomos punkto”, – sako S.Ružinskas. Jo nuomone, vis labiau populiarėjantys riedžiai dviračius nuomojantiems verslininkams konkurencijos nesudaro. „Tai daugiau mados dalykas ar noras išmėginti naujovę. Tačiau riedžių ir dviračių kainos nepalyginamos. Už dviračio nuomą parai sumokėsite 35 litus, o riedžiu už šią sumą važiuosite tik valandą”, – samprotauja S.Ružinskas.