Lietuva ir Latvija pasirašė memorandumą dėl „Rail Baltica” sienos kirtimo taško

Trečiadienį Rygoje Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai Algirdas Butkevičius bei Ainaras Šleseris pasirašė memorandumą dėl sienos kirtimo taško ir pasienio ruožo nustatymo įgyvendinant „Rail Baltica” projektą.

Dvišaliame memorandume numatyta, kad „Rail Baltica” kirs Lietuvos ir Latvijos sieną geležinkelio linijos susikirtimo vietoje su valstybės siena geležinkelio ruože Joniškis-Meitenė.

Memorandume taip pat nustatytas „Rail Baltica” pasienio ruožas, kuris bus nuo Šiaulių iki Jelgavos.

Ministrai susitarė, kad pirmajame projekto „Rail Baltica” įgyvendinimo etape bus modernizuojama esama infrastruktūra ruože Kaunas-Ryga. Tolesniam projekto įgyvendinimui numatoma atlikti išsamesnes studijas dėl europinės vėžės geležinkelio.

Pasirašiusios šį memorandumą, šalys kreipsis dėl lėšų skyrimo iš ES TEN-T fondo 2007-2013 m. finansiniam laikotarpiui „Rail Baltica” projekto pirmojo etapo darbams finansuoti.

Lietuva ir Latvija memorandumu taip pat sutarė kartu toliau dirbti harmonizuojant visus „Rail Baltica” techninius bei veiklos parametrus. Latvija tokį pat dvišalį memorandumą dėl geležinkelio vėžės „Rail Baltica” sienos kirtimo taško numato pasirašyti ir su Estija.

Pasak ministro A. Butkevičiaus, Europos Parlamento Transporto komitetas tarp šešių reikalingiausių Europai transporto projektų yra įvardinęs ir geležinkelio „Rail Baltica” projektą, o tai įpareigoja dar aktyviau dirbti jį įgyvendinant. Jis taip pat pažymėjo, kad diskusijose dar reikės suderinti bendrus veiksmus, geležinkelio techninius parametrus, įgyvendinimo terminus, aptarti keitimosi informacija ir projekto viešinimo procedūras.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.