Klaipėdos priemiesčiuose gyvenantys ir į uostamiestį dirbti važiuojantys žmonės jau įprato kas rytą ir kas vakarą vargti automobilių spūstyse arba ieškoti aplinkkelių.
Maža to, ir taip sunkų įvažiavimą ir išvažiavimą iš Klaipėdos piko valandomis apsunkina gatvių bei kelių rekonstrukcijos.
Šiemet vis dar nesibaigianti Liepų gatvės rekonstrukcija bei prasidėjęs kelio remontas prie Rimkų geležinkelio pervažos nepalieka vairuotojams didesnio pasirinkimo, kaip tik Jakų žiedas.
Nors šioje vietoje piko valandomis eismą reguliuoja policijos pareigūnai, spūsčių išvengti nepavyksta. O valdininkų kalbos, kad kelio prie Rimkų pervažos rekonstrukcija užsitęs iki kitų metų, verčia juos sunerimti, kad situacija bus sunkiai kontroliuojama.
Kadangi prognozuojama, jog uostamiesčio priemiesčiuose greitu laiku bus pristatyta tiek individualių namų, kad juose galės apsigyventi 200 tūkstančių žmonių – neva kyla antroji Klaipėda, vadinasi, automobilių srautai tik dar labiau didės.
Erzina garvežių manevrai
Ieškoti kitų įvažiavimų į Klaipėdą šiemet priversti iš Dovilų, Šernų pusės į darbą uostamiestyje važinėjantys žmonės.
Negana to, kad eismą trikdo pradėta kelio rekonstrukcija, vairuotojus iš proto varo per pačias piko valandas ilgam uždaroma geležinkelio pervaža.
Ponia Loreta piktinosi, kad piko metu pervaža būna uždaryta net iki 20 minučių, o kartais joks traukinys taip ir nepravažiuoja.
„Stovime ryte prie uždarytos pervažos daugiau kaip pusvalandį. Nuo Klaipėdos pusės automobilių virtinė nusidriekusi beveik per visą Jūrininkų prospektą, o nuo sodų – iki kryžkelės su Priekulės plentu. O bėgiais – pušku pušku – į vieną pusę, pušku, pušku – į kitą – erzindamas skubančius žmones manevruoja vienišas garvežys. Negi jis tų manevrų negalėtų atlikti ne ties pervaža?” – piktinosi Loreta.
Laiko pakeisti negali
Tačiau nei geležinkelininkai, nei valdininkai šviesesnio rytojaus vairuotojams nežada. Atvirkščiai – perspėjama, kad įsibėgėjus kelio remontui, situacija tik dar labiau prastės.
„Rimkų geležinkelio pervažoje formuojami ir išformuojami traukinių sąstatai. Todėl manevrų negalime išvengti. Negalime tiksliai nustatyti, kuriuo laiku reikės garvežiui manevruoti. Tiesiog stebime situaciją monitoriaus ekrane ir kai prireikia, uždarome pervažą. Todėl niekaip negalime atsižvelgti, ar tuo metu automobiliams piko valanda, ar ne. Aiškus ir tikslus yra tik traukinių eismo tvarkaraštis. Dėl pravažiuojančių traukinių pervaža uždaroma 10-12 kartų per dieną. O manevravimai kartais per dieną užtrunka vieną valandą, o kartais gali prireikti ir viso pusdienio”, – pasakojo Rimkų geležinkelio pervažos budėtoja Ingrida Šidlauskienė.
Ji tikino, kad vykstant manevrams pervaža niekada nebūna uždaryta pusvalandį. Esą, jei įmanoma, po 7-8 minučių užkardas pakeliamas ir kelias minutes leidžiama pravažiuoti automobiliams, kad jų spūstys nebūtų tokios didelės.
I. Šidlauskienė sakė pastebėjusi, kad kas rytą, nuo 8 iki 9 valandos, ir kas vakarą, nuo 16 iki 17 valandos, vairuotojams tenka vargti prie pervažos susidariusiose automobilių spūstyse. Tačiau moteris tikino, esą dėl to labiau kaltas vykstantis kelio remontas.
Situacija tik blogės
Deja, kelio remonto darbai prie Rimkų pervažos dar tik prasidėjo ir tęsis net iki kitų metų, tad situacija, matyt, ilgai negerės.
Klaipėdos miesto savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Violeta Staskonienė pasakojo, kad nuo 2006 metų buvo pradėtas vykdyti Rimkų gyvenvietės gatvių rekonstrukcijos projektas.
Be to, Lietuvos automobilių kelių direkcija nusprendė remontuoti kelią nuo Rimkų pervažos Veiviržėnų ir Endriejavo link.
„Rimkų gyventojai pradėjo prašyti, kad kelio atkarpa nuo pervažos būtų sutvarkyta kaip gatvė, su šaligatviais ir apšvietimu, nes tai susiję su jų saugumu. O pagal Kelių direkcijos paruoštą projektą, minėta atkarpa nurodoma kaip kelias. Tad teko ilgai diskutuoti su direkcija, kol galų gale jie pasiūlė Savivaldybei pačiai imtis veiksmų”, – pasakojo V. Staskonienė.
Tuomet buvo pakoreguotas Rimkų gyvenvietės gatvių rekonstrukcijos projektas, kur kelio atkarpa nuo Rimkų geležinkelio pervažos iki Lanko gatvės buvo suprojektuota kaip gatvė, su šaligatviais ir apšvietimu. Šaligatvių ir apšvietimo įrengimą finansuos miestas, o kelio dangos rekonstrukciją – Lietuvos automobilių kelių direkcija.
„Šis projektas jau guli ant mano stalo, bet dar laukia korektūros. Tačiau po dviejų savaičių jis turėtų būti jau visiškai parengtas. Per tą laiką turėtų išsispręsti ir finansavimo klausimai – su banku turėtų būti pasirašyta sutartis dėl paskolos”, – sakė V. Staskonienė.
Šiuo metu prie Rimkų pervažos keičiamos lietaus nuotekų bei inžineriniai tinklai. Tačiau tai tik pati pradžia. Pasak V. Staskonienės, darbai užsitęs visą vasarą ir rudenį ir bus baigti tik kitąmet.
„Bus tokių dienų, kai kelią reikės iš viso uždaryti”, – nieko paguodžiančio nežadėjo valdininkė. Pasak jos, per 18 milijonų kainuojantį projektą neįmanoma padaryti per pusmetį, tad esą vairuotojams beliks apsišarvuoti kantrybe.
Šiemet visai Rimkų gatvių rekonstrukcijai numatyta skirti 5 milijonus litų, pernai jau buvo skirta 2,5 milijono, o likutis – kitais metais.
Išgelbėtų sankryžų rekonstrukcijos?
„Jei bus tokių dienų, kai dėl kelio remonto per Rimkų pervažą bus visiškai uždarytas eismas, situacija bus labai sudėtinga. Jau ir dabar piko valandomis tiek prie Jakų žiedo, tiek Tilžės gatvėje susidaro didžiulės automobilių spūstys. Srautai kasmet didėja, todėl ši problema tik aštrės”, – prognozavo Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Saulius Švėgžda.
Pasak jo, kadangi trūksta pajėgų, kol kas policininkai piko valandomis reguliuoja tik automobilių srautus Jakų žiede.
Tačiau kai kurie vairuotojai svarsto, kad policininkai ne visada išsprendžia problemą.
„Žiedinės sankryžos jau seniai atgyvenusios. Esant tokiems automobilių srautams, nebegelbėja nei policijos pareigūnų reguliavimas, nei ant Jakų žiedo įrengtos pristabdymo juostos. Mano nuomone, vienintelė išeitis – problemiškose vietose įrengti dviejų lygių sankryžas, kokia dabar įrengta Liepų gatvės ir Palangos plento sankryžoje”, – svarstė kasdien iš Jokubavo į darbą Klaipėdoje važinėjantis Donatas.
Nors jo darbas yra prie pat Jakų žiedo, jau pusantrų metų vyriškis sakė geriau taupantis laiką ir važiuoja į darbą aplinkkeliu – pro Joniškės kapines. Šį kelią renkasi ir kiti jo kolegos, važiuojantys į darbą iš užmiesčio. Kol kas ten nėra jokių spūsčių, tačiau niekas negali garantuoti, kad tokių gudruolių neatsiras daugiau.