„Street Challenge”: iššūkis gatvėms ar saugiam eismui?

26 metų klaipėdietis Igoris Kuzmenka, vienas iš šiomis dienomis pirmąjį gimtadienį švenčiančio klubo RS įkūrėjų, teigia, kad uostamiestyje jauni vairuotojai neturi kur tobulinti savo įgūdžių.

Jo nuomone, legaliai egzistuojančių erdvių trūkumas Klaipėdoje ir lemia tai, kad jaunimas padangų cypimu gąsdina žmones prekybos centrų aikštelėse.

I. Kuzmenkos vadovaujamas klubas RS, vienijantis 25 žmones, rengia „Street Challenge” („Gatvės iššūkis”) – iš esmės nelegalias, miesto gatvėse vykstančias orientavimo varžybas, tačiau klaipėdietis teigia, jog jų dalyviai kelia ne didesnį pavojų, nei kiti eismo dalyviai.

„Mūsų tikslai – pabendrauti tarpusavyje, dalyvauti renginiuose ir įrodyti, kad Klaipėda nėra provincija, kur nieko nevyksta. Mes darome ne tik tai. Pavyzdžiui, per Kalėdas aplankėme vaikus našlaičius”, – sako klaipėdietis.

Vis dėlto – esate kelių chuliganai ar ne?

Manau, kad ne. Jei kalbėtume apie žmones, kurie turi automobilius, dažniausiai šiek tiek patobulintus, jie žino savo mašinos galimybes ir jas įvertina. Mūsų klube nėra žmonių, kurie, tarkime, svilina padangas prie BIG prekybos centro.

Pavyzdžiui, „Ford Probe” modelių savininkų klubo buvome pakviesti į slalomo varžybas ant ledo, užšalusioje pievoje netoli Drevernos. Ne tik nebuvo įlenktų bamperių ar sparnų, bet ir nenuvertėme nė vieno kuoliuko.

O chuliganai yra jaunimas, kuris neturi atsakomybės jausmo. Kiek teko girdėti, avarijose retai kada pamatysi sportinį, galingą automobilį. Dažniausiai tai būna žmonės, kurie pervertina savo galimybes.

Pastaruoju metu vis daugiau avarijų sukelia jauni vairuotojai. Ar sutinkate, kad jie yra sąlyginai pavojingesni nei, sakykime, vidutinio amžiaus žmonės, kurie nebėra tokie karšti, turi šeimas ir niekur neskuba?

Tada aš paklausiu – o kam vidutinio amžiaus žmogus, turintis šeimą ir darbą, perka „Mitsubishi Lancer Evolution” modelį?

Aišku, jaunimui norisi daugiau greičio, adrenalino. Tačiau čia ir iškyla problema – Klaipėdoje jaunam, mažiau patyrusiam vairuotojui nėra kur lavinti savo įgūdžių, nėra normalios, didelės aikštelės. Jei nuvažiuojame į didesnę aikštelę, kur yra šiek tiek naujesnė danga, iš karto prisistato policija, ir seka rimtas pokalbis.

Nėra kur išsikrauti, todėl ir „nušauna” policininkai už greičio viršijimą jaunimą, tarp jų kartais – ir mūsų „Street Challenge” dalyvius.

Tai rengdami varžybas jūs neužtikrinat eismo saugumo?

Tai gilus klausimas (juokiasi – Aut. past.). Parinkdami užduotis, sudarome tokią legendą, kad būtų išvengta didelio greičio viršijimo.

Pavyzdžiui, vienos varžybos vadinosi „Kelio ženklai”, ir pagal legendą reikėjo mieste rasti tam tikrus kelio ženklus ir juos nufotografuoti. Laimėjo tie ekipažai, kurie važiavo lėtai, nes judant greitai jie nebūtų pastebėję tų ženklų.

Taip, „Street Challenge” yra nelegalios varžybos, bet pagrindinis kriterijus norint jas laimėti yra puikus miesto žinojimas, ekipažo veikla ir tik paskui – greitis. Kiek buvo varžybų, dažniausiai laimėdavo tie, kurie iš anksto suplanuodavo visą maršrutą ir sugalvodavo, kur gauti daiktų, reikalingų organizatorių užduotims įvykdyti.

O alkoholis?

Kiekvieno, aišku, nesužiūrėsi, bet klube yra taisyklė, kad prieš išleisdami „Street Challenge” dalyvius į startą būtinai pažiūrime, kad bent iš pažiūros žmogus būtų blaivus. Aišku, alkotesteriu netikriname, bet supratę, kad vairuotojas išgėręs, prašome leisti vairuoti kitam.

Man mašina yra transporto priemonė, reikalinga važiuoti iš taško A į tašką B. O kas tau yra automobilis?

Man tai yra gyvenimo būdas, saviraiškos forma, hobis, laisvalaikis. Štai reikėjo pakeisti kuro pompą. Pasikapsčiau keletą valandų, bet tai suteikė malonumą. Sakoma, kad automobilis turi sielą – kiek į jį įdedi, kiek jį prižiūri, tiek ir jis tau tuo pačiu atsidėkos.

Ar būtina į jį daug dėti? Juk aš su savo „Renault 25” be jokių „spoilerių” nuvažiuoti iš Klaipėdos į Priekulę ir grįžti galiu taip pat sėkmingai, kaip tu – savuoju nisanu, į kurį „sukišta” turbūt nemažai pinigų.

Kiekvienas kraustosi iš proto savaip. Vieni keliauja po pasaulį, kiti kolekcionuoja pašto ženklus, o kitas yra laimingas, kai jo automobilis tampa gražesnis, galingesnis, vertesnis dėmesio.

O jei kalbėtume apie „tiuningą”… Jauni žmonės taip išreiškia save. Galų gale, ne visi mano, kad automobilis turi būti labai išvaizdus – nemažai žmonių labiau rūpinasi variklio galios didinimu. Mūsų klube taip pat dauguma automobilių yra „netiuninguoti”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.