Didžiausią Lietuvos trikotažo įmonę „Utenos trikotažą” valdantis koncernas SBA parduoda turimą 51 proc. šios įmonės akcijų paketą. Buvo tikimasi, kad po sėkmingų derybų su vienu investuotoju, su kuriuo iš esmės buvo sutarta dėl didžiausios kainos bei kitų sąlygų, sandoris bus pasirašytas po kelių mėnesių. Iš viso dėl paketo pardavimo derybos nuo šių metų pradžios vyko su keliais investuotojais.
„Derybos dėl akcijų pardavimo vyko bendradarbiaujant su tarpininku – viena didžiausių Lietuvoje finansų maklerio įmonių. Su vienu pirkėju praktiškai dėl sandorio jau buvo susitarta”,- Eltai sakė SBA rinkodaros ir viešųjų ryšių direktorė Gintarė Mierkienė.
Anot jos, šiuo metu žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją dėl akcininkų konflikto „Utenos trikotažo” bendrovėje SBA vertina kaip spaudimą numušti kontrolinio paketo kainą. Koncernas taip pat jau nėra tikras, kad minėtas sandoris įvyks, kaip buvo tikėtasi, be to, kyla abejonių, ar galimas investuotojas iš viso nepasitrauks.
G. Mierkienė informaciją apie derybų eigą ir galimą pirkėją vadino labai konfidencialia, todėl neįvardijo nei jo regiono, nei veiklos pobūdžio.
Smulkieji „Utenos trikotažo” akcininkai sukilo prieš „diktatorišką pagrindinio akcininko – koncerno SBA elgesį kitų bendrovės bendrasavininkių ir pačios įmonės atžvilgiu”. Dėl vidaus nesutarimų atsistatydinimo pareiškimus pateikė du iš keturių bendrovės valdybos narių – „Utenos trikotažo” generalinė direktorė Regina Sajienė ir Martynas Česnavičius, „Amber Trust” atstovas.
Trintis tarp SBA koncerno savininko ir didžiausio „Utenos trikotažo” akcininko Arūno Martinkevičiaus bei kitų šios bendrovės bendrasavininkių ir vadovų vyksta jau senokai. Valdybą suskaldė skirtingas požiūris į verslo valdymą, bendrovės padėtį ir ateitį. Nepatenkintieji kaltina A. Martinkevičių trikotažo bendrovei primetamomis verslo sąlygomis, lėšų perpumpavimu, gaunamais dideliais dividendais, nepaliekant pakankamai lėšų investicijoms.
Koncernas SBA tikina, kad visi sandoriai tarp „Utenos trikotažo” ir susijusių bendrovių bei paties koncerno yra sudaryti pagal rinkos sąlygas, įstatymus ir nenusižengiant verslo etikai.
„Vadovaujant R. Sajienei „Utenos trikotažo” veikla ir rezultatai jau kuris laikas nuolat prastėjo. Tie tikslai, kurie buvo keliami bendrovei, nebuvo pasiekti”, – teigė G. Mierkienė. Anot jos, koncernas savo požiūrį į generalinę direktorę jau pasakė, o spręsti, ar toliau ji gali vadovauti bendrovei, turi ji pati.
„Utenos trikotažas” per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 1,015 mln. litų neaudituoto grynojo pelno – dukart mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (2,263 mln. litų).
Iš viso pernai „Utenos trikotažas” uždirbo 6,45 mln. litų grynojo pelno, o pardavimai sudarė 124,81 mln. litų. Šiemet kartu su antrine įmone Ukrainoje „Mrija” bendrovė planuoja parduoti produkcijos už 140,72 mln. litų ir uždirbti 9,6 mln. litų ikimokestinio pelno.