Dviejų vaikinų žūtis vakar naktį žiedinėje Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje sujaudino klaipėdiečius ir privertė dar kartą diskutuoti apie „gaudyklę”. Šioje žiedinėje sankryžoje per pusmetį žuvo trys žmonės.
Eismo reguliavimo specialistai teigia, kad problemą gali išspręsti tik Baltijos prospekto, o tuo pačiu šios sankryžos, rekonstrukcija.
Nesuvaldė motociklo
Naktį iš antradienio į trečiadienį apie pirmą valandą Taikos prospekto trečiąja juosta iš pietinės miesto dalies centro link du jauni vyrai važiavo motociklu „Yamaha”.
Panašu, kad greičio būta nemažo, nes, likus keliems metrams iki žiedinės sankryžos, užkliuvęs už skiriamosios juostos bortelio, motociklininkas nesuvaldė „Yamahos”. Motociklas nepasuko važiuoti žiedu, trenkėsi į žiedo atitvarą, numušė apvažiavimą žymintį kelio ženklą ir nuskrido žemyn.
26 metų Andrejus Andrejevas nuo smūgio į betoninį atitvarą nukrito ir į asfaltą trenkėsi galva. Jis mirė avarijos vietoje.
Jo bendraamžis Sergejus Žigajevas išsilaikė ant motociklo. Kai motociklas pasiekė žemę, jaunas vyras vertėsi ir stipriai susižalojo. Jį ištiko koma. Tačiau rytą nuo sužalojimų ligoninėje S.Žigajevas mirė.
Tirs priežastis
Kol kas neaišku, kuris vyras vairavo motociklą, kokiu greičiu važiuota, kodėl transporto priemonė kliudė bortelį, ar vairuotojas buvo blaivus.
Į visus šiuos klausimus atsakymų ieškos nelaimę tiriantys pareigūnai.
Apžiūrėję įvykio vietą policininkai neaptiko stabdymo žymių. Jie spėja, kad greitis buvo didelis.
Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas įsitikinęs, kad jauni vyrai žuvo ne dėl „gaudykle” vadinamos žiedinės sankryžos ypatumo.
Pareigūnas spėliojo, kodėl vairuotojas nesuvaldė motociklo: ar jis buvo neblaivus, ar važiavo pernelyg greitai.
Pavyzdingiems – ne kliūtis
Taikos ir Baltijos prospektų žiedas, G.Ramanausko manymu, nėra pavojingas tvarkingiems vairuotojams.
„Čia žmonės žūsta tik dėl savo kaltės. Nedrausmingi vairuotojai nesklandžiai įvažiuoja į kiekvieną žiedą. Tai akivaizdžiai byloja išvažinėti žolynai ir gėlynai bei nudaužyti bordiūrai. Skirtumas tik tas, kad „gaudyklė” – duobė, į kurią nugarma transporto priemonės”, – kalbėjo G.Ramanauskas.
Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Saulius Švėgžda teigė, kad eismo reguliavimo mieste požiūriu žiedinė sankryža Taikos ir Baltijos prospektų nesiskiria nuo kitų.
Tačiau, pasak S.Švėgždos, gyvenimas parodė, kad duobė žiede yra nevykęs sprendimas.
Eismo priežiūros skyriaus pareigūnų teigimu, į gaudyklę apsižioplinę arba girti vairuotojai nugarma kiekvieną mėnesį. Tačiau tokių tragiškų nelaimių nepasitaikė.
Prieš pusmetį šioje vietoje žuvo žmogus. Pernai gruodžio vidury-je Rietavo savivaldybės, Tverų kaimo gyventoją „BMW” vežė draugas.
Vairuotojas buvo neblaivus ir nepastebėjo žiedinės sankryžos. Automobilis pramušė apsauginę kelio tvorelę ir nukrito ant po sankryža esančio pėsčiųjų tako.
25 metų Ramūnas Bladyka tą pačią dieną mirė nuo patirtų sužalojimų.
„Gaudyklė” atgyveno
Bendrovės „Kelprojektas” Klaipėdos skyriaus viršininkas architektas Edmundas Kolakauskas priminė, kad „gaudyklė” projektuota dar sovietiniais laikais, kai mieste buvo daug mažiau transporto ir vairavimo kultūra buvo visai kitokia.
Žiedas įrengtas taip, kad užsižiopsojęs vairuotojas susidurtų tik su gyvatvore ir sąlygiškai saugiai nuriedėtų šlaitu.
Virš požeminių perėjimų įrengti betono atitvarai. Važiuojant gatvėmis tiesiai, į juos atsitrenkti neįmanoma.
Projektuotojai tikėjosi, kad įvažiavę į žiedo duobę automobiliai bei žmonės nenukentės.
„Galbūt dabar sunku suprasti, kodėl ta sankryža taip suprojektuota. Tačiau tai pasidaro aišku, kai prisimename, kad tada labiausiai galvota apie pėsčiuosius. Kaip kitaip, jei ne požeminiais perėjimais patogiausia pereiti keturias keturių eismo juostų gatves? Dabar visiškai kitokia eismo situacija. Labai daug transporto”, – kalbėjo architektas.
Žiedų neliks
„Jeigu užpiltume duobę ir įrengtume šviesoforu reguliuojamą sankryžą, tektų spręsti pėsčiųjų problemą. Vienas būdų – įrengti tunelį. Tačiau toks sprendimas gimdo naujas problemas. Tektų galvoti, kaip apšviesti tokį požeminį praėjimą, kaip užtikrinti jo švarą ir saugumą. Pagaliau tai būtų tik laikinas sprendimas”, – svarstė E.Kolakauskas.
Ir policininkai, ir architektai įsitikinę, kad saugiausia visiems eismo dalyviams būtų šio žiedo vietoje įrengti dviejų pakopų sankryžą, kitaip tariant viaduką.
Planuojama, kad po poros metų pradės veikti Keleivių ir krovinių terminalas. Jau patvirtintas jo detalusis planas.
Miesto valdžia ketina palaiminti terminalo veiklą tik su sąlyga, kad bus rekonstruotas Baltijos prospektas. Tai reiškia, kad iki to laiko turėtų būti rekonstruoti abu Baltijos prospekte esantys transporto žiedai.
Manoma, kad šių žiedinių sankryžų po kelerių metų neliks.